Monster Hunter Rise får monstruöst bra start på pc

Robot
Monster Hunter Rise får monstruöst bra start på pc

Även om vissa blockeras av en bugg med sparfilen.

#Capcom, #Monster-hunter-rise


Medlem

Spelade demon. Bra optimerat kör 4k 60 fps på maxade inställningar dippar inte under 60fps med rtx 3070 nice. Grafiken är inte riktigt i klass som MHW men är väldigt bra ändå. Jäkligt kul så detta ska köpas absolut. Demon visar inte mycket av storyn så kan inte uttala mig om det.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Spelade demon. Bra optimerat kör 4k 60 fps på maxade inställningar dippar inte under 60fps med rtx 3070 nice. Grafiken är inte riktigt i klass som MHW men är väldigt bra ändå. Jäkligt kul så detta ska köpas absolut. Demon visar inte mycket av storyn så kan inte uttala mig om det.

Bra att det rullar på. Skulle ju dock vara rätt skamligt om det inte flöt perfekt på PC, med tanke på att det är en port från Nintendo Switch.

Medlem
Skrivet av Dres81:

Demon visar inte mycket av storyn så kan inte uttala mig om det.

Vill förvarna att MH spelen överlag inte är kända för sin djupa story, och Rise är inget undantag. Däremot har Rise det som alla tidigare MH spel också haft: jävligt bra gameplay.

PC-porten ska dock ha en eloge för massa bra features, 4k res och högupplösta texturer gör att det ser mycket mycket bättre ut, och uncapped fps är guld värt i ett så actionpackat spel. Andra små trevligheter är förmågan att i menyn ändra controller button icons så du kan spela med xbox/ps4/switch controller och få button prompts som matchar. Kudos för den, rätt ovanligt tyvärr.

En liten nackdel är att de har knutit ingame friendslist till steams friendlist rakt av, så när du letar efter din kompis för att bjuda in till din lobby måste du bläddra igenom ALLA dina steam vänner oavsett online/spel status. Lite drygt, men ingen showstopper.

Medlem

Största pluset jag märkte med att det är lite mindre imponerande grafiskt är laddningstiderna, att hoppa emellan områden i staden tar 0.1 sekund och att ladda spelvärlden där man jagar tar dryga 1.5 sekunder på en SSD

Medlem

Kul :). Köper på en stor rea i framtiden

Medlem

Skönt att porten ser bra ut. Blir att plocka upp senare då jag redan har det på Switchen, men ska byta till PC när Sunbreak kommer till sommaren!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bra att det rullar på. Skulle ju dock vara rätt skamligt om det inte flöt perfekt på PC, med tanke på att det är en port från Nintendo Switch.

Dem har dock buffat grsfiken lite till PC versionen vad jag hört så det är inte rikigt samma prestanda behov spelwn emellan.

Medlem

Jag testade demot. Det innehåller alla klasser, 2 tutorials och 3 jaktuppdrag.
Demot är bara 10 GB. Väl värt att testa!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Otroligt bra! Ser fram emot Sunbreak.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bra att det rullar på. Skulle ju dock vara rätt skamligt om det inte flöt perfekt på PC, med tanke på att det är en port från Nintendo Switch.

Med tanke på många spel inte är optimerade även om dom är portade från switch. Detta är absolut en väldigt bra port

1
Skriv svar