Redaktör
Skrivet av Patashnic:

Alltså det har ju varit så i alla GT-spel någonsin. Börja långsamt och bygga upp finanser till att köpa fina bilar med schysst trim.

Jag vet, men det måste inte betyda att det är bra i dag eller att det inte kan förändras. Jag har inget emot progression, en kul morot om den görs i vettigt tempo, men här är väldigt mycket saker nerlåsta i rätt lång tid (trimning, alla tre bilhandlare, multiplayer, målning...). Det hade kunnat göras bättre.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag vet, men det måste inte betyda att det är bra i dag eller att det inte kan förändras. Jag har inget emot progression, en kul morot om den görs i vettigt tempo, men här är väldigt mycket saker nerlåsta i rätt lång tid (trimning, alla tre bilhandlare, multiplayer, målning...). Det hade kunnat göras bättre.

Fair enough, jag gillar det konceptet dock. Precis som i rpg där man börjar på låg lvl och blir starkare med tiden.

Gnällkuk
Skrivet av Patashnic:

Fair enough, jag gillar det konceptet dock. Precis som i rpg där man börjar på låg lvl och blir starkare med tiden.

Kanske blir lite mer som i hack 'n slash eller mmorpg där spelet i princip inte börjar förrän du nått maxlvl för att dra en sämre liknelse. Jag gillar också långsam progression. Känslan och glädjen när man kan köpa en klart starkare bil och avancera upp en klass är härlig!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Always online skräp
Forza Horizon is the way to go


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Always online skräp
Forza Horizon is the way to go

Japp, köra Ferrari på majsfält det är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Japp, köra Ferrari på majsfält det är riktigt bra.

Man kan göra det offline iaf


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Man kan göra det offline iaf

Ok, låter spännande. Spelar noll roll för mig.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ok, låter spännande. Spelar noll roll för mig.

Rätt obvious att du är en Sony boi
"Står bland dina specs"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Rätt obvious att du är en Sony boi
"Står bland dina specs"

Det är väl inte jag som går in i en tråd om Playstationspel och pratar om MS-spel?

Har haft alla möjliga konsoler/datorer genom åren, Sega, Nintendo, Xbox, Amiga, C64 och PC. Men visst jag är en PS fanboy om det gör dig glad.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Det är väl inte jag som går in en tråd om Playstationspel och pratar om MS-spel?

Har haft alla möjliga konsoler genom åren, Sega, Nintendo, Xbox, Amiga, C64. Men visst jag är en PS fanboy om det gör dig glad.

Njae snarare att jag nämnde ett bättre racing spel och inte själva platformen
Men du stack ut näsan som en fanboi som inte såg det här som ett problem, eller snarare drog en fuling att Forza var kanske omoget "Hurr durr åka på majsfält"
Men om det kommer få dig att sova bättre om nätterna, kudos till dig
Jag kommer iaf inte oroa mig om när dom kommer släcka ner servrarna och göra spelet obrukbart.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Jag kommer iaf inte oroa mig om när dom kommer släcka ner servrarna och göra spelet obrukbart.

Sony släpper bra spel oftare än sådär var tredje år som vissa andra gör, så vi behöver inte spela våra topp-spel tills servrarna släcks så det är inget problem.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Sony släpper bra spel oftare än sådär var tredje år som vissa andra gör, så vi behöver inte spela våra topp-spel tills servrarna släcks så det är inget problem.

Top Kek
Vilket mindset vissa människor har
Det här handlar straight up bara om kontroll, när konsumenterna ska tvingas att "uppgradera" till nästa titel
samma grej med varför dom vill pusha digital only, kontrollera priserna, hålla koll på vart och när ett spel kan säljas
Sony har liksom monopol på sina digital titlar, finns inga third party nycklar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Top Kek
Vilket mindset vissa människor har
Det här handlar straight up bara om kontroll, när konsumenterna ska tvingas att "uppgradera" till nästa titel
samma grej med varför dom vill pusha digital only, kontrollera priserna, hålla koll på vart och när ett spel kan säljas
Sony har liksom monopol på sina digital titlar, finns inga third party nycklar.

Och vad gör du om MS lägger ner gamepass om 5 år för att det inte gick att få det lönsamt? Då äger du 0 spel.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Och vad gör du om MS lägger ner gamepass om 5 år för att det inte gick att få det lönsamt? Då äger du 0 spel.

Liksom inte samma sak, där betalar man för en subscription, precis som med Netflix
eller gråter du när din Netflix sub går ut? "Buuuuu jag kan inte kolla på alla serier som jag kunde förut"

Du jämför tomat med potatis.

