Returnal-studions nästa titel är inte Returnal 2

Robot
Returnal-studions nästa titel är inte Returnal 2

Det blir ett nytt IP för Housemarque.

#housemarque, #returnal


Medlem

Låter som ett tråkigt spel med den ledtråden, tråkigt nog. Speciellt efter dunderspelet Returnal.

Medlem

Den nya trenden verkar vara neo geo spel som Sol Cesta (kommer ni recensera spelet?)

Medlem

Bra! gillar inte spel där man loopar.

KoP
Medlem

Bra! Så j*vla trist med studios som bara mjölkar ut uppföljare år in och år ut utav feghet inför att använda sitt skapande och kreativitet till något nytt.

Medlem

Ska bli intressant. Returnal var så jäkla bra, bästa jag spelat på år och dar.

Medlem

bra bra de fortsätter med vad de är bra på.

Medlem

Det är ju såklart trevligt med nya IP, men vad många verkar missa att det är lång tid till nästa titel, vilket betyder att Returnal 2 ligger väldigt långt fram i tiden.

Räkna alltså inte med en uppföljare till ett väldigt populärt spel förens tidigast i slutet av denna generation(6-7år framåt i tiden?).

Så lite surt är det allt, men har man väntat snart 10 år på nytt GTA så kan man väl vänta 6 år på mer Returnal, antar jag.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är ju såklart trevligt med nya IP, men vad många verkar missa att det är lång tid till nästa titel, vilket betyder att Returnal 2 ligger väldigt långt fram i tiden.

Räkna alltså inte med en uppföljare till ett väldigt populärt spel förens tidigast i slutet av denna generation(6-7år framåt i tiden?).

Så lite surt är det allt, men har man väntat snart 10 år på nytt GTA så kan man väl vänta 6 år på mer Returnal, antar jag.

Allting i denna text pekar på att det inte blir Returnal 2.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gnällkuk

Med psvr2 på väg, kan det månne vara en vr-shooter?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Jag hade verkligen velat se en uppföljare på Alienation som utan tvekan är det spelet jag lagt mest tid på PS4.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av lonian:

Allting i denna text pekar på att det inte blir Returnal 2.

Vad menar du, det är väl inget som säger att det inte blir något Returnal 2?
Tvivlar starkt på att det skulle överge det IP:t, i alla fall om det sålt bra.

Medlem

Är rätt trött på alla remakes, remaster, del 2,3, 2001,2002,..2052mm.

Tycker det är skoj att ägaren Sony vågar låta dom jobba vidare på något nytt.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Deathloop
Skrivet av John7612:

Bra! gillar inte spel där man loopar.

Haha håller med, och gillar inte heller svinsvåra spel som Elden rings, Deamons souls. Loopa repetera om o m igen, vem orkar o varför.

Nu ska jag ut o jaga vilt i Forbidden West.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vad menar du, det är väl inget som säger att det inte blir något Returnal 2?
Tvivlar starkt på att det skulle överge det IP:t, i alla fall om det sålt bra.

Jag gissar att du klarat ut Returnal? Storyn är ju bara en dröm Selene har tolkade jag det som.

Ett Returnal 2 känns ganska onödigt och bättre de gör något nytt än om det har gameplay som påminner om Returnal.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag gissar att du klarat ut Returnal? Storyn är ju bara en dröm Selene har tolkade jag det som.

Ett Returnal 2 känns ganska onödigt och bättre de gör något nytt än om det har gameplay som påminner om Returnal.

Vi pratar ju som sagt om rätt långt fram i tiden, vill du inte ha en uppföljare om 5 år?

Om de ska hinna med något emellan så lär det säkert inte bli något mer Returnal denna generation i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vi pratar ju som sagt om rätt långt fram i tiden, vill du inte ha en uppföljare om 5 år?

Om de ska hinna med något emellan så lär det säkert inte bli något mer Returnal denna generation i alla fall.

Jag tycker att hennes story är klar.
Jag tycker inte det hade varit roligt med repeat på samma spel.
Gör något nytt som sagt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar