Steam listar de VR-spel som dragit in mest pengar under 2021

Robot
Steam listar de VR-spel som dragit in mest pengar under 2021

Och FZ:s bästa spel 2020 fortsätter att sälja som smör.

#Steam, #Valve


Medlem

skrev även i VR tråden men det rapporeteras nya rekord i försäljning nu efter jul
Många nya VR-användare inför 2022 mao.

Developers Share Record VR Player & Sales Numbers Across Christmas

Alla spel på platina är bra spel .
Har dock inte spelat into the radius och VR Kanjo

Värt att notera på guld listan så släpptes After the fall nu i december.
Cooking Simulator tror jag också är ett hyffsat nytt spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PCVR är hyfsat dött, inga nya titlar som sålt platinum i år. Quest däremot går som tåget.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

PCVR är hyfsat dött, inga nya titlar som sålt platinum i år. Quest däremot går som tåget.

Det är inte dött, men växer inte lika fort av förklarliga anledningar.
Hoppas det kommer mer rena PCVR spel under 2022 och kanske PSVR2 kan bidra med det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

skrev även i VR tråden men det rapporeteras nya rekord i försäljning nu efter jul
Många nya VR-användare inför 2022 mao.

Developers Share Record VR Player & Sales Numbers Across Christmas

Alla spel på platina är bra spel .
Har dock inte spelat into the radius och VR Kanjo

Värt att notera på guld listan så släpptes After the fall nu i december.
Cooking Simulator tror jag också är ett hyffsat nytt spel.

VR Kanajo är riktigt innehållsfattigt för att vara den kategori det är inom VR-spel.

Finns helt klart mer innehållsrika sådana slags VR-spel vilket jag ej kommer att nämna av uppenbara skäl!

Medlem
Skrivet av AplAy:

VR Kanajo är riktigt innehållsfattigt för att vara den kategori det är inom VR-spel.

Finns helt klart mer innehållsrika sådana slags VR-spel vilket jag ej kommer att nämna av uppenbara skäl!

Vad jag förstått enligt reddit så måste man ladda ner en patch för att få ut allt ur spelet (naket och xxx) men att utvecklarna har lagt ner och bistår inte med patchen längre så kanske därför.
Jag föreslog denna titeln till en som undrade om man kunde kika under kjolen på ashley i Resident Evil 4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inte dött, men växer inte lika fort av förklarliga anledningar.
Hoppas det kommer mer rena PCVR spel under 2022 och kanske PSVR2 kan bidra med det.

När inte ett enda spel från 2021 är med över mest sålda VR-spel 2021 får det väl ändå ses som något slags misslyckande. PSVR2 kan säkert ge draghjälp men Valve själva verkar göra minimalt för att förbättra läget

Medlem
Skrivet av Gesturr:

När inte ett enda spel från 2021 är med över mest sålda VR-spel 2021 får det väl ändå ses som något slags misslyckande. PSVR2 kan säkert ge draghjälp men Valve själva verkar göra minimalt för att förbättra läget

Du tänker på listan?
på guld finns ju After the fall, det släpptes nu i December och det till samtliga format.
Dom spelen som ligger i topp är inte så konstigt, det är riktigt bra spel som inte puttas ner i första taget. Det är spel nya VR-spelare stort sett köper direkt.
Det anses ju vara ett fattigt spelår överlag, det har drabbat VR lika mycket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

skrev även i VR tråden men det rapporeteras nya rekord i försäljning nu efter jul
Många nya VR-användare inför 2022 mao.

Developers Share Record VR Player & Sales Numbers Across Christmas

Alla spel på platina är bra spel .
Har dock inte spelat into the radius och VR Kanjo

Värt att notera på guld listan så släpptes After the fall nu i december.
Cooking Simulator tror jag också är ett hyffsat nytt spel.

Asså, du är grym på att hålla koll på VR grejer. Jag uppskattar verkligen dig. Du kanske borde frilansa lite? Jag är säker på att @FZ skulle köpa lite av dig. Visst, det kanske inte solo ställer mat på bordet, men när du ändå är i farten kan man ju tjäna en slant.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Asså, du är grym på att hålla koll på VR grejer. Jag uppskattar verkligen dig. Du kanske borde frilansa lite? Jag är säker på att @FZ skulle köpa lite av dig. Visst, det kanske inte solo ställer mat på bordet, men när du ändå är i farten kan man ju tjäna en slant.

