It Takes Two kan bli Game of the Year på DICE Awards

Robot
It Takes Two kan bli Game of the Year på DICE Awards

Även Battlefield 2042, The Ascent och Demeo är nominerade.

#2021, #dice-awards, #årets-spel


Medlem

Spelföretaget DICE köpte ju uppenbarligen ett gäng recensenter så varför inte köpa sig ett pris med

Medlem

Jag vill röka det som personerna som röstat fram BF2042 har rökt.

Gen
Medlem
Citat:

Battlefield 2042 för Technical Achievement

Vad röker dem egentligen? Har svårt att se några tekniska underverk med spelet.

Medlem

Hehe känns som alla spelevenemang som ger ut priser kallas "spelvärldens Oscar".

Nåja hoppas vinnarna blir glada.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Battlefield 2042 - Technical achievement...

Förhoppningsvis tar de sitt förnuft till fånga när det blir dags att rösta.

Redaktör
Skrivet av PFC Hudson:

Hehe känns som alla spelevenemang som ger ut priser kallas "spelvärldens Oscar".

Nåja hoppas vinnarna blir glada.

Haha, sant! Men här tycker jag det är motiverat eftersom den dels är rätt stor, dels koras vinnarna på liknande sätt (ett stort antal branschmänniskor som röstar).


signatur
Medlem
Skrivet av Bennii:

Battlefield 2042 - Technical achievement...

Förhoppningsvis tar de sitt förnuft till fånga när det blir dags att rösta.

Svävare upp för lodrätta väggar måste vara en enastående teknisk bedrift, vet ingen annan som lyckasts med nå sånt. 5/5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vilja se motivationen bakom technical achievement till BF 2042 eller har folk bara trollat?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Gen:

Vad röker dem egentligen? Har svårt att se några tekniska underverk med spelet.

Tornadon?!?!?!

/s

Medlem

BF2042 Technical achievement.....(!)..???... 🤣🤣🤣

Avstängd

DICE ger priser till sig själva eller? Alla vet att bf2042 var fjolårets största fiasko.

Medlem
Skrivet av General White:

DICE ger priser till sig själva eller? Alla vet att bf2042 var fjolårets största fiasko.

D.I.C.E "Design Innovate Communicate Entertain" awards. Det är alltså inte samma dice som gjort BF 😆

Redaktör
Skrivet av Bawzan:

D.I.C.E "Design Innovate Communicate Entertain" awards. Det är alltså inte samma dice som gjort BF 😆

Har förtydligat det i nyheten också, lätt att förväxla.


signatur
Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Tornadon?!?!?!

/s

Funkar tornadon då?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Funkar tornadon då?

Haha nu ska vi inte vara petiga 😆

Medlem

Att få fuskutvecklare att överge spelet pga prestandaproblem är ju en technical achievement ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Housemarque är en av mina favoritutvecklare så det är otroligt roligt att se att de nu nämns i så många GOTY-nomineringar och årets bästa-listor.

De har ju alltid ägnat sig åt lite mindre och ganska nischade spel och framtiden såg lite mörk ut då Nex Machina sålde ganska dåligt (Arcade is dead) och de fick lägga ner Stormdivers. Kul att Sony vågade satsa pengar på studion så att de kunde göra ett "AAA-spel" (som ändå är rejält nischat) och att det gick hem.

Medlem

Hur tusan kan Battlefield 2042 vara nominerad för något överhuvudtaget?

Medlem

Klart bf2042 ska vara nominerat.

Årets Besvikelse!

Avstängd
Skrivet av Bawzan:

D.I.C.E "Design Innovate Communicate Entertain" awards. Det är alltså inte samma dice som gjort BF 😆

Aldrig hört talas om, men hade inte förvånat mig om EA/DICE belönat sig själva med priser ändå

Medlem
Skrivet av General White:

Aldrig hört talas om, men hade inte förvånat mig om EA/DICE belönat sig själva med priser ändå

Kan inte säga att jag hört talas om dom innan heller, men om dom nominerar BF 2042 till nåt pris kanske det är lika bra

Medlem

Lite mer info om dice award
https://www.interactive.org/

Hållt på sen 1996 så inget nytt påfund direkt, men är som oscars i usa, röstas fram av sina medlemmar typ.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Deathloop gigalol, den mest slösade femhunkan jag spenderat i år.

Medlem

Battlefield 2042 förra årets största skämt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

1
Skriv svar