Microsoft slutar sälja alla produkter och tjänster i Ryssland

Medlem

Ska vi passa på att lägga ner stridsyxorna nu då? I alla fall vi som skrev de sista 20 inläggen. Innan Bennet stänger hela tråden.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tack, jag förstår
Håller med om att det är helt naturligt att bli upprörd eller oroad för det som sker.
Ingen här sitter ju på hela sanningen och alla länder måste ju agera på det som de själva känner är rätt för stunden. Sen är ju alltid frågan om det är rätt beslut eller inte.

Ja, vi är ju faktiskt alla människor - jag misstänker att många kommer vara efterkloka om några decennier och sitta och spy galla över oss för att vi gjorde för lite, för mycket, fel eller något helt annat än vi borde. Oavsett vad vi gjorde egentligen.

Personligen tycker jag det är tråkigt att vi (mig inkluderat) bränner energi på att sitta och tjafsa fram och tillbaka på ett spelforum, det borde gå att vara mer konstruktiv på något sätt känner jag. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vi verkar ha folk på forumet här som är anställda av putin själv. Satan vad sura folk verkar bli när man stänger ut dom från västvärlden, världen de ändå aldrig uppskattat och klagar på konstant.

För er tomtar som också klagar på hur de stackars oskyldiga ungdomarna i ryssland blir direkt involverade i konflikten och inte kan spela sina spel eller leva sina liv ”normalt”. Tycker ni ska backa en stund och tänka på ungdomarna i Ukraina som kämpar för sin frihet från en stat de haft problem med sedan människans existens.

Ni är på riktigt pinsamma och bör inte ha tillgång till internet.

Pinsamt barnslig kommentar, väx upp.

Medlem
Skrivet av A1200G:

För övrigt undrar jag vad som hände med alla Corona mutationer? De försvann som om de aldrig vore där.

Det viktiga är inte verkligheten utan perceptionen. Innan du pekar med fingret och kastar första stenen, för du vet hur det ligger till, så ta en titt på McGurk Effect:

https://youtu.be/G-lN8vWm3m0

Häftigt va!

Kollade på denna video men fattar ingenting?

Medlem

Om Sony gjort likadant så kanske vi har en chans att få fler PS5 till Sverige

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Om Sony gjort likadant så kanske vi har en chans att få fler PS5 till Sverige

He, he, det håller jag faktiskt med om! 🙂

Medlem

Corona finns fortfarande men de nya varianterna som dominerar idag är inte lika dödliga som Delta var. Redan innan kriget började man trappa av och sänka restriktioner.

Dock finns det ett fåtal forskare som än idag oroar sig för om det KANSKE muteras igen, var försiktiga, vänta lite till. Fast samtidigt säger de flesta forskare att virus tenderar att bli mindre dödliga ju mer de muterar. Det enda som är bortblåst är politikers och journalisters oro och bevakning.

Det som politiker och journalister är oroade för idag är Rysslands invasion av Ukraina/Europa. Dock är det bara ett av kanske fem stora pågående militära konflikter i världen.

Det är fortfarande bekymmer i Kina, Afrika, Nordkorea, Sydamerika med mera. Det pågår fortfarande krig, svält, folkmord, sjukdomar, energiproblem i världen. Det är bara att dessa nyheter inte är i fokus just nu. Vi kan inte ägna uppmärksamhet åt alla problem samtidigt utan vi måste prioritera.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ok, så gamers i Ryssland är alltså ansvariga för kriget. Sicket hyckleri.
Nej detta kan jag inte stå bakom, gamers unite.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ok, så gamers i Ryssland är alltså ansvariga för kriget. Sicket hyckleri.
Nej detta kan jag inte stå bakom, gamers unite.

Nej, men ALLA i ryssland är de som kan få ett slut på vansinnet som nu pågår, därför måste ALLA i ryssland drabbas.
Det ska vara olidligt att vara ryss under putins regim så sanktioner och bojkott måste drabba dem alla.

