Playstation VR2 är officiellt och får Horizon: Call of the Mountain

Skribent
Skrivet av neocon:

Det vet vi inte. USB-C betyder bara att den stödjer kabel, inte att Wi-Fi 6 är uteslutet.

Glöm inte att PS VR2 har foveated rendering. Beroende på hur bra de lyckats lösa det så skulle PS VR2 potentiellt kunna ha snyggare grafik och högre fps än vad t.o.m. de dyraste grafikkorten klarar av på PC just nu.

Visst kan man spekulera i framtida uppdateringar (både hårdvaru- och mjukvarumässiga), men i dagsläget skriver de uttryckligen på Playstation-bloggen att headsetet har en 1-kabellösning där det kommunicerar med PS5 via USB-C. Fram tills att de säger något annat utgår jag ifrån att det stämmer.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Kommer det vara kompatibelt med PSVR 1 spel? Tycker faktiskt att det är bra med kabel, slipper massa strålning och värme. 🙂

Strålning och värme får du nog ändå.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Svårt att se mig själv använda kabel efter att ha kört Quest 2.

Har du Quest 2 så behöver du inte ett till headset heller. Men det vore ju trevligt om Quest 2 eller andra headset gick att plugga in i ps5. Men annars vore det väl bra om Sonys vr spel kommer på pc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

DF har nu reagerat på nyheterna!

Medlem
Skrivet av lonian:

Har du Quest 2 så behöver du inte ett till headset heller. Men det vore ju trevligt om Quest 2 eller andra headset gick att plugga in i ps5. Men annars vore det väl bra om Sonys vr spel kommer på pc.

”Har du en konsol så behöver du unte en konsol/dator till.”

Kom igen nu


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

”Har du en konsol så behöver du unte en konsol/dator till.”

Kom igen nu

Say what?

Jag har en ps5, xbox seriex x, nintendo Switch och PC + Oculus rift s. Jag har svårt att se mig köpa en PS VR2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Say what?

Jag har en ps5, xbox seriex x, nintendo Switch och PC + Oculus rift s. Jag har svårt att se mig köpa en PS VR2.

Med ditt resonemang behöver du bara en konsol. Det jag menar är: jag vill såklart nå de bra VR spel som kommer till Playstation och som inte kommer till vare sig PC/Quest. Fortsatt är det ju dock svårt att vänja sig vid kabel när man kört Quest.


signatur

1338 - One Step Above

123
Skriv svar