FZ WAAAGH! – Total War: Warhammer III

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
FZ WAAAGH! – Total War: Warhammer III

Blood for the Blood God! Skulls for the Skull Throne!

– Gammalt stridsrop

Hej forumet!

Med mindre än en månad kvar till lanseringen av den våta strategidrömmen som är Total War: Warhammer III tänkte jag passa på att göra en alldeles egen lansering – låt mig presentera FZ WAAAGH!

Din månatliga dos av intensiva bataljer mellan forumets självutnämnda fältherrar, en blodig holmgång dedikerad kaosguden Khorne, för att kröna FZ-forumets störste strateg. Kort och gott en återkommande turnering för alla oss Total War-spelare här på FZ!

Hur deltar jag i turneringen?

Från och med idag och fram till den första mars (spelet släpps den 17 februari) kommer den här tråden att vara öppen för alla med ett konto på FZ och Warhammer III i sitt spelbibliotek att anmäla sig till den första upplagan av FZ WAAAGH! Kort därefter kommer ett spelschema med datum och tider att sättas ihop i samråd med turneringens deltagare. Spelschema och matchresultat kommer därefter att kunna följas i inlägget nedan!

Format & regler

  • Matcherna kommer spelas en mot en i klassiskt knockout-format, där vinnaren avancerar till nästa runda i turneringen och förloraren slås ut. Undertecknad kommer att hålla sin plats i turneringen flexibel, så att vi kan garantera ett jämnt antal deltagare.

  • Matcherna kommer följa spelets standardregler för "custom online battles" och spelas utan moddar från tredje part.

  • Spelets olika fraktioner får endast användas en gång per turnering av samma deltagare, så länge man inte redan spelat som alla fraktioner.

  • Matcherna kommer (så gott det går) att spelas på balanserade kartor utan någon uppenbar strategisk fördel för en av spelarna.

  • Alla former av krigföring är tillåten inom spelets standardregler. Vi kommer inte sätta några särskilda restriktioner på användning av magi, val av trupper eller strategiska knep.

Följ finalmatchen live!

När vi väl gallrat fram två finalister är min storslagna plan så klart att sända den ärofyllda finalmatchen live på Youtube. Mer detaljer om detta kommer vid ett senare datum! Jag kommer också undersöka möjligheten att kommentera repriser i efterhand och lägga upp i tråden löpande, men i nuläget väljer jag att inte lova för mycket.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

TORSDAG 24 MARS

FREDAG 25 MARS

LÖRDAG 26 MARS

SÖNDAG 27 MARS


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Megadelux

Jag tycker om total war men är en rätt värdelös skrivbordsgeneral i dom spelen. Tappar oftast tålamodet när det kommer till att placera trupper, "äh vi kör nu" Köttar på och har mig. Dock såg jag att det kommer finnas till gamepass så jag är självklart intresserad.

Enda krångel är väl att jag jobbar till sjöss. Så jag jobbar 10 dagar, sedan hemma 10 dagar. Så min match "måste" infalla någon gång av mina lediga 10 då jag är hemma.

Men iallafall +1 med mig.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av renod:

Jag tycker om total war men är en rätt värdelös skrivbordsgeneral i dom spelen. Tappar oftast tålamodet när det kommer till att placera trupper, "äh vi kör nu" Köttar på och har mig. Dock såg jag att det kommer finnas till gamepass så jag är självklart intresserad.

Enda krångel är väl att jag jobbar till sjöss. Så jag jobbar 10 dagar, sedan hemma 10 dagar. Så min match "måste" infalla någon gång av mina lediga 10 då jag är hemma.

Men iallafall +1 med mig.

Bra att du nämner Game Pass, det får förhoppningsvis fler att upptäcka Total War som inte gjort det än.

Och kul att du vill vara med, jag skriver upp dig!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Vet inte om du sett men multiplayer har något nytt game mode

FM-guru
F.d. Sisyr

Grymt! Jag har bara spelat några enstaka matcher multiplayer (och aldrig vunnit), men ställer mig till förfogande som slagpåse.

Megadelux
Skrivet av Gustav Höglund:

Bra att du nämner Game Pass, det får förhoppningsvis fler att upptäcka Total War som inte gjort det än.

Och kul att du vill vara med, jag skriver upp dig!

