It Takes Two vann Läsarnas årets spel 2021 på FZ!

Robot
It Takes Two vann Läsarnas årets spel 2021 på FZ!

Josef Fares och Hazelight tar dubbelslam på FZ.

#2021, #läsarnas-årets-spel, #årets-spel


Medlem
Medlem

Topp 3 av spelen finns på Xbox Game Pass (varav 2 och 3 är exklusiva)

PS-fanbois: "Xbox har inga speeeeel"

Medlem

Att rift fick så få poäng kan ju vara att man inte kunnat köpa en konsoll typ men iaf 1 o 2 välförjänat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Redaktör
Skrivet av Arcadia:

Topp 3 av spelen finns på Xbox Game Pass (varav 2 och 3 är exklusiva)

PS-fanbois: "Xbox har inga speeeeel"

Det kom bra spel till både Xbox och PS i år, men Xboxen gick väl starkare. Kul, eftersom det varit tvärtom några år.


signatur
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Topp 3 av spelen finns på Xbox Game Pass (varav 2 och 3 är exklusiva)

PS-fanbois: "Xbox har inga speeeeel"

Är väl mer att Xbox inte har så många exklusiva spel som inte finns på PC. Men det är ju bara positivt att typ alla spel kommer till PC


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Känns lite som spelen som släppts på hösten gynnats av det i röstningen? Utan att va bitter för mitt spel var Guardians of the Galaxy och de släpptes med på hösten men ändå! Välförtjänt etta hur som helst!

Medlem
Skrivet av yonaz:

Är väl mer att Xbox inte har så många exklusiva spel som inte finns på PC. Men det är ju bara positivt att typ alla spel kommer till PC

Att locka med exklusiva spel för köpa en konsol är riktigt uselt och billigt sätt att locka konsumenter.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Topp 3 av spelen finns på Xbox Game Pass (varav 2 och 3 är exklusiva)

PS-fanbois: "Xbox har inga speeeeel"

Alltid något fan som ska dra igång ett konsolkrig😂

Medlem

Förvånad över att battlefield hamnade på plats 12 det kan man inte tro när man läser kommentarer på internet. Men är väl som vanligt att de missnöjda känner för att ventilera.
Spelade två matcher när de va fri helg och tyckte det kändes rätt bra.

Medlem

BF2042 på plats 12. Skärp er.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Alltid något fan som ska dra igång ett konsolkrig😂

"Full i fan" kanske är en bättre beskrivning på mig 😁

Medlem
Skrivet av noreason:

Att locka med exklusiva spel för köpa en konsol är riktigt uselt och billigt sätt att locka konsumenter.

Det är smart och det fungerar, och inte särskilt billigt. Att de exklusiva spelen vanligtvis också håller en väldigt hög grad av kvalitet är en fin bonus. Tycker inte det är speciellt rättvist att klaga på detta. Jag förstår att det är surt för de som t.ex. inte har en PS4/5, men just de spelen hade förmodligen inte kommit över huvud taget utan Sonys inblandning.

Medlem

att bara titta på listen inser man vilket skitår när det kommer till spel iaf senaste 4 åren varit likadant

Medlem
Skrivet av noreason:

Att locka med exklusiva spel för köpa en konsol är riktigt uselt och billigt sätt att locka konsumenter.

Ja, riktigt uselt av Microsoft när de kör med sin slogan "Console Launch Exclusive" eller "Console Exclusive" under E3 eller liknande event

Bara att inse att alla i branschen beter sig exakt likadant, exklusivitet säljer, oavsett om namnet bakom är Sony, Microsoft eller Nintendo.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Deekar:

Känns lite som spelen som släppts på hösten gynnats av det i röstningen? Utan att va bitter för mitt spel var Guardians of the Galaxy och de släpptes med på hösten men ändå! Välförtjänt etta hur som helst!

Så är det i alla typer av liknande omröstningar. Det som är färskt i minnet har större chans att få röster.