Tack
Men jag tror inte det är nått för mig, skulle känna sån press att prestera
Jag postar gärna eftersom det är nått jag gillar och jag kan bidra lite till FZ, en site som jag hängt mer eller mindre på sen begynnelsen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

PCVR är hyfsat dött, inga nya titlar som sålt platinum i år. Quest däremot går som tåget.

PC VR kommer om något år bara heta - PC. VR kommer att finnas inbyggt i de flesta titlarna, der är redan idag skitenkelt att lägga till VR stöd via t.ex. Unity (till och med jag har lyckats med det när jag lekte med Unity för något år sedan).

Quest är en sär plattform med en egen arkitektur som kommer kräva dedikerad utveckling.

PC VR har en framtid. Quest är en fluga.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

PC VR kommer om något år bara heta - PC. VR kommer att finnas inbyggt i de flesta titlarna, der är redan idag skitenkelt att lägga till VR stöd via t.ex. Unity (till och med jag har lyckats med det när jag lekte med Unity för något år sedan).

Quest är en sär plattform med en egen arkitektur som kommer kräva dedikerad utveckling.

PC VR har en framtid. Quest är en fluga.

En knapp som slår på stereoskopisk 3D kan knappt kallas VR, VR värd namnet kräver att spelen anpassas för VR.

Och Unity och Unreal används även för Quest.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

En knapp som slår på stereoskopisk 3D kan knappt kallas VR, VR värd namnet kräver att spelen anpassas för VR.

Och Unity och Unreal används även för Quest.

"Knapp"? Vad snackar du om? VR kommer att finnas med, inbyggt stöd till de flesta spelen i framtiden för ingen kommer orka att göra sär versioner med VR. Spel till PC är en större marknad, quest - not so much. Spel till quest måste anpassas specifikt för plattformen för att den inte har ett 2D läge.

Acceptera fakta. Är inte intresserad av att höra från någon som har köpt en sär hårdvara och måste religiöst försvara sin investering på diverse forum istället för att inse att de köpt en undermålig plattform.

Bara en sån sak att det att den är beroende av Facebook tjänster (även om den ska användas för Steam) för att de vill göra den till något annat än ett speltillhör gör quest till en dålig plattform för gaming:

"Facebook owns VR headset maker Oculus, and controversially requires Oculus Quest users to log in with a Facebook account. In numerous Reddit threads, many Quest owners say they have been able to use their headsets during the outage—to play VR games on Steam, for instance—but some say they can't load their Oculus libraries, and those who just took a Quest 2 out of the box have reported that they're unable to complete the initial setup."

https://www.pcgamer.com/facebook-oculus-down/

Medlem
Skrivet av Ichinin:

"Knapp"? Vad snackar du om? VR kommer att finnas med, inbyggt stöd till de flesta spelen i framtiden för ingen kommer orka att göra sär versioner med VR. Spel till PC är en större marknad, quest - not so much. Spel till quest måste anpassas specifikt för plattformen för att den inte har ett 2D läge.

Acceptera fakta. Är inte intresserad av att höra från någon som har köpt en sär hårdvara och måste religiöst försvara sin investering på diverse forum istället för att inse att de köpt en undermålig plattform.

Bara en sån sak att det att den är beroende av Facebook tjänster (även om den ska användas för Steam) för att de vill göra den till något annat än ett speltillhör gör quest till en dålig plattform för gaming:

"Facebook owns VR headset maker Oculus, and controversially requires Oculus Quest users to log in with a Facebook account. In numerous Reddit threads, many Quest owners say they have been able to use their headsets during the outage—to play VR games on Steam, for instance—but some say they can't load their Oculus libraries, and those who just took a Quest 2 out of the box have reported that they're unable to complete the initial setup."

https://www.pcgamer.com/facebook-oculus-down/

Du verkar vara Dunning-Kruger personifierad.