Jupp. Kört sedan Rome och senaste var väl Shogun. Men aldrig varit fantast av WH40k motsvarande. Så när det nu kommer tänkte jag ge det minst ett gäng timmar. Ska bli intressant.

Medlem

Har spelet någon typ av spectator mode eller kan man spela in demos och kolla på efteråt? Har inte spelat ett enda Total War-spel innan, men jag blev ju intresserad av att kika på er!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av noreason:

Vet inte om du sett men multiplayer har något nytt game mode

Domination tror jag någon har nämnt! Vad det nu innebär. Vi kommer hålla oss till vanliga MP-strider för turneringen.

Skrivet av Sisyr:

Grymt! Jag har bara spelat några enstaka matcher multiplayer (och aldrig vunnit), men ställer mig till förfogande som slagpåse.

Skriver upp dig!

Skrivet av maq777:

Har spelet någon typ av spectator mode eller kan man spela in demos och kolla på efteråt? Har inte spelat ett enda Total War-spel innan, men jag blev ju intresserad av att kika på er!

Japp, det går att dela repriser med varandra och kolla i efterhand. Jag kommer som sagt utforska möjligheten att kommentera i efterhand och lägga upp matcher här i tråden för andra att kolla på, men det blir en fråga om tid och ork.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Frilansare

Spännande och kul! Jag väntar lite med att åta mig en plats i rostern men ska kolla logistiken!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

https://i.imgur.com/oV7u8hW.png

Blood for the Blood God! Skulls for the Skull Throne!

– Gammalt stridsrop

Hej forumet!

Med mindre än en månad kvar till lanseringen av den våta strategidrömmen som är Total War: Warhammer III tänkte jag passa på att göra en alldeles egen lansering – låt mig presentera FZ WAAAGH!

Din månatliga dos av intensiva bataljer mellan forumets självutnämnda fältherrar, en blodig holmgång dedikerad kaosguden Khorne, för att kröna FZ-forumets störste strateg. Kort och gott en återkommande turnering för alla oss Total War-spelare här på FZ!

Hur deltar jag i turneringen?

Från och med idag och fram till den första mars (spelet släpps den 17 februari) kommer den här tråden att vara öppen för alla med ett konto på FZ och Warhammer III i sitt spelbibliotek att anmäla sig till den första upplagan av FZ WAAAGH! Kort därefter kommer ett spelschema med datum och tider att sättas ihop i samråd med turneringens deltagare. Spelschema och matchresultat kommer därefter att kunna följas i inlägget nedan!

Format & regler

  • Matcherna kommer spelas en mot en i klassiskt knockout-format, där vinnaren avancerar till nästa runda i turneringen och förloraren slås ut. Undertecknad kommer att hålla sin plats i turneringen flexibel, så att vi kan garantera ett jämnt antal deltagare.

  • Matcherna kommer följa spelets standardregler för "custom online battles" och spelas utan moddar från tredje part.

  • Spelets olika fraktioner får endast användas en gång per turnering av samma deltagare, så länge man inte redan spelat som alla fraktioner.

  • Matcherna kommer (så gott det går) att spelas på balanserade kartor utan någon uppenbar strategisk fördel för en av spelarna.

  • Alla former av krigföring är tillåten inom spelets standardregler. Vi kommer inte sätta några särskilda restriktioner på användning av magi, val av trupper eller strategiska knep.

Följ finalmatchen live!

När vi väl gallrat fram två finalister är min storslagna plan så klart att sända den ärofyllda finalmatchen live på Youtube. Mer detaljer om detta kommer vid ett senare datum! Jag kommer också undersöka möjligheten att kommentera repriser i efterhand och lägga upp i tråden löpande, men i nuläget väljer jag att inte lova för mycket.

Anmäl dig nu!

Jag tar som sagt emot intresseanmälningar fram till den första mars! Känner du dig sugen på att delta är det bara att du slänger iväg ett inlägg här i tråden, så skriver jag upp dig i listan här nedanför.

@Gustav Höglund
@renod
@Sisyr
@spela_alan

Jag är på!
Det vore kul om vi körde med en loser bracket också där man avancerar vid förlust, då får man lira minst 2 matcher.

Medlem

Har inte planerat att köpa spelet direkt den här gången tyvärr. Men blir detta ett återkommande evenemang är jag självklart på nästa gång!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av omgponies:

Jag är på!
Det vore kul om vi körde med en loser bracket också där man avancerar vid förlust, då får man lira minst 2 matcher.