Jag står bakom detta till 100% och förväntar mig att fler/alla företag gör samma sak.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Vi håller väl tummarna för att Gaben stänger av ryssland från Steam för all framtid?

Hur är detta ok, vanliga människor som inte kan göra något åt detta skräp, får deras köpta produkter mer eller mindre stulna?

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ok, så gamers i Ryssland är alltså ansvariga för kriget. Sicket hyckleri.
Nej detta kan jag inte stå bakom, gamers unite.

Ekonomisk "krigsföring" mot gamers i Ryssland är väl att föredra framför det Ryssland gör mot Ukrainas gamers?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ju fler saker de blir utan desto större är ju chansen att ryssarna får nog och slutar döda ukrainare.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Bra! Ryssarna är totalt hjärntvättade av den Ryska propagandamaskinen. När allt fler bojkottar Ryssland borde väl folket öppna ögonen där och förhoppningsvis blir det ett massivt misstroende mot Putin och hans vänner.

Hjärntvättade och sitter på en bunt aktiva kärnvapenstridsspetsar, vem vet vilka som beskylls för att stoppa all handel och kommunikation med ryssarna
https://www.nyteknik.se/samhalle/har-ar-de-karnvapen-varlden-...

Skrivet av NoiizeR:

Så man ska straffa det ryska folket för det som händer? Boykotta Microsoft ffs. Dåligt drag från deras sida, skäms

Listan är väldigt lång på företag som bojkottar det hela
https://www.sweclockers.com/forum/post/19514490

Skrivet av Soulless:

Nej, men ALLA i ryssland är de som kan få ett slut på vansinnet som nu pågår, därför måste ALLA i ryssland drabbas.
Det ska vara olidligt att vara ryss under putins regim så sanktioner och bojkott måste drabba dem alla.

Jag står bakom detta till 100% och förväntar mig att fler/alla företag gör samma sak.

Det ideologiska initiativet bakom krig är inte att ta hand om miljön(människa är en del av miljön, detta gäller även i fredstid). Det kommer bara bli smutsigare och sämre. Nu går det bara fortare.
Ett exempel https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/internets-stora-problem-ka...

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Det ideologiska initiativet bakom krig är inte att ta hand om miljön(människa är en del av miljön, detta gäller även i fredstid). Det kommer bara bli smutsigare och sämre. Nu går det bara fortare.
Ett exempel https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/internets-stora-problem-ka...

Vad har det här med något jag skrev att göra?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av heady89:

Pinsamt barnslig kommentar, väx upp.

Nog för att man kan tycka att nivån på hans inlägg var låg, men att posta en one-liner med ad hominem kan väl knappast beskrivas som annat än sandlådeskvättande?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ekonomisk "krigsföring" mot gamers i Ryssland är väl att föredra framför det Ryssland gör mot Ukrainas gamers?

En ekonomisk krigsföring mot civila är inget bättre än det lidande Putin skapar i Ukraina.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Nekrocide:

En ekonomisk krigsföring mot civila är inget bättre än det lidande Putin skapar i Ukraina.

Detta är väl ändå dumprat. Sanktionerna är en reaktion på att Putin invaderat ett demokratiskt grannland. Det erbjuder faktiskt ryssarna en möjlighet att försöka bli av med sin despot till ledare. Bara ryssarna själva kan kasta ut honom.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Nekrocide:

En ekonomisk krigsföring mot civila är inget bättre än det lidande Putin skapar i Ukraina.

Självklart är det bättre att sluta handla med ett land än att skjuta ihjäl invånarna. Om man bryr sig om människoliv.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Detta är väl ändå dumprat. Sanktionerna är en reaktion på att Putin invaderat ett demokratiskt grannland. Det erbjuder faktiskt ryssarna en möjlighet att försöka bli av med sin despot till ledare. Bara ryssarna själva kan kasta ut honom.

