Snabbkollen - Kommer Elden Ring leva upp till hypen?

Robot
Snabbkollen - Kommer Elden Ring leva upp till hypen?
Medlem

Ja, det kommer leva upp till mina förväntningar:

Jag tror det kommer bli ett spel i stil med Dark Souls och tidigare spel, dock med lite mer berättande och framförallt ett open-world format.

Spelet kammar nog hem 4 av 5 i betyg (väldigt bra).
Elden Ring kommer ha några skavanker som alla spel.
Jag tror några kommer störa sig på implementeringen av open-world formatet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag känner……ingenting

Har ingen hype, har inget negativt.
Det bara inte talar till mig.

Det var en stor talande gryta i en trailer och gethästen såg konstig ut.
Vad skall jag känna? Jag vet inte?

Medlem

Ja.

Sagt det innan... 95 på Metacritic. Mark my words.

Dock medger jag att jag är Soulsborne-fanboy.

Medlem

Med erfarenhet så ju mer hype jag har för ett spel, ju mindre positivt överraskad kan jag bli. Så försöker hålla det lågt, men ja, troligen det bästa på många år.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Uhm vi får se när det har släppts om det lever upp till hypen

Medlem

Det tror jag, frågan är bara om man kommer spela själv.
Jag är lite sugen på att testa. Hoppas man hinner få lite feeling på 2 timmar bara.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För folk som kommer spela day one, undvik multiplayer tills dess att de har bekräftat att detta problem är fixat. Det kommer "antagligen" att påverka Elden Ring också.

Medlem

Tycker de är väldigt svårt att förutspå om det blir bra. Open World souls-spel har väl inte gjorts innan vad jag vet. Nu är jag inget fan fan souls-spelen men jag älskar open world så är väldigt nyfiken!
Hur som helst kommer de få bra betyg för det är ett souls-spel😅

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Gregerory:

Jag känner……ingenting

Har ingen hype, har inget negativt.
Det bara inte talar till mig.

Det var en stor talande gryta i en trailer och gethästen såg konstig ut.
Vad skall jag känna? Jag vet inte?

Känn glädje för de redan frälsta! Och känn hopp för din egen framtid, det kanske klickar någon dag.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Spelet jag solklart ser fram emot mest av allt just nu. Efter man sett youtubers man följer som spelat samtliga spel sjunga, skrika, ropa, yla i kör över hur positivt överraskade dem varit när dem spelade betatesten så finns det nog 0 risk att det inte kommer vara precis det jag hoppas på att det är.

Medlem
Skrivet av Esri:

För folk som kommer spela day one, undvik multiplayer tills dess att de har bekräftat att detta problem är fixat. Det kommer "antagligen" att påverka Elden Ring också.

https://www.youtube.com/watch?v=bcZDka8jPCI

Alla servrar för PC multiplayer i souls serien skall vara avstängda för tillfället för att just fixa problemet.

Medlem

vet inte ens vad det är för något. ser ut som generiskt asian rpg spel.

Medlem

Hur ska jag kunna svara på den frågan om jag inte spelat det?

Eller ni vill att vi ska spekulera?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Zero303:

vet inte ens vad det är för något. ser ut som generiskt asian rpg spel.

Du kan omöjligt ha missat och hört talas om Dark souls spelen?

Detta är nästkommande stora spelet i den spelstilen

Medlem

Det blir säkert svinkul. FromSoftware gör bra spel så länge man är medveten om att spelet är ett ps4/xbox one spel i grunden så man inte har för stora grafiska förväntar på sina nya konsoler.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Flakmonkey

Tror nog det kommer leva upp till hypen för de som gillar souls-spelen. Däremot så tror jag inte det kommer leva upp till hypen för de som vill tycka om soulsspelen men inte gjort det tidigare men tror att de kommer göra de iom Elden Ring.

Medlem

Men alltså. 40% som röstar nej?! Otroligt???

Måste va alla som inte gillar genren och inte kommer spela det överhuvudtaget som röstar nej?! Eller?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Du kan omöjligt ha missat och hört talas om Dark souls spelen?

Detta är nästkommande stora spelet i den spelstilen

så alldeles för svårt?

Hcz
Medlem
Skrivet av bulleboss:

Men alltså. 40% som röstar nej?! Otroligt???

Måste va alla som inte gillar genren och inte kommer spela det överhuvudtaget som röstar nej?! Eller?

Jag tror det kommer säkert vara ett roligt spel men rösta NEJ för att hypen som är runt på webben är galen mot vad jag tror spelet kommer att bli.

Jag är kluven som sagt så kan tänka mig att det blir en New world och tappa 90% av alla spelare efter bara 2månader.

Medlem

Kommer säkerligen att leva upp till hypen för många, men nog inte mig. Då menar jag att det för mig kommer att leva upp till min egen hype, vilken är lite mer lågmäld än den generella, men inte till de flesta andras.

