Se teasern för The Witcher: Blood Origin

Robot
Se teasern för The Witcher: Blood Origin

Nästa år är det dags för spin-off!

#the-witcher-blood-origin


Medlem

Såg den efter sista avsnittet av Witcher
You got me im hyped

Medlem

Cool premiss. Tycker inte det funkade så bra i den serie som redan finns (har inte sett säsong 2 än dock) där de tolkar böckernas handling. Spelen är bättre för där har de istället skapat något eget.
Undra btw om herr Zapkowskij är med på ett hörn här eller inte. Detta kan ju bli härligt lore-skapande.

Medlem

Shit, jag börjar bli taggad för en 3e playthrough av The Witcher 3: Wild Hunt. Men avvaktar till gratisuppdateringen till PlayStation 5 släpps mot sommaren 2022.

Har lirat igenom mästerverket 1 gång vid launch 2015 på PlayStation 4. Sedan köpte jag Steam versionen och lirade igenom det 2018.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag hade läst att det inte fanns mörkhyade karaktärer i spelen och böckerna, är det fel eller har Netflix lagt till eget i serien? Har inte koll på något alls när det gäller Witcher


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit, jag börjar bli taggad för en 3e playthrough av The Witcher 3: Wild Hunt. Men avvaktar till gratisuppdateringen till PlayStation 5 släpps mot sommaren 2022.

Har lirat igenom mästerverket 1 gång vid launch 2015 på PlayStation 4. Sedan köpte jag Steam versionen och lirade igenom det 2018.

Samma här, Witcher 3 är fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag hade läst att det inte fanns mörkhyade karaktärer i spelen och böckerna, är det fel eller har Netflix lagt till eget i serien? Har inte koll på något alls när det gäller Witcher

https://handofmoscow.com/2020/01/10/the-creator-of-the-witche...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag hade läst att det inte fanns mörkhyade karaktärer i spelen och böckerna, är det fel eller har Netflix lagt till eget i serien? Har inte koll på något alls när det gäller Witcher

Tyvärr har dem inte följt böckerna utan har valt att vara mer "inkluderande". Som ett exempel skall Fringilla och Yennefer vara så lika varandra att Geralt inte kunde urskilja dem.

Dem har gjort en egen tolkning på det i serien.

Medlem

Otroligt osägande och tråkig trailer, hoppas serien är bättre.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag hade läst att det inte fanns mörkhyade karaktärer i spelen och böckerna, är det fel eller har Netflix lagt till eget i serien? Har inte koll på något alls när det gäller Witcher

Jodå, det finns. I söder finns det ett område som heter Zerrikania där det kommer mörkhyade människor från (tex. Téa och Véa). I spelen så är tex. Azar Javed (dumsnut från första spelet) mörkhyad.

Utöver det så beskrivs inte hy särskilt ofta i böckerna, och serien har ju ett par fler "icke-vita" som vissa har fastnat för som anledning till att allt suger, Fringilla Vigo (en magiker) beskrivs som "blek" men inte mer än så, så att den rollen gick till Mimi Ndiweni var ju bensin på elden för den typen av person. Men utseendets påverkan på storyn är minimal, det finns mer väsentliga förändringar i storyn dock som kanske inte ligger i bokälskarnas intresse (men vafan, vilken bok följs ordentligt?). De har tex. inga problem med att Geralt är mega-biff och attraktiv när han beskrivs som tunn och rätt ful i böckerna.

Jag tycker att serien är bra, det är skönt att de inte är bundna vid böckerna eller spelen. Som någon som läst både böcker och spelat spelen så är det roligt att inte veta vad som kommer hända, övergripande storyn är ju såklart mer eller mindre likadan men förändringarna i karaktärsdetaljerna gör det intressant och spännande. Typ samma situation som med Sagan om Ringen, filmerna gör ju ett bedrövligt jobb att följa böckerna men blev riktigt bra ändå.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit, jag börjar bli taggad för en 3e playthrough av The Witcher 3: Wild Hunt. Men avvaktar till gratisuppdateringen till PlayStation 5 släpps mot sommaren 2022.

Har lirat igenom mästerverket 1 gång vid launch 2015 på PlayStation 4. Sedan köpte jag Steam versionen och lirade igenom det 2018.