Du som människa ska alltså drabbas för vad din regeringen och ledare har gjort och gör, då tycker jag vi börjar leva efter den normen innan vi uttalar oss mer.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vi verkar ha folk på forumet här som är anställda av putin själv. Satan vad sura folk verkar bli när man stänger ut dom från västvärlden, världen de ändå aldrig uppskattat och klagar på konstant.

För er tomtar som också klagar på hur de stackars oskyldiga ungdomarna i ryssland blir direkt involverade i konflikten och inte kan spela sina spel eller leva sina liv ”normalt”. Tycker ni ska backa en stund och tänka på ungdomarna i Ukraina som kämpar för sin frihet från en stat de haft problem med sedan människans existens.

Ni är på riktigt pinsamma och bör inte ha tillgång till internet.

Vad är det som hindrar en från att lida både med det ukrainska folket och de miljoner ryssar som inte står bakom detta? Nu pratar jag inte specifikt om ryssars rätt eller tillgång till produkter som tv-spel utan hur sanktionerna och rubelns störtdyk kommer påverka hederligt folk. Vi ser redan nu hur Kreml stänger ner sociala medier. Fråga dig själv varför man gör det och vad det innebär vid ett eventuellt uppror i landet. Jag oroar mig över mina ryska vänner i Ryssland och över familjer och släktingar till mina ryska vänner som bor här i Sverige. De kommer om möjligt bli ännu mer begränsade i sina möjligheter att uttrycka sig och ha ännu mer begränsad tillgång till information om vad som faktiskt pågår i Ukraina och resten av världen. De riskerar dessutom numera fängelse i flera år om de sprider ren fakta eller sanningsenlig information (av Putin så kallat "fake news").

För den lilla människan är detta givetvis inte något positivt och jag tycker att man ska få uttrycka en oro över de miljoner ryssar som inte vill veta av detta krig, utan att för den sakens skull anklagas för brist på empati gentemot Ukraina och deras folk. Vi är väl fullt kapabla till att känna sympati för hela ukrainska folket och även för de ryssar som inte stöttar Putin och hans invasion? Att tvingas försvara sitt land eller fly ett krig är givetvis värre, jag påstår inget annat, men oskyldiga ryssar har berövats den lilla frihet de hade och landet har inom loppet av 9 dagar blivit än mer totalitärt. Det är en tragedi.

Jag känner flera ukrainare som också uttrycker sympati för det ryska folket så varför ska inte vi få göra det, menar du?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vad har det här med något jag skrev att göra?

Om det är sant att de första som invaderade trodde att det var övning, hur insatta tror du då resten av befolkningen är.
Det är lätt att här sitta och fördöma hur folk ska tänka när vi har det lätt med "fakta" om omvärlden.
Jag menar att en okunnig person är inte alltid skyldig till vad en regering bestämmer.
Angående kryptovaluta, en liknelse som visar hur många inte bryr sig om elbrist för egen vinnings skull.

Medlem
Skrivet av Nekrocide:

Du som människa ska alltså drabbas för vad din regeringen och ledare har gjort och gör, då tycker jag vi börjar leva efter den normen innan vi uttalar oss mer.

En befolkning påverkas i regel av dess regerings handlingar, ja. Eller vad menar du?

Medlem
Skrivet av Knalle:

Vad är det som hindrar en från att lida både med det ukrainska folket och de miljoner ryssar som inte står bakom detta? Nu pratar jag inte specifikt om ryssars rätt eller tillgång till produkter som tv-spel utan hur sanktionerna och rubelns störtdyk kommer påverka hederligt folk. Vi ser redan nu hur Kreml stänger ner sociala medier. Fråga dig själv varför man gör det och vad det innebär vid ett eventuellt uppror i landet. Jag oroar mig över mina ryska vänner i Ryssland och över familjer och släktingar till mina ryska vänner som bor här i Sverige. De kommer om möjligt bli ännu mer begränsade i sina möjligheter att uttrycka sig och ha ännu mer begränsad tillgång till information om vad som faktiskt pågår i Ukraina och resten av världen. De riskerar dessutom numera fängelse i flera år om de sprider ren fakta eller sanningsenlig information (av Putin så kallat "fake news").