Om du tycker att VR är att styra kameran i 3D med huvudet, toppen. Då är det bara att skaffa vorpX och spela tusentals spel.

De flesta andra anser att spelen behöver anpassas för VR för att man ska vilja spela dom. Alyx hade inte fungerat som ett ”platt” spel, men eftersom det är byggt från grunden upp för VR är det fantastiskt.

I övrigt så har du ingen aning om vilken hårdvara jag har eller har haft, det är enbart projicering. Att kalla det för ”sär hårdvara” när Quest säljer cirka 10 gånger mer än PC tyder på djup okunskap. Att försvara någonting religiöst och försvara sin investering låter mer som något du ägnar dig åt, Quest 2 kostar liksom 3500 spänn.

För övrigt kan man redan nu kontakta supporten för att ta bort kopplingen till Facebookkonto och kravet försvinner per automatik nu efter årsskiftet

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Du verkar vara Dunning-Kruger personifierad.

Om du tycker att VR är att styra kameran i 3D med huvudet, toppen. Då är det bara att skaffa vorpX och spela tusentals spel.

De flesta andra anser att spelen behöver anpassas för VR för att man ska vilja spela dom. Alyx hade inte fungerat som ett ”platt” spel, men eftersom det är byggt från grunden upp för VR är det fantastiskt.

I övrigt så har du ingen aning om vilken hårdvara jag har eller har haft, det är enbart projicering. Att kalla det för ”sär hårdvara” när Quest säljer cirka 10 gånger mer än PC tyder på djup okunskap. Att försvara någonting religiöst och försvara sin investering låter mer som något du ägnar dig åt, Quest 2 kostar liksom 3500 spänn.

För övrigt kan man redan nu kontakta supporten för att ta bort kopplingen till Facebookkonto och kravet försvinner per automatik nu efter årsskiftet

Det enda jag läser är "Gråta-gråta Quest gråta".

Du totalt ignorerade det jag skrev. Quest är en sär-hårdvara som kommer försvinna. Adios.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Det enda jag läser är "Gråta-gråta Quest gråta".

Du totalt ignorerade det jag skrev. Quest är en sär-hårdvara som kommer försvinna. Adios.

Gå och lägg dig. Chilla. Tänk på tonen. God jul.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Det enda jag läser är "Gråta-gråta Quest gråta".

Du totalt ignorerade det jag skrev. Quest är en sär-hårdvara som kommer försvinna. Adios.

Ägeer själv Vive pro och är supernöjd, men att kalla Quest 2 sär-hårdvara är nog ganska ignorant när quest 1/2 bidragit med många sales för de spel du antagligen spelar är enbart ignorant, de bidrar garanterat till pengarna som VR utvecklarna behöver för att fortsätta.

Vore det inte bättre att se den hårdvaran som nödvändig för branchen? Ja de låser många spel till sin platform, många som köper Vive / Index är såpass tekniskt intresserade att de hittar vägar att spela Oculus exklusiva spel.

De som köper Oculus, de spelar antingen bara Oculus spel eller spelar också PCVR spel genom ex Steam, så allt gynnar marknaden.

Eller du kanske vill att den ska va så exklusiv för bara de mest hardcore att marknaden dör ut?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Det enda jag läser är "Gråta-gråta Quest gråta".

Du totalt ignorerade det jag skrev. Quest är en sär-hårdvara som kommer försvinna. Adios.

Att du saknar läsförståelse behöver nog inte förtydligas. Det enda jag läser från dig är ”jag köpte en Index för 11 lök och blev ledsen i ögat för att någon skrev något som kan tolkas negativt om PCVR”. Adios.

eld
Medlem
Skrivet av Ichinin:

Det enda jag läser är "Gråta-gråta Quest gråta".

Du totalt ignorerade det jag skrev. Quest är en sär-hårdvara som kommer försvinna. Adios.

Det jobbiga med Quest är att det är Facebook bakom det, och att det även då frodas.

Men nej, Quest är absolut det billigast sättet att spela VR på PC, så kommer nog inte försvinna någon gång snart.

Säger jag mest som någon som delvis jobbar i den delen av branschen.

1
Skriv svar