'Crysis 4' tillkännagivet!

Robot
'Crysis 4' tillkännagivet!
Medlem

Får vi åka till M33 och skjuta lite Cephs då kanske

Medlem

Min magkänsla säger att med tanke på hur lite som visas och avslöjas så känns detta som ännu ett fall av "utannonserades för tidigt".

Medlem

Ni som har kört igenom hela spelen, är Crysis 2 och 3 nåt att ha? Jag har spelat en kort stund av båda men fastnade inte. Skalan, berättandet och fienderna kändes bara off på nåt vis.

Jag har däremot kört igenom originalet och Warhead flera gånger, älskade det sandboxiga kaoset.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fan jag som inte spelat ut något utav dem. Undrar om hårdvaran i min Steam Deck pallar det?!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Ni som har kört igenom hela spelen, är Crysis 2 och 3 nåt att ha? Jag har spelat en kort stund av båda men fastnade inte. Skalan, berättandet och fienderna kändes bara off på nåt vis.

Jag har däremot kört igenom originalet och Warhead flera gånger, älskade det sandboxiga kaoset.

Jag tycker det är väldigt bra FPS-spel, linjära och sköna att lira igenom.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Min magkänsla säger att med tanke på hur lite som visas och avslöjas så känns detta som ännu ett fall av "utannonserades för tidigt".

Jagar väl investerare precis som när Stalker 2 annonserades.

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Fan jag som inte spelat ut något utav dem. Undrar om hårdvaran i min Steam Deck pallar det?!

jag vågar faktiskt gissa att den kommer klara det på low settings, om vi utgår från att Crysis 4 blir ett ps5/Xbox series spel 😬

Medlem

But can it run Crys... Nä nu ska jag inte vara för tidig.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Med tanke på hur Crysis alltid legat top-notch på grafik-drägglar-fronten så ser jag mycket fram emot att se detta i en ordentlig tech demo! Gameplay alltså Nu jäklar ska vi sätta rekord i låga 4K benchmarks!

Medlem

Frågan är hur de ska fortsätta från 3:an, blir intressant. Kanske dags att börja köra crysis remastered nu


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av eld:

jag vågar faktiskt gissa att den kommer klara det på low settings, om vi utgår från att Crysis 4 blir ett ps5/Xbox series spel 😬

Det är en rejäl skillnad däremellan. Alltid kul att hata på konsoler, men denna generationen är stark på riktigt, i alla fall de fullstora versionerna.

Medlem

Såg inte så kul ut, spelar man en sten eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare
Skrivet av Hipshot:

Såg inte så kul ut, spelar man en sten eller?

Haha såg också en sten först, men det är väl en hjälm?
Kul med nytt Crysis, inte för att jag kommer spela någon längre stund men det blir spännande att se om de tar grafiken till nya höjder och sätter en hög ribba.

eld
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Det är en rejäl skillnad däremellan. Alltid kul att hata på konsoler, men denna generationen är stark på riktigt, i alla fall de fullstora versionerna.

Nej jag var seriös alltså, om vi räknar med att Crysis 4 blir ett 4k spel på ps5 så bör det i teorin gå att skala ner settings och upplösning till 720p för att få det att gå igång på steamdeck, sen hur det rullar återstår ju att se.

Steamdecken är ju snabbare än ps4'an och packar lika mycket minne som ps5'an.

Så det var mer att lyfta upp steamdeck än att snacka ner på nya generationen

Medlem

Hoppas verkligen att Crysis 4 går tillbaka till sina rötter. Orginalspelet och Warhead var sjukt kul spel, men efter det så tycker jag att de tappade all känsla och blev för generic FPS.

Medlem

kan bli bra kanske, hoppas det blir bättre optimerat. Spelet gick ju fel väg med tvåan när dom anpassade till konsollerna som sabbade...

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hoppas verkligen att Crysis 4 går tillbaka till sina rötter. Orginalspelet och Warhead var sjukt kul spel, men efter det så tycker jag att de tappade all känsla och blev för generic FPS.

Håller med, de codifierade det alldeles för mycket. Leka Rambo i djungeln var skitkul!

Gnällkuk
Skrivet av N3gn4v:

But can it run Crys... Nä nu ska jag inte vara för tidig.

But can it survive developer hell?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

But will it be able to run Crysis? De har ju hög ribba att göra ett väldigt snyggt och krävande spel. De fan ligger på minus efter remasturd-debaklet.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

But will it be able to run Crysis? De har ju hög ribba att göra ett väldigt snyggt och krävande spel. De fan ligger på minus efter remasturd-debaklet.

Precis... de ska på något sätt spöa Unreal Engine 5...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Ambassadör
Xbox

Kul. Jag håller på att dra igenom trilogin för första gången just nu, backloggare som man är. Det första var väl sådär, men tvåan som jag kör nu är ösigt och fungerar bättre.


signatur

Jump in.

Avstängd

Crytek? Snarare CryCry.

Medlem
Skrivet av robbis:

Fan jag som inte spelat ut något utav dem. Undrar om hårdvaran i min Steam Deck pallar det?!

Kanske, dock flyter crysis inge vidare på ny hårdvara heller pga hur det optimerades back in the day. 😁 Remastered släpptes i och för sig "nyligen", vet inte om det skulle funka. 🤔

https://www.youtube.com/watch?v=PcYA-H3qpTI

Medlem

Vad har Crytek än sysslat med sedan trilogin?

Bara spelat originalen förövrigt och inte uppföljarna, skippade de i och med den annorlunda inriktningen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Vad har Crytek än sysslat med sedan trilogin?

Bara spelat originalen förövrigt och inte uppföljarna, skippade de i och med den annorlunda inriktningen.

Ryse: Son of Rome släppte de 2013, samma år som Crysis 3. Sedan under 2019 släppte de ett par VR-upplevelser, Hunt: Showdown och Crysis Remastered.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crytek#Games_developed

Man kan ju hoppas Crysis 4 håller mer i nivå med första spelet, med PC-fokus och de släpper spelet med modsupport och sandbox-editor. Hade varit schyst om de försökt sig på multiplayer-läget Power Struggle igen, som liknande C&C Renegade. Det hade betydligt mer potential och skulle nog kunna bli riktigt populärt om det gjordes rätt.

Trevlig nyhet, men inte så oväntat. Det är deras trumfkort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ryse: Son of Rome släppte de 2013, samma år som Crysis 3. Sedan under 2019 släppte de ett par VR-upplevelser, Hunt: Showdown och Crysis Remastered.
https://en.wikipedia.org/wiki/Crytek#Games_developed

Man kan ju hoppas Crysis 4 håller mer i nivå med första spelet, med PC-fokus och de släpper spelet med modsupport och sandbox-editor. Hade varit schyst om de försökt sig på multiplayer-läget Power Struggle igen, som liknande C&C Renegade. Det hade betydligt mer potential och skulle nog kunna bli riktigt populärt om det gjordes rätt.

Jo Ryse har jag ju men det känns som att det har inte hänt så mycket av signifikans hos firman.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av Svärjisen:

Crytek? Snarare CryCry.

Medlem

Maximum pre-order för min del! Själv tycker jag 3:an var bäst!
Ljudet av när pilarna träffade HS. Mums.

1
Skriv svar