Battlefield 2042:s zombieläge råkade bli en officiell XP-farm

Robot
Battlefield 2042:s zombieläge råkade bli en officiell XP-farm
Medlem

Går bra nu!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Det kanske inte blir free to play i första steget, men att det släpps tidigt till ea play som ingår i Xbox game pass ultimate tror jag däremot är mkt möjligt.

Medlem

Låter som det behövs ny ledning för DICE, sånt slöseri med kompetens.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Låter som det behövs ny ledning för DICE, sånt slöseri med kompetens.

Du menar kvoterad "kompetens"?

Medlem

Blir roligt att se vad som sägs i det kommande finansiella mötet på EA, visst är det i början av februari?
Det var väl i det mötet man för ett år sedan sade att "utvecklingen av spelet ligger före i planeringen"

Medlem
Skrivet av blackidus:

Blir roligt att se vad som sägs i det kommande finansiella mötet på EA, visst är det i början av februari?
Det var väl i det mötet man för ett år sedan sade att "utvecklingen av spelet ligger före i planeringen"

Nu har man verkligen anledning att säga att nästa BF ligger före i planeringen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man måste ha misslyckats totalt med ett fps om allt fokus är på progression.

Medlem

Såg Jackfrags film om det hela och jag måste säga att AI:n kan vara bland det dummaste jag någonsin har sett! Till och med bottarna från bf2 var ju smartare än det här...

Medlem
Skrivet av magma:

Låter som det behövs ny ledning för DICE, sånt slöseri med kompetens.

Dom har ju förlorat en ohyggligt massa människor sen slutet av BF5 utvecklingen och allt eftersom BF2042 började utvecklas. Och enligt en del utvecklare har dom slutat för att man inte får gehör för innovativa idéer utan man ska utveckla spelet med andra spels säljande koncept i tanken. Man lämnade aktivt och tydligt det spår BF haft för att leda in utvecklingen mot ett mer Battle Royal perspektiv.

Medlem
Skrivet av rosski:

Man måste ha misslyckats totalt med ett fps om allt fokus är på progression.

I Civilization är fokus på just det, där funkar det ju så bra... det är dock inte ett FPS =/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Blev några poäng där... Ser polerat ut


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Helt sjukt. Det var ju EXAKT såna här XP farmar man ville förhindra och därför man stängde av XP för alla lägen i portal. Sedan släpper de en officiell XP farm första dagen. Hahahhah jag fattar inte vad de gör på dice

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://www.youtube.com/watch?v=ZA2wxck7NIk

Blev några poäng där... Ser polerat ut

dom i klippet verkar ha väldigt roligt iaf

Medlem

Helt sjukt, denna hets för "progression" och XP.

Roligare att spela för att spelet själv är gripande än att man ska spela bara för att få meningslösa nummer på skärmen.

Rekommenderar Renegade X och kommande Firestorm.

Medlem

Varför är du så känsligt att spelarna tjänar XP? Om folket tycker det är kul att mosa dumma zombies, låt folket mosa dumma zombies. Varför måste pappa Dice gå in och styra sådant?

Medlem

Varför ska Zombies vara i ett spel som Battlefield och Call of Duty för? Känns ju bara konstigt, finns ju zombie spel för sådant.
Varför ska de ens ha XP i huvudtaget? är det inte en shooter? Då ska det väl bara vara att hitta ett grymt vapen och skjuta på?
Antar att de ska ha XP bara för att slöa ner spelare så de vill köpa DLC som låser upp saker...

Jag är väl bara gammal i mina idér antar jag. Det var bättre förr

Medlem

Håller med, xp hör inte hemma i ett renodlat fps, och definitivt inte i multiplayer. Single player/rpg är skillnad. Tyvärr verkar majoriteten av spelare tycka att spel utan "progression", skins, mtx etc är meningslösa. Tacka vet jag spel utan skräpet med renodlad spelglädje.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Varför ska Zombies vara i ett spel som Battlefield och Call of Duty för? Känns ju bara konstigt, finns ju zombie spel för sådant.
Varför ska de ens ha XP i huvudtaget? är det inte en shooter? Då ska det väl bara vara att hitta ett grymt vapen och skjuta på?
Antar att de ska ha XP bara för att slöa ner spelare så de vill köpa DLC som låser upp saker...

Jag är väl bara gammal i mina idér antar jag. Det var bättre förr

Tycker det är lite missvisande säga att COD / BF har zombies, det är ett separat spelläge, inte i själva huvudspelet. Då det är spelvärlden vi pratar om med all dess fantasi kan jag själv inte riktigt avgöra vad som är konstigt eller inte, kanske har du rätt.

Medlem

Den runda jag körde buggade ur så att det slutade komma zombies. Där står vårt team och bara - Jaha nu då..?
Inget mer hände, det var bara att logga ur.

Inte ens sin egen botfarm kunde de få att fungera korrekt. 🤡

Medlem
Skrivet av xdrive:

Varför ska Zombies vara i ett spel som Battlefield och Call of Duty för? Känns ju bara konstigt, finns ju zombie spel för sådant.
Varför ska de ens ha XP i huvudtaget? är det inte en shooter? Då ska det väl bara vara att hitta ett grymt vapen och skjuta på?
Antar att de ska ha XP bara för att slöa ner spelare så de vill köpa DLC som låser upp saker...

Jag är väl bara gammal i mina idér antar jag. Det var bättre förr

Håller med helt. Folk måste ha levlar och xp för att fortsätta spela. När de låst upp allt spelar de något annat istället. Konstigt beteende.

Medlem

Xp får gärna finnas ingame om vissa folk går igång på detta, men de saker som låses upp bör enbart vara kosmetiska föremål och att andra ser hur hög level du är. Allt annat bös för upplåsning tex vapen, granater mm bör inte finnas bakom en xp-gräns, utan upplåst från början.

Jag kollar på tex hell Let loose. Där finns en mindre xp-gräns för de flesta klasserna för att få en alternativ loadout, men du kan nå denna gräns efter level 3 (tror jag det var) på de flesta klasserna, vilket du gör efter typ 5 rundor. Det är en acceptabel xp-gräns för att folk skall hinna lära sej klasserna och dess vapen.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Gnällkuk
Skrivet av abso:

dom i klippet verkar ha väldigt roligt iaf

Ja, trasiga spellägen kan ju vara underhållande en stund


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom kanske ska låta Battlefield villa i några år nu efter 2042 fiaskot.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

"I’m very sorry for the hardship this has caused." Det låter som om han jämställer det med en dålig risskörd eller med Kubakrisen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gjorde något liknande mot botar i CS 1.4/1.5.
Inte ens bottarna då var så dumma

Medlem
Skrivet av magma:

Låter som det behövs ny ledning för DICE, sånt slöseri med kompetens.

Kompetensen hos DICE heter väl idag Embark Studios?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Kompetensen hos DICE heter väl idag Embark Studios?

Det är dit många riktiga Battlefieldutvecklare har flytt och vid en första anblick så ser det ut som att det skulle kunna bli en grymt bra spelutvecklare.

Dock så grusades mina förhoppningar om att det skulle bli något bra av Embark när jag insåg att Patrik "Woke" Söderlund är grundare och äger 54 procent av aktierna. Dvs en av dem som sänkte Battlefieldserien genom att politisera det med sitt genustrams och sin historierevisionism i BFV. (ett flickebarn istället för norska kommandosoldater.. Wtf?)
Han gaggade om att hans dotter hade frågat om varför hon inte kunde spela som sig själv.. och idioten ändrar ett krigsspel med soldater till en flicka och hennes mamma.
Sen drog han till med "gillar ni det inte så köp det inte". Sagt och gjort.. De tidigare Battlefieldfansen köpte det inte.

Han lämnade föga förvånande ea/dice precis innan släppet av BFV. Han visste förstås hur dåligt det hade gått med förbokningarna, tack vare hans beslut och uttalanden, och lämnade det sjunkande skeppet som en råtta.

1
Skriv svar