Let's go! Pokémon Legends: Arceus säljer 6,5 miljoner på en vecka

Robot
Let's go! Pokémon Legends: Arceus säljer 6,5 miljoner på en vecka
Medlem

Folk får klaga hur mycket dom vill på att det är "fult" och whatnot. Jag tycker det ser ganska bra ut. Kanske inte "current gen"-bra, men men. Jag gillar nya 8-bitars spel också, det är inte heller current gen. Men jag är ju ett Pokemon-fan också.
Dock har jag inte köpt det

Medlem

Jag är förvånad, men glatt överraskad. Särskilt med tanke på den nedtonade marknadsföringen i jämförelse med tidigare titlar.

Jag har själv funderat på att ''stödköpa'' spelet trots att jag inte är helt hundra såld på det i sin helhet. Helt enkelt för att jag vill uppmuntra Game Freaks experimentella sida. Jag ser en stark potential i serien, men då måste de börja våga bryta ny mark. Vilket de nu visat att de är kapabla till. Om än möjligen något halvhjärtat på vissa fronter.

Medlem

Det här är varför spelen inte behöver göra några innovativa förbättringar. Folk kommer köpa så länge det är Pokémon. Det viktiga är att folk har kul I guess. Älskade de när jag var yngre men verkligen ogillar de senare titlarna.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det här är varför spelen inte behöver göra några innovativa förbättringar. Folk kommer köpa så länge det är Pokémon. Det viktiga är att folk har kul I guess. Älskade de när jag var yngre men verkligen ogillar de senare titlarna.

Har spelat några timmar idag och det är inte likt de gamla Pokémon spelen iallafall de bärbara som jag tidigare spelat. Känns mer som ett äldre jrpg hållet än klassiska Pokémon om det är innovation låter jag vara osagt.

Tor
Medlem

Jag kan tycka att det är välförtjänt och hoppas att vi får se mer utveckling i denna riktningen. Det är absolut inte perfekt men det är skoj.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Har spelat några timmar idag och det är inte likt de gamla Pokémon spelen iallafall de bärbara som jag tidigare spelat. Känns mer som ett äldre jrpg hållet än klassiska Pokémon om det är innovation låter jag vara osagt.

Jag har sett gameplay och jag stör mig bara på att spelet ser så billigt och utdaterat ut. Det ser ut som ett Nintendo DS spel. Jag älskade Pokémon Guld/Silver, bästa barndomsspelen. Ruby/Sapphire och Diamond/Pearl gillade jag också väldigt mycket.

Tycker inte det är ok att de använder samma livlösa animationer och modeller från X/Y och att animationerna från N64 ser typ bättre ut.

Känns som alla Nintendo spel är så välgjorda och polerade sen kollar man på Pokémon spelen och ser vilka framsteg de gjort...

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag har sett gameplay och jag stör mig bara på att spelet ser så billigt och utdaterat ut. Det ser ut som ett Nintendo DS spel. Jag älskade Pokémon Guld/Silver, bästa barndomsspelen. Ruby/Sapphire och Diamond/Pearl gillade jag också väldigt mycket.

Tycker inte det är ok att de använder samma livlösa animationer och modeller från X/Y och att animationerna från N64 ser typ bättre ut.

Känns som alla Nintendo spel är så välgjorda och polerade sen kollar man på Pokémon spelen och ser vilka framsteg de gjort.

Håller med om att det känns som om det är gjort för handhållet då det ser ut som ett uppdaterat 3ds spel. Mekanisk känns det som vad jag inbillar mig Pokemon Go vore i om det var ett playstation 2 spel med crafting från breath of the wild (onödig och tradig).

Kanske svårt att återhämta sig när man inte gjort speciellt mycket nytt sedan 90talet och till trots alltid varit en kassa ko så varför ändra något när pengarna rullar in?

Vet inte vad jag tycker ännu om spelet men hittils är det ingen höjdare gällande strider eller jakten på nya små monster

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Håller med om att det känns som om det är gjort för handhållet då det ser ut som ett uppdaterat 3ds spel. Mekanisk känns det som vad jag inbillar mig Pokemon Go vore i om det var ett playstation 2 spel med crafting från breath of the wild (onödig och tradig).

Kanske svårt att återhämta sig när man inte gjort speciellt mycket nytt sedan 90talet och till trots alltid varit en kassa ko så varför ändra något när pengarna rullar in?

Vet inte vad jag tycker ännu om spelet men hittils är det ingen höjdare gällande strider eller jakten på nya små monster

Så tog de bort Mega Evolve och Z-Moves som bokstavligt talat var en av få nya gimmicks som faktiskt var roliga, speciellt i PvP. Och de bytte ut det mot Dynamax.......... Så jävla onödigt och bara för att det ska vara NYTT och FLASHIGT! Förstår inte vad poängen var med det när de redan hade gjort ett hyfsat bra jobb med Mega Evolve.

Jag tycker de borde dela upp Pokémon IPt så att Gamefreak kan fortsätta göra sina handhållna standard spel och sen låta en mer kompetent studio göra något nytt i typ Monster Hunter stil kanske. Eller kanske göra ett Pokémon Mystery Dungeon som påminner mer om Persona spelen, hade älskat något åt det hållet.

Är inte så mycket för fighting spel men uppskattade ändå Pokken Tournament för de gjorde något helt nytt med Pokémon IPt.

Medlem

Håller med släpp en version till en västerländsk utvecklare och behåll core Pokémon delen med gamefreak.

Gällande mega delarna var jag inte ett fan men jag är kanske för gammal och bara intresserad av gen 1 i stort sett.

1
Skriv svar