Har kört igenom hela spelserien två gånger, startade ettan nu igen och tänkte sakta men säkert dra igenom ettan och vänta ett tag, sen köra tvåan och till sist trean när nextgen-patchen kommer.
Blev sugen efter att ha sett säsong 2 på Netflix, lite som när man var liten pojk 70talet och kollade på Bruce Lee för att sen gå ut i skogen med kompisarna och leka Bruce Lee på alla träd. haha


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Har kört igenom hela spelserien två gånger, startade ettan nu igen och tänkte sakta men säkert dra igenom ettan och vänta ett tag, sen köra tvåan och till sist trean när nextgen-patchen kommer.
Blev sugen efter att ha sett säsong 2 på Netflix, lite som när man var liten pojk 70talet och kollade på Bruce Lee för att sen gå ut i skogen med kompisarna och leka Bruce Lee på alla träd. haha

I hear that, har fortfarande inte lirat tvåan heller så... hmm...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kul med mer av The Witcher! Jag tycker att säsong 2 är riktigt najs, bättre än säsong 1!

Jag tycker inte att det känns som någon påtvingad/dålig inkludering i serien. Alla skådespelare gör en bra insats och jag ser inga politiska metabudskap.

Jag har inte läst böckerna, men i tv-serien gör de inte någon grej utav att någon är mörkhyad eller ej. Det är snarare rasism mot alver, hat mellan olika kungariken samt xenofobi mot Geralt som är temat.

Om det var någon karaktär som det tog mig en stund att vänja mig vid så var det Vesemir. Vesemir ser hårdare ut i TW3. I tv-serien såg han lite väl mjuk ut (stora ögon, rund), särskilt i jämförelse med Geralt. Men Vesemir gjorde en övertygande insats ändå.

Gå och se säsong 2 nu alla som inte gjort det!
Den är sevärd!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nu har jag inte koll på böckerna eller spelen men har sett serien och då ser jag inte riktigt hur spinnoffen behövs. Men det blir säkert bra.

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker inte att det känns som någon påtvingad/dålig inkludering i serien. Alla skådespelare gör en bra insats och jag ser inga politiska metabudskap.

Jag har inte läst böckerna, men i tv-serien gör de inte någon grej utav att någon är mörkhyad eller ej. Det är snarare rasism mot alver, hat mellan olika kungariken samt xenofobi mot Geralt som är temat.

Om det var någon karaktär som det tog mig en stund att vänja mig vid så var det Vesemir. Vesemir ser hårdare ut i TW3. I tv-serien såg han lite väl mjuk ut (stora ögon, rund), särskilt i jämförelse med Geralt. Men Vesemir gjorde en övertygande insats ändå.

Ja jag ser det ju mer som att det är logiskt att folkslag från olika delar av världen har olika hudfärg. Det är väl snarare så att böcker inte beskriver vilken färg folk har överhuvudtaget istället för att alla är "vita".

Vesemir hade jag föreställt mig lite mer råbarkad, och kanske lite äldre? Men annars gör skådisen ett bra jobb. Mark Hamill hade dock passat ypperligt för rollen i mina ögon. Såg honom i Knightfall spela en gammal rutinerad korsriddare, och det var lite så jag har sett Vesemir.

Har bara sett tre avsnitt än så länge, men det känns som produktionen är högre nu och att s1 mer var en introduktion. Riktiga storyn börjar nu i S2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hade glömt att det släppts en ny säsong av Witcher så jag började kolla igår och råkade sitta uppe tills två i natt. Börjar jobba vid sju. Fyra härliga timmars sömn!
Än så länge tycker jag att denna säsongen är bättre är första och den känns mer påkostad. Tycker det är riktigt snygga effekter.
Och eftersom jag inte läst böckerna än tycker jag det kan vara intressant att få veta mer om världen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har börjat på säsong två men vet inte om jag är speciellt sugen på en spinoff redan.
Kan bli bra men risken för att det blir mjölkande är väl tyvärr överhängande.

Medlem
Skrivet av Force:

Otroligt osägande och tråkig trailer, hoppas serien är bättre.

Är jo en teaser och inte trailer så är som en teaser ska vara

Jag har försökt spela genom TW3, men det hopplösa GUI:et förtar all glädje.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kommer av principskäl inte se något mer Witcher-relaterat från Netflix. Förhoppningen var att säsong två skulle bli bättre än den första och nu har jag svaret på hur det gick. "Fuck!"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Hade glömt att det släppts en ny säsong av Witcher så jag började kolla igår och råkade sitta uppe tills två i natt. Börjar jobba vid sju. Fyra härliga timmars sömn!
Än så länge tycker jag att denna säsongen är bättre är första och den känns mer påkostad. Tycker det är riktigt snygga effekter.
Och eftersom jag inte läst böckerna än tycker jag det kan vara intressant att få veta mer om världen.

Håller med fullständigt. Tycker det där monstret som lever där i taket är sjukt grymt gjord.

Medlem

Säsong 2 är riktigt bra än så länge, fem avsnitt in, så bådar gott för Blood Origin om den håller samma klass.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Kommer av principskäl inte se något mer Witcher-relaterat från Netflix. Förhoppningen var att säsong två skulle bli bättre än den första och nu har jag svaret på hur det gick. "Fuck!"