För den lilla människan är detta givetvis inte något positivt och jag tycker att man ska få uttrycka en oro över de miljoner ryssar som inte vill veta av detta krig, utan att för den sakens skull anklagas för brist på empati gentemot Ukraina och deras folk. Vi är väl fullt kapabla till att känna sympati för hela ukrainska folket och även för de ryssar som inte stöttar Putin och hans invasion? Att tvingas försvara sitt land eller fly ett krig är givetvis värre, jag påstår inget annat, men oskyldiga ryssar har berövats den lilla frihet de hade och landet har inom loppet av 9 dagar blivit än mer totalitärt. Det är en tragedi.

Jag känner flera ukrainare som också uttrycker sympati för det ryska folket så varför ska inte vi få göra det, menar du?

Vad påstår du att väst ska göra istället för att skaka om Ryssland? Jag tycker din text bygger mycket på hur synd du tycker om det ryska folket som får lida hemma, medan folk i Ukraina får lämna allt och fly landet eventuellt bli skjuta av soldaterna.

Ryssen har varit ett problem för dess grannländer i evigheter och har aldrig gått att lita på. Det finns betydligt fler i Ryssland som sympatiserar med Putin än inte.

Visste du för övrigt att Ryssland lovade Ukraina på 90-talet att man aldrig skulle invadera dom om de lämnade över sina atombomber till just Ryssland? Tog 30 år och samma ledare som idag för dom att bryta det löftet.

Jag känner absolut noll empati för ryssen och Ryssland. Och frågar du folk från grannländerna så säger de samma sak, för de har varit förtryckta av ryssen länge. Detta har varit på agendan ett tag. Delar man inte samma värderingar och idéer som vi i väst har man inget hos oss att göra.

Ukraina är ett land som har all rätt att ansöka till EU och NATO utan att invaderas av en främmande makt. Så som det Ukrainska folket får lida av Putins handlingar är det med all rätt att ryssarna får gå samma väg. Att tro annat är rent hyckleri.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

" rent felaktiga påståenden", det där är vad vi sett under de senaste 7-8 åren i Väst, där bara det offentliga narrativet får råda. Alla andra åsikter ska tystas. Inte med 1900-talsdiktatorns brutala statliga censure, men med soft power: deplatforming, onlinemobbar, cancel culture, safe spaces, "words are violence". Det kan sammankopplas med ett träffsäkert ord som börjar på "w", men jag tror användandet av det uttrycket är förbjudet här numera.

Atmosfären i Väst är alltmer totalitär. Det är få numera som prioriterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Allt handlar om att ha rätt åsikter och att förbjuda och tysta "skadliga" åsikter.

Och denna inställning uttrycks på varenda forum, inklusive alla gamingforum. Det kryllar av åsiktspoliser som ska tysta minoriteten. Ingen öppen debatt. Bara en åsikt är tillåten.

I alla fall, jag beklagar att jag misstolkade din kommentar till Zelda, jag förstår nu att du bara kommenterade tråden generellt.

Skillnaden i väst så kan du ha alternativ media, i Sverige får de t.om. presstöd. Censur är ju något staten håller på med, och det var länge sedan staten var inne och pillade på kultur och journalistik.

Nu i Ryssland så får du inte rapportera något negativt om kriget, du riskerar att dömas i 15 års fängelse. Ryska statliga medier får inte använda vissa ord, där har du en klockren censur.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ok, så gamers i Ryssland är alltså ansvariga för kriget. Sicket hyckleri.
Nej detta kan jag inte stå bakom, gamers unite.

Sanktioner måste komma till så att det ska bli påtryckningar på Putin och en stark opinion skapas för att folk ska våga gå ut på gator och torg och demonstrera.

Tycker inte synd om dem, de har ju mångt och mycket stått bakom denna tyrann. Nu kanske det går upp för dem vad de måste göra.

