Elden Ring firar releasevecka med ny, ödesmättad trailer

Robot
Elden Ring firar releasevecka med ny, ödesmättad trailer

Visar karaktärer, miljöer och spelmekanik.

#elden-ring, #trailer


Synd att det är ett Soulsborne för jag tycker det ser spännande ut.

Medlem

Mjaeee. En gnutta skeptisk. Spännande absolut, men tycker det ser lite stelt ut. Miljöerna runt omkring känns inte så levande.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mjaeee. En gnutta skeptisk. Spännande absolut, men tycker det ser lite stelt ut. Miljöerna runt omkring känns inte så levande.

Hade kunnat ge min vänstra kula på att detta kommer att bli GOTY 2022.

Asbra trailer, hade inte kunnat bli mer hype nu!

Medlem

Ser ju jäkligt coolt och bisarrt ut men vettefan om jag har tålamod för ett svårt spel :/

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mjaeee. En gnutta skeptisk. Spännande absolut, men tycker det ser lite stelt ut. Miljöerna runt omkring känns inte så levande.

Halva grejen med soulsborne spelen är just att världarna är döda. Hela handlingen bygger på just den grejen. Nu kanske Elden Ring inte följer samma tråd men jag tvivlar på det.

Medlem

Inte långt kvar så skippar alla nya trailers / streams.

Det här kommer bli bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Synd att det är ett Soulsborne för jag tycker det ser spännande ut.

Instämmer.

Striderna är ju en kopia av Dark Souls, vilket betyder att jag antagligen kommer att bli uttråkad efter en kvart. Jag fixar inte Dark Souls combat bara.

Jag har försökt att uppskatta dess strider men det går bara inte.

Medlem
Skrivet av Striva:

Halva grejen med soulsborne spelen är just att världarna är döda. Hela handlingen bygger på just den grejen. Nu kanske Elden Ring inte följer samma tråd men jag tvivlar på det.

Ah se där! Det hade jag ingen aning om. Det förklarar ju saken

Skrivet av Dudinkalv:

Hade kunnat ge min vänstra kula på att detta kommer att bli GOTY 2022.

Känns som ett riskabelt vad Väldigt höga odds.

Medlem
Skrivet av Striva:

Halva grejen med soulsborne spelen är just att världarna är döda. Hela handlingen bygger på just den grejen. Nu kanske Elden Ring inte följer samma tråd men jag tvivlar på det.

Skrivet av Fatmajk:

Ah se där! Det hade jag ingen aning om. Det förklarar ju saken

Stämmer bra som han skriver, de flesta FromSoft-spelen utspelar sig i någon form av postapokalyps och det ska vara ensamt, kalt och deppigt, precis som vi gillar det!

Medlem

Körde klart Demon's Souls remaken lagom nu innan Elden Ring släpps. Försöker undvika mer info nu innan man får sätta tänderna i det själv. Visst grafiskt sett är det inget mästerverk men atmosfären, gameplay, monsterdesign och all mystisk lore som är utströsslat i Froms spel är makalöst bra. Horizon Forbidden West är fantastiskt sett till ytan, men föll tyvärr platt på djupet för mig. 15 timmar in och jag ser bara mer av samma och ingen lust att utforska mer. Samma som jag kände i första Horizon. Hoppas på att Elden Ring kan få min utforskarglöd att börja brinna lite mer, vilket jag är rätt säker på att det kommer att göra.

Medlem

Kan inte komma ihåg senast mitt inre barn var så förväntansfull för något. 10+ år sen?
FromSoft har en sådan bra tackrecord.

Äntligen kommer ett openworld spel som verkligen främjar upptäckarglädjen med troligen den bästa combaten och återspelsvärdet i denna genre. Sen att fromsoft låter storyn i deras spel vara integrerat världen, där många luckor finns som låter ens egna fantasi fylla i tomrummen. Love it haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

När kommer ni publicera recensionen på detta? Inte för att stressa, tänkte bara om det är något embargo eller så, no stress

Medlem
Skrivet av wololo:

När kommer ni publicera recensionen på detta? Inte för att stressa, tänkte bara om det är något embargo eller så, no stress

Tror recensionsembargot är satt till den 23e.

Medlem

Vad betyder "forced pvp"? Kan man bli invaderad närsomhelst?
Ska man inte köpa det till pc kanske.. tänker fuskare..?

Medlem

Spelet ser helt fantastisk ut!
Till och med pungklockan stämmer in.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

en vecka kvar och jag har lyckats undvika alla gameplay trailers, vaati analyser, network test streams, leaks, till och med screenshots. jag vet inte ens hur HUD'en ser ut.

nästan stolt över mig själv med tanke på hur löjligt mycket jag ser fram emot spelet.

Medlem

Gåshud av denna trailer - check!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Instämmer.

Striderna är ju en kopia av Dark Souls, vilket betyder att jag antagligen kommer att bli uttråkad efter en kvart. Jag fixar inte Dark Souls combat bara.

Jag har försökt att uppskatta dess strider men det går bara inte.

Hej min raka motsats! För min del har Soulsborne snarare förstört alla andra spel när det kommer till combat. Allt annat känns off, oengagerat, saknar tyngd eller tajming.

Till och med riktiga kioskvältare som God of War (det senaste) känns platt i jämförelse, mästerverket Witcher 3 har jag spelat i över 100 timmar och aldrig känt att ett slag träffat för att nämna två exempel.

Bäst utöver Souls är helt klart Nioh. Det är till och med bättre på vissa plan, men inte helheten. Enligt mig (är väl bäst att lägga till).

Medlem

Tänker inte kolla.

Fragtjuv

Jag tyckte om Bloodborne väldigt mycket och testade därför Sekiro. Det fungerade dock inte alls för min del. Jag kom aldrig in i det.

Ändå sitter jag här nu och blir småsugen på Elden Ring även om risken finns att jag inte kommer att klara av det.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

med tanke på att folk som inte gillar eller "förstår sig på" soulsborne fullkomligt älskar att berätta det för folk som gillar soulsborne, så önskar jag att fz kunde skapa en separat tråd under elden ring-recensionen, där alla som inte "förstår sig på" spelet kan gå och vara oförstående tillsammans. kommer naturligtvis inte hända, but one can dream.

Medlem

Ett ord : gåshud

Medlem
Skrivet av quadratis:

med tanke på att folk som inte gillar eller "förstår sig på" soulsborne fullkomligt älskar att berätta det för folk som gillar soulsborne, så önskar jag att fz kunde skapa en separat tråd under elden ring-recensionen, där alla som inte "förstår sig på" spelet kan gå och vara oförstående tillsammans. kommer naturligtvis inte hända, but one can dream.

Tack för du sätter ord på det!
Helt otroligt att dom letar sig in i en artikel som denna bara för att uppmärksamma oss på att dom inte har något intresse av innehållet i artikeln… tur att man inte fått en släng av den tristessen då hade jag haft det tufft att hinna med.

Lagt in semester för denna release 10dagar så man får en bra start!
Behöver inga recensioner för att veta att det är 10/10 👍

Jag älskar Soulsborne-spelen, mycket tack vare dess intrikata leveldesign. Så jag är väldigt tveksam till open world-upplägget detta har. Jag håller mig försiktigt optimistisk.

Medlem

Jag ser inget fel med att folk som inte gillar SoulsBorne-spelen kommenterar.
Min åsikt om ett spel förändras inte baserat på vad andra tycker.

Jag ser fram emot Elden Ring, men är lite rädd för det faktum att spelet är open world.
Open world-spel brukar jag tröttna på snabbt om jag inte håller mig till storyn och uppdragen.
From Softwares spel har ju förstås inte story eller uppdrag på det klassiska sättet, så lite skillnad blir det förstås (bättre eller sämre?).
Det blir också betydligt svårare med nivådesignen när man inte har en lika given väg att gå.
Grottorna kommer nog i alla fall hålla den höga kvalitet vi är vana vid.
Crafting är inte min grej heller, men jag får väl försöka anstränga mig lite i det avseendet. Sömnpilarna verkar ju underbara!

Skrivet av Najkan:

Vad betyder "forced pvp"? Kan man bli invaderad närsomhelst?
Ska man inte köpa det till pc kanske.. tänker fuskare..?

I Dark Souls-spelen kan vem som helst bli invaderad (så länge vissa kriterier uppfylls), men i Elden Ring ska det inte längre gå att invadera folk som spelar själva.

Medlem

Jag kommer absolut köpa och testa Elden Ring men jag tror det är otroligt överhypeat av alla fans!
Ser spännande ut men inget märkvärdigt mer än att de kommer va ett skitsvårt open world med gammal souls-combat.

Många nyfikna som inte är fans av souls-serien men som fallit för hypen kommer nog bli besvikna!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hade kunnat ge min vänstra kula på att detta kommer att bli GOTY 2022.

Asbra trailer, hade inte kunnat bli mer hype nu!

Haha vågat med tanke på vad för spel som är tänkt att ha release 2022😂
God of War Ragnarök, Starfield och det kanske ännu mer hypeade spelet Zelda BotW 2😂

Medlem

så jäkla taggad, ska sitta hela helgen och bara uppslukas av elden rings värld

Inaktiv

Inte mycket för souls spel, men funderar på att ge det en chans. Riktigt jäkla snygg dark fantasy design på monster.

Är det alltid en totalt inlevelse-krossande lysande aura runt andra spelare i mp..?
Hoppas man kan stänga av det.

Nu är väl inte grafiken det viktigaste för de flesta.
Men är det bara jag som tycker grafiken inte är någon höjdare? Det är 2022 och på vissa ställen i trailern ser det ut som Arma 3 som släpptes 2013. Särskilt vegetation på närmare håll.
Känns lite som grafikutvecklingen har stannat av i ett slags övergångsläge nu och alla utvecklare väntar på att det kommer en boom när UE5 blir mer användarvänlig.

12
Skriv svar