Fysiska spel är det enda sättet vi fortfarande har någon typ av ägande.
Men även där skiter Sony på oss konsumenter med Grand Turismo, då man behöver uppkoppling även om du har spelet på skiva. (inklusive en server som måste existera)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör

@lars_kongo @Godofcheese
Det här är en tråd om Gran Turismo 7, inte om brister hos olika konsoler. Skippa det snacket tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@lars_kongo @Godofcheese
Det här är en tråd om Gran Turismo 7, inte om brister hos olika konsoler. Skippa det snacket tack.

Nu ligger ju problemet i själva spelet och inte platformen den är på
Men Men, räcker väll för nu


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nu ligger ju problemet i själva spelet och inte platformen den är på
Men Men, räcker väll för nu

Du glömde: liksom!

Medlem

Läst massa recensioner nu på gt7 och när man ser gran turismo är tillbaka till sina glansdagar på ps2 blir jag sjukt glad kan knappt vänta tills fredag

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Det är väl inte jag som går in en tråd om Playstationspel och pratar om MS-spel?

Har haft alla möjliga konsoler genom åren, Sega, Nintendo, Xbox, Amiga, C64. Men visst jag är en PS fanboy om det gör dig glad.

Amiga?! C64?! Konsoler?! Nej, nej!


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Härligt att se GT tillbaka, det var spelet som höll mig kvar vid Playstation alla år.
Gav upp och hoppade över till Xbox när GT:Sport var i stort sett bara inriktat på MP.

Typiskt att det ska komma tillbaka när man redan hoppat över, men trots allt roligt att se att båda "Sidor" har bra racingspel igen
Själv får man nog invänta nästa Forza Motorsport då Horizon inte riktigt träffar rätt för min del då det är för arcadigt.

Medlem

Förbokat och kommer förhoppningsvis hem imorgon! Dock är jag helt insöad på Horizon ännu så det får vänta tills jag är klar med det (helt underbart spel för er som inte köpt det ännu). Men sen blir det till att trimma skiten ur någon riktigt sunkig bil!


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Håller med många andra, långsam inledning i ett Gran turismo? Hela tjusningen med samtliga delar (har spelat sen 2an) har varit att långsamt få bättre och bättre bilar samt ekonomi. Att vinna en Ferrari i spelets första timme skulle således förstöra hela känslan som är just Gran turismo.
När det gäller brist på krockskador så är det samma sak där. Gran turismo har aldrig utgivit sig för att vara ett verklighetstroget spel, snarare arkadracing när den är som bäst. Vill man ha krockskador som påverkar så passar nog Gran turismo Sport bättre. Tyckte jag läste någonstans att det skulle finnas något liknande Sport i Gran turismo 7 också, men det kanske kommer senare?

Inaktiv
Skrivet av ratdeath:

Amiga?! C64?! Konsoler?! Nej, nej!

Nej, gick lite fort där. Fixade till det.

Medlem

Hade varit mysigt att lägga sig i soffan med en handkontroll och spela lite GT7. Men tidsbrist (livet) gör att jag alltid kommer prioritera att sätta mig i riggen och köra riktigt simracing så köp får utebli tillsvidare. Men välskriven recension som alltid

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Amiga?! C64?! Konsoler?! Nej, nej!

https://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_64_Games_System

https://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_CD32

Medlem

Hade på känn att detta skulle komma


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Bara en 3:A i betyg, verkar vara ett mellanmjölk klass på detta spel tyvärr. Jag hoppar över det och väntar på nåt annat bättre GT spel i framtiden.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Alltså det har ju varit så i alla GT-spel någonsin. Börja långsamt och bygga upp finanser till att köpa fina bilar med schysst trim.

Bara för att betyder inte att det är ett bra sätt.

Sist jag spelade gt var på ps2 och var ju larvigt mycket nötande och typ körde samma bil as länge för det räckte med den kul var det inte i början.

Aja kanske köper när det blir rabatt inte värt fullpris för mig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av delli:

Känner mig lite besviken faktiskt, hur är krockljudet? Är de som man klonkar ihop två vattendunkar från Biltema fortfarande?

Vilket påhopp på biltemas vattendunkar!? 😄


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Bara för att betyder inte att det är ett bra sätt.

Sist jag spelade gt var på ps2 och var ju larvigt mycket nötande och typ körde samma bil as länge för det räckte med den kul var det inte i början.

Aja kanske köper när det blir rabatt inte värt fullpris för mig.

GT har alltid gjort så och många verkar ju uppskatta det så det är inte ett såligt sätt heller.

Folk gillar att klättra från botten till toppen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar