Todd Howard hälsar att Starfield-utvecklingen gjort stora framsteg

Robot
Todd Howard hälsar att Starfield-utvecklingen gjort stora framsteg

Vi håller tummarna för att det inte drabbas av förseningar.

#Bethesda, #Starfield


Jag är glad att Bethesta tar sig tid i fortsättningen. Det behövs mycket buggar för ett spel i denna storleken, och det blir för lätt rätt när man stressar.

Medlem

Ska bli väldigt intressant vad det här blir för spel i slutändan.
Ett "sci fi elder scrolls" kanske ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska bli väldigt intressant vad det här blir för spel i slutändan.
Ett "sci fi elder scrolls" kanske ?

Jag typ funderar över hur det skulle fungera. Ifall de kan föra över dynamiken från sina Elder Scrolls-spel vore det grymt men om det bara blir ett sci-firollspel i mängden kan det vara.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Ska bli kul se denna bugg fest vid släp, Todd förvånar aldrig en!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ska bli väldigt intressant vad det här blir för spel i slutändan.
Ett "sci fi elder scrolls" kanske ?

Jag hoppas att de vågar ta steget bort från Elder Scrolls/Fallout-formeln och skapar något som känns nytt och fräscht. Vet inte exakt hur det skulle se ut, men jag känner mig rätt färdig med "känslan" från de senaste ES/FO-spelen.

Medlem

Låter toppen, jag är sjukt taggad. Bethesdas singleplayer RPG är ett av få saker jag verkligen går igång på. Mindre än ett år kvar, snart händer det!

Medlem

Han sade väl samma sak om Fo76 och det gick som det gick...
Han har förbrukat sitt ord, kommer aldrig tro på något Todd säger igen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Settingen är helt perfekt för min smak. Det är något av det viktigaste för mig. Man ska bara vilja vara i världen som ritas upp. Konceptbilderna var fantastiska och vittnar om underbar variation!

Till sist hoppas jag oerhört mycket på siduppdrag som ebbar ut i mer djupa upplevelser.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hoppas att de vågar ta steget bort från Elder Scrolls/Fallout-formeln och skapar något som känns nytt och fräscht. Vet inte exakt hur det skulle se ut, men jag känner mig rätt färdig med "känslan" från de senaste ES/FO-spelen.

samma här, hoppas det är nått helt nytt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Medlem

De var bättre förr på att hålla tiden mellan tillkännagivande (ett bättre ord än utannonsering imo) och release kort. Värst i klassen verkar TES VI bli.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hoppas att de vågar ta steget bort från Elder Scrolls/Fallout-formeln och skapar något som känns nytt och fräscht. Vet inte exakt hur det skulle se ut, men jag känner mig rätt färdig med "känslan" från de senaste ES/FO-spelen.

Näe ser hellre att de kör samma, det tycker nog många med tanke på hur populärt Skyrim fortfarande är.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ser verkligen fram emot ett nytt singel player spel från Bethesda SoftWorks™. Älskade FallOut 4 med sina fantastiska o galna uppdrag. Riktiga äventyr alltså.
Synd dock med deras lik till spelmotor, "Creation Engine", som tydligen fortfarande är vid liv. Just grafik är Bethesdas stora problem tycker jag. Den är långt ifrån att hålla måttet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser verkligen fram emot ett nytt singel player spel från Bethesda SoftWorks™. Älskade FallOut 4 med sina fantastiska o galna uppdrag. Riktiga äventyr alltså.
Synd dock med deras lik till spelmotor, "Creation Engine", som tydligen fortfarande är vid liv. Just grafik är Bethesdas stora problem tycker jag. Den är långt ifrån att hålla måttet.

Det som förvånar mig mest är varför de inte använder id-tech motorn eller fungerar det inte i open-world-spel? Både doom eternal och doom 2016 har grymt bra optimerade motorer.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag har noll pepp fram tills att jag får se något matnyttigt!
Fallout 4 var en besvikelse och 76 var en katastrof, så Howard har tyvärr förbrukat sin goodwill hos mig...

Medlem

Kan bli 100% mindre Tood Howard och Pete Hines, jävla lögnare.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

CTI
Medlem

När jag läser Todd Howard & Bethesda, går BS mätaren i topp.

