Bobby Kotick uppges diskutera sin avgång

Robot
Bobby Kotick uppges diskutera sin avgång

Beredd att gå om saker inte snabbt blir bättre, enligt uppgift.

#activision-blizzard, #bobby-kotick


Medlem

Han har väl ett avtal som säger att han ska få 300miljoner när han slutar så går ingen nöd på han isf.

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Han har väl ett avtal som säger att han ska få 300miljoner när han slutar så går ingen nöd på han isf.

Det i kombination med att han fått företaget att öka sin omsättning och vinst rekordartat gör nog att styrelse/aktiägare gärna ser att han sitter kvar. Däremot har ju aktien tankat hårt på senaste, så vem vet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Jaha, och så avgår han, sitter kvar som ägare och med i styrelsen och ingenting förändras. Perfekt.

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Aktieägare har ställt sig bakom kravet på avgång faktiskt, https://www.washingtonpost.com/video-games/2021/11/17/bobby-k....

Ja, fast det där är bara en extremt liten del av aktiägarna motsvarande 0,6% av det totala aktieinnehavet så att säga att "aktieägarna" ställer sig bakom det är ganska missvisande.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Oavsett vad som händer så vinner han.

Gnällkuk
Skrivet av anon_326114:

Just därför skrev jag "aktieägare" och inte "aktieägarna".

Och titta bara vilken artikel jag länkade, från washington post. 0,6% hörs mer än 99,4%.

Jag är fullt medveten, men 0,6% hörs kanske mycket på Twitter men i verkligheten blir det som när alla ragear på Reddit.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vågar man hoppas?

Medlem

Jag har nog fasen aldrig hört om någon VD så hatad av anställda som han är. Bra jobbat av idioten

Medlem

"Beredd att gå om saker inte snabbt blir bättre"

Jo det är ju klart, de släppte ju lite nya prylar i cash-shoppen, så allt vänder nog vilken dag som helst nu.

Medlem

Man har väl inte målat horn på fanskapet i ett decennium utan anledning.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Avstängd
Skrivet av Esri:

Jaha, och så avgår han, sitter kvar som ägare och med i styrelsen och ingenting förändras. Perfekt.

Bra! Det förtjänar han

Medlem

Äger inte killen typ ~5% av Actv/Bliz? Inget kommer ändras.

Inaktiv
Medlem

Är det ett feudal samhället utan demokrati så är det. Företagen lever för företagen inte för några värdelösa jon. I deras ögon. Pengar skriver sina egna lagar.

1
Skriv svar