Synd är det om Ukrainas befolkning som nu måste fly sina hem för att se dem sönderbombade.


signatur

IDKFA

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Vad påstår du att väst ska göra istället för att skaka om Ryssland? Jag tycker din text bygger mycket på hur synd du tycker om det ryska folket som får lida hemma, medan folk i Ukraina får lämna allt och fly landet eventuellt bli skjuta av soldaterna.

Ryssen har varit ett problem för dess grannländer i evigheter och har aldrig gått att lita på. Det finns betydligt fler i Ryssland som sympatiserar med Putin än inte.

Visste du för övrigt att Ryssland lovade Ukraina på 90-talet att man aldrig skulle invadera dom om de lämnade över sina atombomber till just Ryssland? Tog 30 år och samma ledare som idag för dom att bryta det löftet.

Jag känner absolut noll empati för ryssen och Ryssland. Och frågar du folk från grannländerna så säger de samma sak, för de har varit förtryckta av ryssen länge. Detta har varit på agendan ett tag. Delar man inte samma värderingar och idéer som vi i väst har man inget hos oss att göra.

Ukraina är ett land som har all rätt att ansöka till EU och NATO utan att invaderas av en främmande makt. Så som det Ukrainska folket får lida av Putins handlingar är det med all rätt att ryssarna får gå samma väg. Att tro annat är rent hyckleri.

Nato lovade också att inte expandera österut så det löftet har ju också brutits.
Tänk om Mexiko hade gått in i en försvarsallians med Ryssland och tillåtit Ryssland att placera ut vapen i Mexiko. Hur hade USA reagerat på det?

NuZ
Testpilot
Skrivet av CosmicPunch:

Nato lovade också att inte expandera österut så det löftet har ju också brutits.
Tänk om Mexiko hade gått in i en försvarsallians med Ryssland och tillåtit Ryssland att placera ut vapen i Mexiko. Hur hade USA reagerat på det?

Skillnaden är att NATO är en militär försvarsallians inte en militär anfallsallians likt forna Warszawapakten etc.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Skillnaden är att NATO är en militär försvarsallians inte en militär anfallsallians likt forna Warszawapakten etc.

Fast jag pratar om en militär försvarsallians likt Nato.
Om Mexiko hade gått in i en försvarsallians likt NATO med Ryssland och tillåtit Ryssland att placera ut vapen i Mexiko. Hur hade USA reagerat på det?

NuZ
Testpilot
Skrivet av CosmicPunch:

Fast jag pratar om en militär försvarsallians likt Nato.
Om Mexiko hade gått in i en försvarsallians(likt NATO) med Ryssland och tillåtit Ryssland att placera ut vapen i Mexiko. Hur hade USA reagerat på det?

Inte invaderat mexico, bomba sönder alla civila hus, förbjuda all typ av fri press och hävda att inget krig pågår


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Inte invaderat mexico, bomba sönder alla civila hus, förbjuda all typ av fri press och hävda att inget krig pågår

Okej. Tror själv att USA hade försökt genomföra ett kupp för att avsätta Mexikos president och regering för att förhindra att ett sådan allians bildas.

Av samma anledning tror jag att Ryssland invaderar Ukraina.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Vad påstår du att väst ska göra istället för att skaka om Ryssland? Jag tycker din text bygger mycket på hur synd du tycker om det ryska folket som får lida hemma, medan folk i Ukraina får lämna allt och fly landet eventuellt bli skjuta av soldaterna.

Ryssen har varit ett problem för dess grannländer i evigheter och har aldrig gått att lita på. Det finns betydligt fler i Ryssland som sympatiserar med Putin än inte.

Visste du för övrigt att Ryssland lovade Ukraina på 90-talet att man aldrig skulle invadera dom om de lämnade över sina atombomber till just Ryssland? Tog 30 år och samma ledare som idag för dom att bryta det löftet.

Jag känner absolut noll empati för ryssen och Ryssland. Och frågar du folk från grannländerna så säger de samma sak, för de har varit förtryckta av ryssen länge. Detta har varit på agendan ett tag. Delar man inte samma värderingar och idéer som vi i väst har man inget hos oss att göra.

