Läsarnas årets spel 2021 - dags att rösta!

Robot
Läsarnas årets spel 2021 - dags att rösta!
Medlem

Min röst faller på Metroid Dread men även Deathloop var riktigt bra.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem

Man röstar ju givetvis BF2042 för att trolla.

Medlem

Life is Strange

Medlem

Metroid Dread!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Fler borde verkligen spela artful escape. Flera väldigt fantasirika spel i år som det, psychonauts 2 och it takes 2 tex. Men fasen om jag inte lägger min röst på artful ändå.

KoP
Medlem

It takes two för egen del. Är nog den upplevelse som stannat kvar längst i huvudet efter avklarat spel.

Medlem

Halo Infinite är ett givet val, väldigt mediokert spelår överlag.

Medlem

Pathfinder: Wrath of the Righteous, inte "War" of the Righteous!

Medlem

Av alla spelen på listan som jag har spelat, vilket bara är Returnal, måste jag säga Returnal. Kanonspel!


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av DieZe:

Halo Infinite är ett givet val, väldigt mediokert spelår överlag.

Tycker personligen att det varit bra spridning på spelen i år. Många intressanta spel i olika genrer.

Så av ren nyfikenhet måste jag fråga vad du hade velat se mer av för att känna att det var ett bra år?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Halo Infinite överlägset, Forza 2:a.

Medlem

Haha tja vad fan ska man välja? Första gången jag tycker inte ett enda spel ser värt ut att hamna på en top 10 lista, än mindre årets spel.

EDIT: Kollar lite snabbt på FZ-top 20 listan om jag dömde ut spelåret lite väl hastigt. Men inte något utav spelen på listan hade 5/5. Har detta någonsin hänt förut?

Inte för att 5/5 automatiskt innebär GOTY-kandidat, har funnits "3/5" spel som varit avsevärt bättre än de flesta "5/5" spelen. Men om man nu ska ha någon generell ribba att jämnföra med, blir det ju ganska uppenbart att spelåret 2021 inte var något att hänga i granen direkt.

Medlem
Medlem

Så ingen nominering av Age of Empires IV? Men Crab Game duger?

Medlem

Har bara spelat BF2042 och D2, men BF är definitivt INTE ÅS och D2 är ju en remaster så den tycker jag inte platsar på listan även om den är bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Skrivet av Stephan:

Pathfinder: Wrath of the Righteous, inte "War" of the Righteous!

Tack för korret, fixat!

Frilansare
Skrivet av Oxide:

Så ingen nominering av Age of Empires IV? Men Crab Game duger?

Du hade (nästan) all tid i världen på dig att nominera Age of Empires IV! Alla dessa är alltså communityts egna nomineringar.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Du hade (nästan) all tid i världen på dig att nominera Age of Empires IV! Alla dessa är alltså communityts egna nomineringar.

Aha jag missade nomineringen. Får stå i skamvrån idag.

Medlem

Metroid Dread!

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelet jag nominerade (Trudograd) kom inte ens med i omröstningen; så lite respekt har FZ för bra spel!

Medlem

Guardians of the Galaxy är lätt årets spel enligt mig!

Medlem

Det spel som lämnade mest intryck på mig är Lost Judgement, var nära att rösta Guardians of the Galaxy.

Men det där jäkla spelet lämnar intrycken kvar.
Bra spel!

Medlem

Jag minns inte ens alla spel som släppts iår som eller om man spelat och tyckt om men det stog mellan Re4 och Farm sim 22 av dom som gick att välja på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

D2R!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Redaktör
Skrivet av Oxide:

Så ingen nominering av Age of Empires IV? Men Crab Game duger?

EDIT: svarade fel person, skulle svarat Sisyr om Trudograd.

Det är (väl?) mer än expansion än ett nytt spel, därför kom det inte med.


signatur
Medlem

Resident Evil: Village såklart!

Medlem

Glömde nominera årets bästa spel - Streets of Rage 4

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för korret, fixat!

Finns inte far cry 6 med på listan? Det släpptes Oktober 2021. Spelet i sig tillför inte så mycket nytänk i spelväg, är väll samma gamla spelmekanik i ny snyggare kostym som vanligt, men ändå saknade det när jag gick igenom listan.

Medlem

inget av dessa.

Skriv svar