Skriver upp dig! Beroende på hur många vi blir kan vi ev. köra WB/LB, sprid ordet!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Har mycket speltid i Warhammer 2, men aldrig spelat en endaste match inom multiplayer. Kikat på tuneringar då och då för det ser lite underhållande ut.

Fasiken! Släng med mig. Detta kan bli kul!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av WulffX03:

Har mycket speltid i Warhammer 2, men aldrig spelat en endaste match inom multiplayer. Kikat på tuneringar då och då för det ser lite underhållande ut.

Fasiken! Släng med mig. Detta kan bli kul!

Klart du ska med!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bra initiativ, hade vart kul om man kunde spectata live, är det möjligt kanske? Eller man kanske kan streama matcherna?
Håller med WulffX03, har också gott om speltid i WH2 men inte kört något multiplayer, men jag är på också!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Snusmumrik3n:

Bra initiativ, hade vart kul om man kunde spectata live, är det möjligt kanske? Eller man kanske kan streama matcherna?
Håller med WulffX03, har också gott om speltid i WH2 men inte kört något multiplayer, men jag är på också!

Vi får se! Det ska gå öppna upp för åskådare i själva lobbyn innan matchen startar, men det kommer kräva mer av mig och er andra för att få ihop på ett snyggt sätt. Jag hoppas som sagt åtminstone att kunna kommentera och sända repriserna, men prio ett är att få till ett spelschema som fungerar för deltagarna.

Skriver upp dig, kul att du vill vara med!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Kan inte delta, men bra att ha liknande upplägg som SC2-turneringarna. Där jag har lite erfarenhet att titta i alla fall. När man torskar i upper bracket åker man ner i looser bracket så man har en andra chans.
Syftet med upplägget är att om de två bästa spelarna möts i en tidig runda kan förloraren ändå ta sig till final. Den som kommer till final via upper bracket börjar med 1-0 i matcher i finalen.

Bra upplägg tycker jag i alla fall.

Låter kul, jag är på!

Medlem

Roligt, jag är på!

Medlem

Jag är på!

Måste tillägga att jag håller med om att Total War: Warhammer competitive är väldigt underhållande att titta på!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Youjimbo:

Kan inte delta, men bra att ha liknande upplägg som SC2-turneringarna. Där jag har lite erfarenhet att titta i alla fall. När man torskar i upper bracket åker man ner i looser bracket så man har en andra chans.
Syftet med upplägget är att om de två bästa spelarna möts i en tidig runda kan förloraren ändå ta sig till final. Den som kommer till final via upper bracket börjar med 1-0 i matcher i finalen.

Bra upplägg tycker jag i alla fall.

Kloka ord! Beroende på hur många vi blir kan jag definitivt tänka mig bracket-format.

Skrivet av comboy:

Roligt, jag är på!

Skrivet av Destroah:

Jag är på!

Skrivet av Bockstensmannen:

Låter kul, jag är på!

Ni är med på listan!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag är gärna med!
Men hänger inte riktigt med, har folk redan fått tag på spelet? 😅

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av gabbellix:

Jag är gärna med!
Men hänger inte riktigt med, har folk redan fått tag på spelet? 😅

Läste du inte trådstarten?

Skrivet av Gustav Höglund:

Från och med idag och fram till den första mars (spelet släpps den 17 februari) kommer den här tråden att vara öppen för alla med ett konto på FZ och Warhammer III i sitt spelbibliotek att anmäla sig till den första upplagan av FZ WAAAGH!

Medlem

Spelat tidigare total warhammer spelen men aldrig online/competetive.

Men jag är på! (grymt initiativ)
Waaagh!

Medlem

Nyfiken men aldrig lirat online trots ett par hundra timmar i ettan och tvåan. Vågar man?

Medlem

Allt jag säger är....

Blood for the Blood God!


signatur

1338 - One Step Above

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av bulleboss:

Nyfiken men aldrig lirat online trots ett par hundra timmar i ettan och tvåan. Vågar man?

Klart du ska vara med!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Läste du inte trådstarten?

Ah nu fattar jag, tråden öppnar för anmälan, inte start på matcher 😅 my bad!

Skriv svar