Låt mig gissa, du har läst böckerna? För som tv-produktion sett är säsong två en rejäl uppgradering från första säsongen och ger mig verkligen hopp om att Netflix kommer ge oss alla sju säsonger som det pratats om. Säsong ett var extremt ojämn i kvalité och berättande.

Medlem

Är förvånad över att specialeffekterna är så pass snygga i säsong 2, än så länge. Har bara börjat titta är på tredje avsnittet. Så blir spinoffen lite lika duger det för mig. Vi kanske skall tänka på att jag är uppväxt med Mupparna och det var rejäla specialeffekter i min barndom. 😜

Medlem
Skrivet av vamp:

Låt mig gissa, du har läst böckerna? För som tv-produktion sett är säsong två en rejäl uppgradering från första säsongen och ger mig verkligen hopp om att Netflix kommer ge oss alla sju säsonger som det pratats om. Säsong ett var extremt ojämn i kvalité och berättande.

Jag har inte läst någon av böckerna, snarare handlar det om känslan av såpopera, rejält kasst manus och ytterst kass casting i många fall, subjektivt förstås. Som sagt har jag inte läst källmaterialet men om, exempelvis, resten av häxkarlarna där i Kaer Morhen skildras på samma sätt i böckerna som i serien har jag ingen som helst vilja att läsa heller.

Sammantaget tycker jag inte att serien lämpar sig för en vuxen publik, åtminstone inte om man, som i mitt fall, närmar sig 40 och avskyr comic relief.

För övrigt, någon som läst böckerna får gärna kommentera och svara på hur väl alverna i säsong två överensstämmer med de i boken. Aldrig i något sammanhang har jag sett sådana av olika hudfärg leva tillsammans, är det inte meningen att just alver skall vara riktigt petiga med sin blodslinje?

Medlem
Skrivet av kEJTLiN:

Jag har inte läst någon av böckerna, snarare handlar det om känslan av såpopera, rejält kasst manus och ytterst kass casting i många fall, subjektivt förstås. Som sagt har jag inte läst källmaterialet men om, exempelvis, resten av häxkarlarna där i Kaer Morhen skildras på samma sätt i böckerna som i serien har jag ingen som helst vilja att läsa heller.

Sammantaget tycker jag inte att serien lämpar sig för en vuxen publik, åtminstone inte om man, som i mitt fall, närmar sig 40 och avskyr comic relief.

För övrigt, någon som läst böckerna får gärna kommentera och svara på hur väl alverna i säsong två överensstämmer med de i boken. Aldrig i något sammanhang har jag sett sådana av olika hudfärg leva tillsammans, är det inte meningen att just alver skall vara riktigt petiga med sin blodslinje?

Vissa alver är petiga med sin blodslinje, de är däremot inte nazist-arier. Hudfärgen på dem är oväsentligt och inte en faktor i varken serie eller böcker, ytterst sällan det ens nämns. Alver i Sagan om Ringen =/= Alver i Witcher =/= Alver i Elder Scrolls, spelar inte särskilt stor roll vad du sett förut (lite på samma nivå som den där diskussionen att drakar med två ben inte är drakar).

Medlem
Skrivet av Proximately:

I hear that, har fortfarande inte lirat tvåan heller så... hmm...

Ettan är lite för utdaterad för min smak och storyn är inget speciellt, kollat en en video som går igenom det ganska ordentligt.

Däremot första gången jag lira tvåan blev jag mindblown. Fan vilket bra spel det är och det ser fortfarande bra ut på en grafisk nivå. Ja, trean är mycket bättre men framstegen från tvåan till trean är ganska lika jämfört med framstegen från ettan till tvåan.

Lirade igenom det för något år sen igen och tycker fortfarande det är ett grymt spel. Tror också jag hade mer uppskattning för trean eftersom jag lirade tvåan långt innan.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jag hade läst att det inte fanns mörkhyade karaktärer i spelen och böckerna, är det fel eller har Netflix lagt till eget i serien? Har inte koll på något alls när det gäller Witcher

Netflix älskar att svartmåla sina karaktärer. Ren och skär rasism

Medlem
Skrivet av Cane:

Netflix älskar att svartmåla sina karaktärer. Ren och skär rasism

På vilket sätt misskrediterar, förnedrar eller förtalar (dvs. svartmålar) Netflix karaktärerna i serien?

För övrigt är det en relativt meningslös argumentation, om du nu syftade på hudfärg, då författaren själv sagt att detta överlag inte nämns i böckerna mer än i ett fåtal vaga adjektiv ( https://www.world-today-news.com/sapkowski-on-the-skin-color-... ), vilket också nämndes i en annan länk i diskussionstråden.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

1
Skriv svar