Jag vet inte varför men det är någonting med hela open world-konceptet som jag är så trött på även om det ska bli intressant att se hur en utvecklare som FromSoftware tacklar det. Räknar kallt med att slippa Ubisoft-ikoner strösslade över kartan i parti och minut men jag har alltid föredragit en någorlunda linjär upplevelse. Min bakgrund är att jag spelat igenom DS1-3 och BB en gång var, har inte spelat DeS eller slutfört Sekiro. Anser att DS3 är det bästa i serien (stäm mig!) och att BB är ett av de bästa spelen någonsin så jag är bekant med och uppskattar FromSofts formula även om jag inte är en profet som sjunger deras lovord och försvarar alla deras designval på diverse forum.

Avser köpa spelet vid eller strax efter release och förväntar mig en helt okej upplevelse men inte att blåsas av stolen eller att det blir det bästa spelet på flera år för mig, däremot är jag glad för alla som väntar sig, och får, just det.

Medlem

Jag tror rätt så säkert att det kommer leva upp till min hype. Jag har lirat allt utom Demon's Souls. Jag känner att jag vet på ett ungefär vad jag har att förvänta mig.

Sen om det kommer leva upp till allas hype. Förmodligen inte, det kommer garanterat finnas folk som kommer klaga och vara missnöjda.

"PvP is so unbalanced. Power Stance was much better in DS2. Magic system isn't fleshed out enough. Greatswords are too OP. Game is too hard/not hard enough. The game would be better without the open world."

Det är så varje gång de släpper ett spel, man kan inte tillfredsställa alla. Gillar man Fromsofts spel och inte har orealistiska förväntningar så bör det överlag bli en positiv upplevelse.

Det kommer säkert finnas saker som jag tycker de kunnat gjort bättre eller helt struntat i men jag förväntar mig inte att Gud själv gjort spelet.

Medlem

Jag tror hypen är alldeles för stor för att Elden Ring ska kunna leva upp till det. jag tror att det kommer vara ett jättebra spel, men hypen är för stor helt enkelt.

Medlem

Upp hypat spel, tror det blir ett helt ok spel, som vanligt idag.

Buggar som patchar, men tror inte detta blir något wooow


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Men alltså. 40% som röstar nej?! Otroligt???

Måste va alla som inte gillar genren och inte kommer spela det överhuvudtaget som röstar nej?! Eller?

Det verkar som du tolkar röstningen som "Kommer Elden Ring bli bra, ja eller nej?" frågan handlar ju om den kommer leva upp till hypen. Och som man redan kan se på ditt och många andra inlägg t.ex. så är ju hypen uppe i skyarna bland "Souls"-fans. Därav gissar iaf. jag på att det inte kommer att leva upp till hypen.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Känn glädje för de redan frälsta! Och känn hopp för din egen framtid, det kanske klickar någon dag.

Som uppväxt i bibelbältet har jag fått höra det i min ungdom, om och om igen.

Känslan av en hype är faktiskt en obeskrivlig skön känsla och såklart hoppas jag att hypen uppfylls till fullo för de som har den.

Det enda rätta svaret i frågan för mig var att avstå röst…

Medlem

Jag har provat deras spel flera gånger och kommer aldrig riktigt in i det. Älskar hur spelen är och kollar gärna på Twitch. Troligtvis kommer jag även att köpa och spela detta för att inse att jag är för dålig. Men kanske.

Jag tror att spelet kommer att vara väldigt bra och att soulsfansen har varit så taggade och hypade nu att man inte kommer att lägga så mycket fokus på det negativa.

dvp
Medlem

Spelade CNT och var väldigt nöjd med det vi fick prova på där! FromSoft är för mig den enda återstående solklara utvecklaren som förtjänar förhandsbokningar baserat på deras tidigare släpp. Om jag inte missminner så har alla deras släpp sedan dark souls fått GOTY(?) och är generellt ansedda att vara klassiker.
Att jag är ett fan av GRRM som författare är också en guldstjärna i kanten av det som redan verkar bli ett open world Dark souls, eller rent av ett "Death of the wild" som det även kallas 😂

Kommer det leva upp till hypen?
- Ja, men inte för alla. Det förblir en nischad genre som de flesta inte har lärt sig att uppskatta än, eller så är det helt enkelt inte för dem.

.. Men det lockar nog ändå otvivelaktigen till sig en större spelarbas än tidigare släpp!

Medlem

Hoppas och vill tro på en magisk upplevelse. Känner dock en viss oro över den öppna världen, att det ska bli ofokuserat och onödigt rörigt. Men tummarna hålls!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Det verkar som du tolkar röstningen som "Kommer Elden Ring bli bra, ja eller nej?" frågan handlar ju om den kommer leva upp till hypen. Och som man redan kan se på ditt och många andra inlägg t.ex. så är ju hypen uppe i skyarna bland "Souls"-fans. Därav gissar iaf. jag på att det inte kommer att leva upp till hypen.

Skyldig till 200% är jag, men har svårt att se att jag inte får exakt det jag längtar efter

12
Skriv svar