Ukraina är ett land som har all rätt att ansöka till EU och NATO utan att invaderas av en främmande makt. Så som det Ukrainska folket får lida av Putins handlingar är det med all rätt att ryssarna får gå samma väg. Att tro annat är rent hyckleri.

Jag tycker att väst gör helt rätt men det hindrar mig inte från att känna sympati med mina ryska kompisar, deras familjer och andra ryssar som inte stöttar Putin och hans regim. Att mitt inlägg betonade just denna aspekt av kriget var ju för att jag besvarade ett inlägg skrivet av dig där du belyste att detta var ett problem och att folk som tycker så borde förbjudas från internet. Det är ju för övrigt en metod som är väldigt beprövad i den diktatur som du själv kritiserar, där oliktänkande ska tystas.
Jag skrev dessutom i mitt förra inlägg att det givetvis är värre att behöva försvara eller fly sitt land, inget tal om det. Jag har inte bara vänner från Ryssland utan från Ukraina också så det vore väldigt oanständigt av mig att dra ett helt folkslag över en kam. För mig är det en tragedi när vanligt folk hamnar i kläm, oavsett vilket folk eller nation man tillhör. Jag lider givetvis med Ukraina och deras befolkning, och har redan poängterat detta tidigare i tråden samt nämnt att jag även har ukrainare i min umgängeskrets. Och när jag frågar flera av mina vänner så uttrycker de som sagt också sympati för Rysslands befolkning och vet att skilja på regimen och befolkningen.

Jag vet mycket väl vad Ryssland och deras olika styren betytt under historiens gång. Faktum är att jag själv härstammar från en del av världen vars folk förtryckts av Ryssland och deras regimer och ena sidan av min familj flydde detta förtryck. Så jag skulle mana dig till att ta det lugnt med dina antaganden om min okunskap eller mina intentioner. Trots detta har jag dock svårt för att känna ett agg mot 140 miljoner individer, för jag vet att det är att förenkla. 20% av befolkningen är t.ex. inte ryssar och landet hyser många olika folkgrupper, däribland närmare 2 miljoner ukrainare. Man kan argumentera för att befolkningen måste resa sig mot denna regim men det är ju bara att kolla på vad som hänt de senaste dagarna där fredliga demonstranter grips i tusental och lagar som förtrycker ryssarnas yttrandefrihet ännu mer instiftas med kort varsel. Det är inte många som är villiga att ta den risken och det kan jag inte klandra någon för. Märk väl att jag på inget sätt stödjer Putin eller hans regim på något som helst vis, jag ser på honom och Kreml med stor avsky.

Angående hur stor sympati Putin har bland Rysslands befolkning så är jag väl medveten om det. Det ska dock tilläggas att Ryssland inte är en demokrati och folket har inte tillgång till information eller fri journalistik som vi har här i väst. Många är tyvärr skrämda till tystnad och har inte ens alla korten på bordet eftersom staten är auktoritär och oerhört kontrollerande. Det pågår en hjärntvätt från regimens sida och på landsomfattande nivå, tyvärr, och om du någon gång själv känt att vi här i Sverige inte har mycket att säga till om när det kommer till beslut som tas i riksdagen o.s.v. så kan du ju trösta dig med att vi åtminstone har rättigheter som respekteras av våra politiker, vilket Ryssland inte gör gentemot sin befolkning. Jag kan också garantera att långt ifrån alla som röstade på Putin stödjer detta krig. Att Ryssland stänger ner sociala medier och stryper rapporteringen till att enbart vara förskönande pro-Ryssland är just för att dölja sanningen från folket och hindra de konsekvenser denna sanning kan komma att få på hemmaplan. Hade man gjort så om den stora majoriteten var för detta krig? T.o.m. armén har ju i stora drag blivit lurade in i det här. Det är desperat och rent för jävligt av Putin.

Skriv svar