Det är numera standard att filmbolag ofta släpper filmer de tror har en bra chans att vinna Oscars så sent på året som möjligt. Ibland släpper man dem till och med i ett par enstaka biografer i mellandagarna bara för att de ska räknas till året medan de flesta kommer se den senare precis innan det är dags att rösta.

Redaktör
Skrivet av Deekar:

Känns lite som spelen som släppts på hösten gynnats av det i röstningen? Utan att va bitter för mitt spel var Guardians of the Galaxy och de släpptes med på hösten men ändå! Välförtjänt etta hur som helst!

I viss mån kan det nog vara så. Men It Takes Two släpptes i våras, och de flesta är väl överens om att det är ett av årets bästa spel.


signatur
Medlem

Har ni en kul lista där man kan se när FZ och läsarna har varit väldigt oeniga om årets spel? Hade varit kul läsning!

Medlem

Vi börjar med on topic, forza och halo var riktigt bra, så välförtjänst.
It Takes Two har jag dessvärre inte spelat då damen inte vill spela det med mig

Off topic, dags för en kontaktannons, jag söker en som vill spela It Takes Two med mig, jag tänkte spela via Game Pass på Xbox (ifall cross play inte finns).
Jag börjar spela mellan 21-21:30 och brukar hålla ut i ca 2h innan jag somnar. Skicka ett PM om det är av intresse


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Oväntat men glädjande att ganska nischade Pathfinder lyckas ta en så hög position! Finns uppenbarligen folk med god smak som hänger här. Topp 3 är alla bra spel som jag har svårt att rangordna då de är så olika. Bra lista.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

I viss mån kan det nog vara så. Men It Takes Two släpptes i våras, och de flesta är väl överens om att det är ett av årets bästa spel.

Ah Jo, håller med om It Takes Two förtjänar ettan även fall det inte var mitt GOTY. Men lade märke till att de var typ 10 av spelen i topp 15 som kommit i höst:)

Inaktiv
Skrivet av Arcadia:

Topp 3 av spelen finns på Xbox Game Pass (varav 2 och 3 är exklusiva)

PS-fanbois: "Xbox har inga speeeeel"

Medlem

Härmapor


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vart är Monster Hunter Rise? Köpte det här om dagen på rea och vilket spel. Bästa på switch hittills imao.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

att bara titta på listen inser man vilket skitår när det kommer till spel iaf senaste 4 åren varit likadant

Låter som du blivit gammal och inte uppskattar spel på samma vis länge. Testat en ny hobby? Samla vinyl? Måla Warhammer?

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Spelar det med ena grabben, så mycket spelglädje. Avslutade precis portalerna och nog inte sett så kreativt plattformshärjande sedan Super Mario Galaxy.


signatur
Medlem

Intressant att se hur alla röstat. Jag hade bytt ut två spel i topp tio-listan men annars är det många på rätt sidan av strecket om jag jämför med min smak och tycke. Kul att se så många genre representerade i topp 10 ändå.

Jag kan ärligt säga att jag inte orkade mig igenom hela It takes two (har väl någon timme kvar bara) men jag har inte uppskattat Fares tidigare spel heller och mönstet känns igen. Tempot den här gången var alldeles för högt, det känns som att gubbarna rusar fram som i en valfri speedrun och en kamera som inte hänger med. Det blir för mycket väldigt fort och det kändes aldrig avkopplande utan blev mer stressad än underhållen. Gubbvarning på den kanske. Med det sagt, jag tycker det är bra att den typen av spel finns och att det uppskattas av många men det är var inte för mig.

The Ashen One
Skrivet av Draconis:

BF2042 på plats 12. Skärp er.

Eller så är det så uttjatat at folk inte längre tycker det är kul. Och det är definitift inte bra jämnfört med tidigare släpp.

Medlem

Att The Forgotten City hamnar så långt ner är jättekonstigt. GOTY material borde hamna på minst topp 10.

Hur daterade cookie cutter spel som Halo och Battlefield kan hamna så högt upp övergår mitt förstånd.

12
Skriv svar