Klart jag önskar att dom leverade ett riktigt bra Sci-Fi spel.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Det här kommer bli så jäkla bra!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

"Happy holidays" istället för "Happy Christmas", så att ingen ska känna sig kränkt. Vår kanske största högtid och tradition får inte ens nämnas med namn, någon kan ju bli ledsen och känna sig utanför.

Jag är rädd att det är ett tecken på att även Bethesda gått och blivit woke. Det lär få avtryck i Starfield.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Happy holidays" istället för "Happy Christmas", så att ingen ska känna sig kränkt. Vår kanske största högtid och tradition får inte ens nämnas med namn, någon kan ju bli ledsen och känna sig utanför.

Jag är rädd att det är ett tecken på att även Bethesda gått och blivit woke. Det lär få avtryck i Starfield.

Du tror att alla firar jul, alltså?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förvånar mig mest är varför de inte använder id-tech motorn eller fungerar det inte i open-world-spel? Både doom eternal och doom 2016 har grymt bra optimerade motorer.

Ja verkligen. ID Tech motorn är vrål-sexig. Ser fram emot dagen då Bethesda byter spelmotor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av magma:

Det som förvånar mig mest är varför de inte använder id-tech motorn eller fungerar det inte i open-world-spel? Både doom eternal och doom 2016 har grymt bra optimerade motorer.

Ja det finns ju så mycket bättre spelmotorer än Creation Engine. Dock är ju frågan hur pass bra id-tech fungerar kring open world RPG-spel då den är en FPS-optimerad spelmotor. Risken finns att det blir problem som t.ex Frostbite och RPG-spel. Däremot är Unreal Engine bra optimerat för open world RPG-spel. Speciellt med nya Unreal Engine 5 och systemet med Nanites som optimerar rejält för open world spel (Matrix demot är ett bra exempel på vad den är kapabel till). Sen får vi ju se hur det är med Creation Engine 2.0 som de använder för att utveckla Starfield. Fick intrycket av att det är en ny spelmotor, så det kan förhoppningsvist vara något bra. Vi får allt se den 11 november nästa år

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du tror att alla firar jul, alltså?

Wow, läsförståelse är verkligen inte din styrka.

eld
Medlem
Skrivet av magma:

Det som förvånar mig mest är varför de inte använder id-tech motorn eller fungerar det inte i open-world-spel? Både doom eternal och doom 2016 har grymt bra optimerade motorer.

För att de hade behövt bygga samma system som folk klagar på i id-tech ändå, allt som folk klagar på är ju grejjerna som behövs för att göra sina spel.

Motorn behandlas ju mer som ett meme nuförtiden, det finns ju inte mycket vettig feedback eller bra argument till motorbyte.

Bethesdas spel är buggiga och problematiska på grund av typen av spel de bygger, och att de verkar vara snabba med att avsluta buggfixningen, när folk fixar massa buggar eller slänger på ännu mer effekter som gör att de tycker att spelen ser skitsnygga ut så betyder det ju att motorn inte var problemet.

eld
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

"Happy holidays" istället för "Happy Christmas", så att ingen ska känna sig kränkt. Vår kanske största högtid och tradition får inte ens nämnas med namn, någon kan ju bli ledsen och känna sig utanför.

Jag är rädd att det är ett tecken på att även Bethesda gått och blivit woke. Det lär få avtryck i Starfield.

Det inkluderar även julafton, så du behöver inte känna dig kränkt.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Wow, läsförståelse är verkligen inte din styrka.

Jodå, den är på topp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska bli kul att se hur det blir, kanske det här får mig att ta en paus från star citizen o escape from tarkov

Fragtjuv
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag hoppas att de vågar ta steget bort från Elder Scrolls/Fallout-formeln och skapar något som känns nytt och fräscht. Vet inte exakt hur det skulle se ut, men jag känner mig rätt färdig med "känslan" från de senaste ES/FO-spelen.

Du spelar de onda som en hjälte ska försöka stoppa. Genom spelet tvingas du resa runt och slå ner uppror runt om i galaxen. Du ställs inför många svåra val och hur mycket för och lidande kan du ha på ditt samvete.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Du spelar de onda som en hjälte ska försöka stoppa. Genom spelet tvingas du resa runt och slå ner uppror runt om i galaxen. Du ställs inför många svåra val och hur mycket för och lidande kan du ha på ditt samvete.

Låter lite som Tyranny.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar