Härmed proklamerar jag 2022 som backloggens år!

Medlem

Visserligen bara en liten del ur min backlogg. Jag helt enkelt en del att göra mellan multiplayer med vännerna och att spela om gamla favoriter.

Påbörjade
Cyberpunk 2077
It Takes Two

Avklarade
Untitled Goose Game
Star Wars Jedi: Fallen Order
Borderlands The Pre-Sequel

Backlog
Death Stranding
Red Dead Redemption 2
Control
The Witcher 3: Wild Hunt
The Curse of Monkey Island
Borderlands 2: Commander Lilith and the Fight for Sanctuary


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Gick igenom min backlogg på PC. Blev mörkrädd.
Kanske är 2022 året då jag slutar köpa nytt eller spela igenom spel jag redan klarat av.

Backloggen:

Steam:

  • XCOM 2

  • XCOM Chimera Squad

  • Bastion

  • Darkest Dungeon

  • Enter the Gungeon

  • Getting Over It

  • Gunpoint

  • Super Meat Boy

  • Undertale

  • Brütal Legend

  • Darksiders

  • Hitman 3

  • Mad Max

  • Rise of the Tomb Raider

  • Spec Ops: The Line

  • Dear Esther

  • Gone Home

  • Bioshock Infinite

  • Metro Last Light

  • Prey

  • Shadow Warrior

  • Wolfenstein Old Blood

Epic Games:

  • A Short Hike

  • Control

  • Just Cause 4

  • Tomb Raider

  • Shadow of the Tomb Raider

  • The Stanley Parable

  • The Vanishing of Ethan Carter

Uplay:

  • AssCreed Origins

  • AssCreed Odyssey

  • AssCreed Valhalla

  • Watch Dogs 2

Det är ju några timmar att ta sig igenom detta helt klart.
Flera av spelen är påbörjade i någon form men inte avklarade. T.ex samtliga listade AssCreed-lir, kommit en bra bit in men tappat orken efter ett tag och inte slutfört.

Vi får se vad som händer, kanske kommer det en uppdatering framåt om hur det går

Edit: Vi ger det en chans iallafall!

Påbörjat:
Darkest Dungeon


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Istället för att ladda upp med hela min backlogg så ska jag detta året börja med maximalt fem spel i taget, och sedan uppdatera.

Pågående:

Yakuza: Lika a Dragon
Horizon: Forbidden West

Planerade:
Guardians of the Galaxy
Tales of Arise
A Plague Tale: Innocence


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Gick igenom min backlogg på PC. Blev mörkrädd.
Kanske är 2022 året då jag slutar köpa nytt eller spela igenom spel jag redan klarat av.

Om du blir mörkrädd av din backlog, då lever jag i evigt mörker. Har 350+ spel i min, om jag kom under 300 skulle jag vara supernöjd Bara att ta ett i taget och ha kul på vägen!

Medlem
Skrivet av Staenhus:

Om du blir mörkrädd av din backlog, då lever jag i evigt mörker. Har 350+ spel i min, om jag kom under 300 skulle jag vara supernöjd Bara att ta ett i taget och ha kul på vägen!

Finns garanterat de som har betydligt större backlog än mig, det tvivlar jag inte på.

Med en snittid på de spel jag har i min lista på 30 timmar per spel, vilket känns ganska rimligt med tanke på titlarna, är det 990 timmar för att ta sig igenom listan.
Spelar jag 20 timmar i veckan är det preciiis så att jag hinner blir klar under 2022, och då spelar jag redan en drös med andra spel


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Yes i år igen

Backloggens befriare

Vill bara säga hej till alla nya som skrivit här det senaste dygnet!

Och kom ihåg, vi tävlar bara mot oss själva men med varandra för pepp och inspiration!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kommer knappt hinna med halva listan i den takten jag spelar samt att de flesta titlar på min lista är säkert över 25 timmar långa men vi får se.

Påbörjade

  • Tales of Arise (XSX)

Planerade

  • Kena Bridge of Spirits (PS5)

  • Elden Ring (PS5/PC)

  • Marvel's Guardians of the Galaxy (XSX)

  • Judgment (XSX)

  • Lost Judgment (XSX)

  • Scarlet Nexus (XSX)

  • Cyberpunk 2077 (PS5)

  • Immortals Fenyx Rising (PS5)

  • Death Stranding (PS5)

  • Control (PS5)

  • Jedi Fallen Order (XSX)

  • Yakuza 0 (PS5)

  • Demon's Souls (PS5)

  • Mass Effect: Legendary Edition (2 & 3) (XSX)

Avklarade

  • Hellblade: Senua's Sacrifice (XSX)

  • Life is Strange: True Colors (XSX)

  • Uncharted: Lost Legacy (PS5)

  • Uncharted 4 (PS5)

  • Horizon Forbidden West (PS5)

  • Horizon Zero Dawn (PS5)

  • The Last of Us Part 2 (PS5)

Medlem

har man små barn (som tex 1.5 år) så är alla år backloggens år ett tag framåt


signatur

//monster

Backloggens befriare

Har ett erkännande... Jag kunde faktiskt inte hålla mig utan köpte Elden Ring förra veckan... Ska bara bli klar med Gears Tactics först, sedan blir det att döda eller dödas i the Land Between.

Avklarade spel 2022: 2
Avklarade spel ur backloggen: 2
Köpta spel: 1
Värde: -8


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kul tråd! Har helt missat denna. Jag har hållit mig borta från att köpa spela på reor senaste 7-8 åren då man bara handlade på sig mängder av spel som man aldrig startade. Med åren har jag försökt beta av spel, och sortera av sådana jag egentligen aldrig var intresserade av, eller som är så föråldrade att jag skippar dem.

Tänkte jag skulle hoppa på tåget här och försöka beta av backlogg jag också. Däremot behöver jag inte "klara av" spel för att anse mig färdig, utan helt enkelt när jag känner att jag fått ut vad jag hade tänkt av spelet. Som småbarnsförälder har man inte längre lyxen att spela sånt man egentligen inte vill spela :D. Tänkte försöka hålla mig till att jag får köpa ett nytt spel varje 3:e spel jag spelar klart. Då jag i regel sällan köper spel nu för tiden så kommer jag inte hålla detta speciellt hårt när jag väl ser ett spel jag vill lägga pengar på.

Men två regler som fungerar bra för mig:

1. Aldrig köpa ett spel som jag inte tänker sätta mig och spela idag.
2. Alltid köpa till fullpris, för dyra spel köper man bara om man verkligen vill spela, och har man väl köpt så ger man sig fan på att sätta sig och spela.

Påbörjade

  • Marvels Spider-man

  • Elden Ring

  • Mafia: Definitive Edition

Avklarade

  • It Takes Two

Backlogg 2022 (som ska avklaras utöver ovan)

  • Marvels Spider-man: Miles Morales

  • Horizon: Zero Dawn

  • The Witcher 3

Väldigt stora spel. Så får se hur långt man hinner.

Medlem

Backloggen:

Steam:

  • XCOM 2

  • XCOM Chimera Squad

  • Bastion

  • Darkest Dungeon

  • Enter the Gungeon

  • Getting Over It

  • Gunpoint

  • Super Meat Boy

  • Undertale

  • Brütal Legend

  • Darksiders

  • Hitman 3

  • Mad Max

  • Rise of the Tomb Raider

  • Spec Ops: The Line

  • Dear Esther

  • Gone Home

  • Bioshock Infinite

  • Metro Last Light

  • Prey

  • Shadow Warrior

  • Wolfenstein Old Blood

Epic Games:

  • A Short Hike

  • Control

  • Just Cause 4

  • Tomb Raider

  • Shadow of the Tomb Raider

  • The Stanley Parable

  • The Vanishing of Ethan Carter

Uplay:

  • AssCreed Origins

  • AssCreed Odyssey

  • AssCreed Valhalla

  • Watch Dogs 2

En liten uppdatering om hur det går.

Påbörjat:

  • Darkest Dungeon

  • Tomb Raider (2013)

Avklarat:

  • Tomb Raider (2013)

Planerat:

  • AssCreed: Origins

Tveksamt om Darkest Dungeon kommer bli helt genomspelat. Jag gillar verkligen roguelites men det är på tok för oförlåtande för att jag ska orka grinda mig igenom det. Det får vara kvar på listan ett tag iallafall.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Toppenbra tråd!

Påbörjade
Elden ring PC
Shadow warrior 3 PC

Avklarade
Shadow warrior 2 PC
Serious sam siberian mayhem PC

Planerade:
Tiny tina wonderlands?
Cyberpunk 2077


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Backloggens befriare

Klarade igår slutbossen i Gears Tactics - och kommer nog att fortsätta att spela det lite ett tag till, men kommer också att kasta mig in i Elden Ring nu!

Avklarade spel 2022: 3
Avklarade spel ur backloggen: 2
Nyköpta avklarade spel: 1
Köpta spel: 1
Värde: -7


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Dags för lite uppdatering igen då! Har senaste månaden varit helt uppslukad av Dying Light 2, riktigt jäkla bra spel, så så mycket mer har det inte hunnits med. Drog dock igenom The Medium innan det lämnade Xbox Game Pass och det var ett trevligt spel, grym setting.

Spelskörd hittills i år:

  • Crysis

  • The Artful Escape (XGP)

  • Batman: The Enemy Within

  • The Gunk (XGP)

  • Crysis 2

  • The Medium (XGP)

  • Dying Light 2: Stay Human

Klarade spel totalt: 7
Från backloggen: 4
Från Game Pass: 3
Omspelningar:
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean

Så lägger jag Gears of War 2 till handlingarna. Oj, vilket bra spel! Jag var inte så värst imponerad av det första spelet, men även om spelmekaniken i grunden är densamma i uppföljaren är allt så mycket bättre. Mer polerat. Mer varierat. Det är väldigt underhållande och det bästa Gears jag spelat förutom Gears 5. Nu återstår Gears of War 3 innan jag är klar med serien, men jag tar nu en liten paus och hoppar in i något helt annat.

Avklarade spel 2022: 3
Avklarade spel från backloggen: 3
Antal nyinköpta spel 2022: 5
Värde: -2


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

Så lägger jag Gears of War 2 till handlingarna. Oj, vilket bra spel! Jag var inte så värst imponerad av det första spelet, men även om spelmekaniken i grunden är densamma i uppföljaren är allt så mycket bättre. Mer polerat. Mer varierat. Det är väldigt underhållande och det bästa Gears jag spelat förutom Gears 5. Nu återstår Gears of War 3 innan jag är klar med serien, men jag tar nu en liten paus och hoppar in i något helt annat.

Avklarade spel 2022: 3
Avklarade spel från backloggen: 3
Antal nyinköpta spel 2022: 5
Värde: -2

Gears!


signatur

Jump in.

Medlem

Kanske dags för en liten post sedan förra årets mödor.

Klarat bl a Red Dead Redemption 2 vilket i sig känns värt 5 spel mer eller mindre. Nästan 1 ½ år sedan jag startade upp det första gången. Shadow Warrior 2 fick ett nytt försök efter ett antal år och jag lärde mig att gilla den för vad den var till slut.

Köpt en liten bundle från Humble härom veckan förövrigt, men det får vara så. Boomer shooter bundle, vilka jag äger det mesta redan från.

Framledes blir det nog att fortsätta med Pathfinder: Kingmaker exempelvis, en sisådär 100h kvar att plöja i den potentiellt..
Ses framåt sommaren!

Shadow Warrior 2
Total War: Warhammer Wood Elves *oms
Total War: Warhammer II Sisters of Twilight *oms
Star Wars: Fallen Order
Red Dead Redemption 2
Total War: Warhammer III Kislev *ny
God of War *ny
Metro: Exodus + DLC's

Avklarade spel 2022: 8 (en del bonus från -21)
Avklarade spel från backloggen: 4
Antal omspelningar: 2
Antal avklarade nyspel: 2
Antal nyinköpta spel 2022: 7


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hur gör ni med påbörjade spel som ni har tröttnat på (halvvägs in typ) och inte spelat på typ 1år, eller 2år osv... Vart går gränsen innan ni kör om hela från början?

Avklarat 2022:
Guardians of the Galaxy
GTA San Andreas Definitive Edition
Ghostbusters The Video Game Remastered
Mass Effect (1) Legendary Edition

Spelar ju nu:
Mass Effect (2) Legendary Edition
Dark Souls 3
Horizon Zero Dawn

Backloggen:
+ Massor av spel (ej bestämt vilka som är på tur)!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Rhymst:

Hur gör ni med påbörjade spel som ni har tröttnat på (halvvägs in typ) och inte spelat på typ 1år, eller 2år osv... Vart går gränsen innan ni kör om hela från början?

Jag har ingen tydlig regel där. Beror på spel. RE2 körde jag om från början, RE3 fortsatte jag där jag hade gett upp senast.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har ingen tydlig regel där. Beror på spel. RE2 körde jag om från början, RE3 fortsatte jag där jag hade gett upp senast.

Ah kortare spel som Resident Evil hade jag nog också kört om från början! Mina funderingar går kring större spel som Witcher 3, Fallout 4, MGS5, God of War osv som jag redan har lagt ner väldigt många timmar på men av någon anledning har något kom i vägen så jag aldrig blev klar. Är halvvägs på flera spel (är i slutet på tex GoW och MGS5). Vill gärna bocka av dom men det känns svårt att plocka upp därifrån man avslutade om det har gått några år. Samtidigt är det uppförsbacke att börja om från början när det finns så många andra spel man också vill bli klar med 😆🙃

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Rhymst:

Ah kortare spel som Resident Evil hade jag nog också kört om från början! Mina funderingar går kring större spel som Witcher 3, Fallout 4, MGS5, God of War osv som jag redan har lagt ner väldigt många timmar på men av någon anledning har något kom i vägen så jag aldrig blev klar. Är halvvägs på flera spel (är i slutet på tex GoW och MGS5). Vill gärna bocka av dom men det känns svårt att plocka upp därifrån man avslutade om det har gått några år. Samtidigt är det uppförsbacke att börja om från början när det finns så många andra spel man också vill bli klar med 😆🙃

Jag tycker att det är rätt tungt att börja om med ett spel som The Witcher III, men det var ändå precis vad jag gjorde när jag köpte det till Xbox. Jag hade kört det till PS4 och tappat lusten. Men då föll det sig ju naturligt eftersom jag valde att börja om på ett annat format. Håller med om att det kan vara svårt att komma in i ett spel om det legat i några år, man kan ha glömt kontrollen helt och andra detaljer som gör allt svårare. Det kan faktiskt vara lättare att börja om från start då. Men jag skulle inte gärna vilja spela om GoW, direkt...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rhymst:

Hur gör ni med påbörjade spel som ni har tröttnat på (halvvägs in typ) och inte spelat på typ 1år, eller 2år osv... Vart går gränsen innan ni kör om hela från början?

Väldigt sällan som jag inte kör hela vägen in i mål på en gång men i de fåtal fall det hänt att jag övergett ett spel så har jag börjat om när jag väl satt igång det igen. Ofta tappar man både delar av storyn, kontroller och annat om man är borta för länge känner jag. Då har det dock oftast rört sig om flera år mellan.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Hur gör ni med påbörjade spel som ni har tröttnat på (halvvägs in typ) och inte spelat på typ 1år, eller 2år osv... Vart går gränsen innan ni kör om hela från början?

För mig ligger gränsen väldigt lågt, om jag bara spelat ett par timmar så skulle jag nog spela om det. Men i de flesta fall har jag blivit förvånad över hur lite tid det tar att komma tillbaka till ett spel, oftast tar det kanske en halvtimme innan spelet känns bra i fingrarna igen men det är också allt.

Man kan jämföra det med spel i en serie; när nästa God of War-spel kommer ut, förutsatt att det har liknande mekanik som det förra, så kommer antagligen de som var bra på att spela det förra också vara bra på att spela det nya. Det fungerar ungefär likadant med att komma tillbaka till ett spel som man inte spelat färdigt, om du kunde spela det då är det antagligen inte jättesvårt att kunna spela det nu.

Med det sagt har jag Shovel Knight liggande i backloggen som jag dragit mig för att kasta mig in i igen av exakt den anledningen att det är ett svårt spel. Så mitt sätt att tänka kan ha den baksidan.

Backloggens befriare

Sådär, då var även Emperor: Rise of the Middle Kingdoms avklarat med blandade känslor hela resan.
Men känner mig väldigt färdig med det i alla fall. Alltid något.

Avklarade spel 2022: 4
Avklarade spel ur backloggen: 3
Nyköpta avklarade spel: 1
Köpta spel: 1
Värde: -6


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Rhymst:

Hur gör ni med påbörjade spel som ni har tröttnat på (halvvägs in typ) och inte spelat på typ 1år, eller 2år osv... Vart går gränsen innan ni kör om hela från början?

Det ska mycket till för att jag inte börjar om på ett spel jag lagt ner halvvägs in. Mest för att jag oftast glömt för mycket för att orka ta upp det annars.
Och man vill ju inte vara för effektiv heller..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det återstår väl att se om 2022 blir backloggens år!

Medlem

Får se hur det blir med min backlog ovan. Just nu spelar jag inget av de spelen jag listat där haha. Har råkat snöa in mig i att koda moddar till Stardew Valley också...man skulle haft mer tid.

Medlem

För månadens uppdatering har jag lagt ytterligare tre spel till handlingarna: Stardew Valley, som nog de flesta vet om men inte lyckades frälsa mig så mycket som jag trodde att det skulle; The Almost Gone, en riktigt stämningsfull thriller i pusselspelsform; och The Pillars of the Earth, en peka-och-klicka-adaptering av boken med samma namn som är lite långsam till en början men tar sig mot mitten fram till slutet.

Sedan tog jag beslutet att köpa Octopath Traveler, ett spel jag har velat spela ända sen släppet men alltid pratat mig ur på grund av prislappen. Nu har jag spelat många av mina RPG i backloggen, så då tänkte jag att det kunde vara värt att införskaffa till slut.

Avklarade spel 2022: 7
Avklarade spel från backloggen: 7
Inköpta spel: 1

Medlem

Ännu en månad lagd bakom oss, ännu en uppdatering. Mars var en något långsammare månad, men ser ändå bra ut för ~52 avklarade spel i år.

1/3 - Quantum Break (PC)
4/3 - Hotline Miami 2: Wrong Number (PC)
17/3 - Journey of the Broken Circle (Switch)
17/3 - Far: Lone Sails (Switch)
19/3 - Robonauts (Switch)
30/3 - Red Faction 2 (PlayStation 4)

Avklarade spel, Mars 2022:

Fire Emblem: Three Houses
Earthlock
Remnant: From the Ashes
Far: Changing Tides
It Takes Two
The Good Life
The Dark Pictures Anthology: House of Ashes
Tearaway Unfolded
The Ascent

Några av de spel jag har ögonen på just nu:

Avklarade spel 2022 (Samtliga från backlog): 28

Skriv svar