CD Projekt betalar investerare miljoner för Cyberpunk 2077-missar

Medlem

Alla spel som släpps kanske lite för tidigt sågas, tror speöet i sig kommer hålla hög klass när dom väl är färdiga.

Jävla tur dom inte växte upp på C64 / amiga tiden där man fick i värsta fall skriva och skicka med frankerat kuvert för få patch på diskett.

Medlem

Spelet är fundamentalt trasigt, iallafall mot vad det utlovades vara . Så dom kan patcha buggar bäst dom vill men det kommer inte bli ett annat spel när dom är "nöjda"

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är man inte naiv om man tror något är garanterad med aktier/vinst? Förstår inte hur man kan lova något än mindre tro på sånt. Aja whatever \o/

Stämningen handlar mer om att CDPR ljög för investernarna flertalet gånger under investeringsmöten. Detta ledde ju till att fler investerade i bolaget efter dessa höga lovord, som t.ex. att spelet flyter oväntat bra på last-gen.
Fanns andra saker också de sa under investeringsmöten till investerare som inte stämde med verkligheten (inga fler förseningar t.ex.)

Så ingen är naiv och tror något är garanterat vinst. De är arga över att ha blivit blåsta med lögner. Hade CDPR var uppriktiga under alla de möten så hade de sluppit stämningen. Andra bolag som har stora dippar på börsen blir ju inte direkt stämda av investerare eller aktieägare så länge företagen har varit transparenta till dem.

Medlem

Helt ok summa, Vet inte om jag uppskattar det i grunden att aktie ägare ska börja lipa för någonstans antar jag dom har med släppet och göra i form av avkastning.

Skulle detta bli praxis i någon form kan det ju bli förödande konsekvenser.

Låt säga WOW skulle släppa ytterligare en kass expansion och aktieägarna stämmer nu blizzard på 10000000000000000 dollar ( så funkar det lite i US ingen summa är ju normal typ ) hur som det skulle sänka företaget.

eld
Medlem
Skrivet av Atorak:

Helt ok summa, Vet inte om jag uppskattar det i grunden att aktie ägare ska börja lipa för någonstans antar jag dom har med släppet och göra i form av avkastning.

Skulle detta bli praxis i någon form kan det ju bli förödande konsekvenser.

Låt säga WOW skulle släppa ytterligare en kass expansion och aktieägarna stämmer nu blizzard på 10000000000000000 dollar ( så funkar det lite i US ingen summa är ju normal typ ) hur som det skulle sänka företaget.

Precis ovanför ditt inlägg så finns ett som förklarar allt bra.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är inte det en myt, det fungerade väl bäst på PC?
Enligt Google själva så är ju prestandan för Stadia högre än PS5, så att det rullar på bättre än PS4/One versionen är ju inte så konstigt.
Lite överraskande att Stadia i verkligheten presterar sämre än One X med vissa spel bara

PC fungerade det bättre på ja, men bland konsol spelare så övergick många till att faktiskt köra det på Stadia fick man höra vitt som brett. I verkligheten är ju all form av streamning värdelöst pga input lag. Det är ju därför det var så förvånande att Stadia var att föredra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

eld
Medlem
Skrivet av lonian:

PC fungerade det bättre på ja, men bland konsol spelare så övergick många till att faktiskt köra det på Stadia fick man höra vitt som brett. I verkligheten är ju all form av streamning värdelöst pga input lag. Det är ju därför det var så förvånande att Stadia var att föredra.

Det är oftast bättre input latency på ett 60 fps stadia spel på typ en laptop än ett 30 fps konsolspel på tv.

12
Skriv svar