Xbox energispararläge stöder nu nedladdning av spel

Robot
Xbox energispararläge stöder nu nedladdning av spel

Microsoft ber oss spelare att tänka på miljön.

#Xbox, #microsoft


Medlem

Ja för det som varit tidigare har varit sjukt korkat.
För att ladda ned, måste konsolen vara påslagen, okej, då tankar den medans jag kollar tv, nä då stänger den av sig själv efter 30 min, när en nerladdning ligger på ett par timmar.
Och vetitusan om det laddar ned medans man spelar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Håkan:

Ja för det som varit tidigare har varit sjukt korkat.
För att ladda ned, måste konsolen vara påslagen, okej, då tankar den medans jag kollar tv, nä då stänger den av sig själv efter 30 min, när en nerladdning ligger på ett par timmar.
Och vetitusan om det laddar ned medans man spelar.

Va? Nej den behöver inte vara påslagen, den tankar i vänteläge. Det som är nytt nu är att den inte ens behöver det, utan kan vara i energisparläget t.o.m.


signatur

Jump in.

Medlem

Ja men det är ju välkommet, är så tråkigt när man ska spela och så ligger det en uppdatering och väntar på flera GB innan man kan dra igång.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Hoppas på liknande funktion på PC då! Laddade nyss ner 128gb av AC Valhalla för att kunna spela nya dlc:n Ragnarök, tog nån dag, med medelsnabb internet. Inte jättekul med dagens elpriser.

KoP
Medlem
Skrivet av Issue:

Ja men det är ju välkommet, är så tråkigt när man ska spela och så ligger det en uppdatering och väntar på flera GB innan man kan dra igång.

Fast du har ju kunnat haft din Xbox i stand-by läge i åratal. Dvs när du sover/är på jobbet så tankar den uppdateringar och så kan du köpa spel på distans (typ via appen) som installeras på din Xbox när du inte är hemma.

Så har iaf jag gjort i flera år. Inga jobbiga, stora uppdateringar att ladda ned när man vill köra igång ett spel.

Kanon att det även funkar i eco-läget nu, så blir att växla över till det nu istället.

Medlem

Gick genast in och aktiverade energiläge. 20 ggr mindre visste jag inte.

Medlem
Skrivet av KoP:

Fast du har ju kunnat haft din Xbox i stand-by läge i åratal. Dvs när du sover/är på jobbet så tankar den uppdateringar och så kan du köpa spel på distans (typ via appen) som installeras på din Xbox när du inte är hemma.

Så har iaf jag gjort i flera år. Inga jobbiga, stora uppdateringar att ladda ned när man vill köra igång ett spel.

Kanon att det även funkar i eco-läget nu, så blir att växla över till det nu istället.

Jag vet det, men har valt att ha den i eco-läget


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Jaså. Många bra tips här! Min eviga mardröm är dom satans uppdateringarna, när jag väl har en timme över till att spela lite. Med 4g nät går det inte särskilt snabbt att ladda ner en uppdatering. Ibland tar det hela natten. Måste kolla appen på en gång nu, haha!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Va? Nej den behöver inte vara påslagen, den tankar i vänteläge. Det som är nytt nu är att den inte ens behöver det, utan kan vara i energisparläget t.o.m.

Måste jag ha missat eller inte slagit på...
För min tankar aldrig något, om den inte är påslagen och jag sitter aktivt med den.

Skribent
Skrivet av Håkan:

Måste jag ha missat eller inte slagit på...
För min tankar aldrig något, om den inte är påslagen och jag sitter aktivt med den.

Jag tror det går att ändra när xboxen ska tanka ned saker, kolla inställningarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vad är det för skillnad på sleep mode och energisparläge?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jehuty:

Vad är det för skillnad på sleep mode och energisparläge?

Sleep mode är stand-by, energisparläge är typ avstängd, konsolen startar upp från början. Tänk strömsparläge vs. avstängd på en PC.


signatur

Jump in.

Medlem

Kör aldrig sparläge, den håller ju på och spinner upp och ned hårddisken hela tiden.. Det skickar ju den mot en tidig död...

Medlem
Skrivet av xdrive:

Kör aldrig sparläge, den håller ju på och spinner upp och ned hårddisken hela tiden.. Det skickar ju den mot en tidig död...

What…en ssd har inga rörliga delar som spinner. Solid state drive.

Medlem

Antar att det gäller även Xbox One? Ny kontroll uppdatering också tydligen. Den fixas så fort det går. Blåtand versioner bara.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Sleep mode är stand-by, energisparläge är typ avstängd, konsolen startar upp från början. Tänk strömsparläge vs. avstängd på en PC.

Tack för svaret

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

Antar att det gäller även Xbox One? Ny kontroll uppdatering också tydligen. Den fixas så fort det går. Blåtand versioner bara.

Skulle tro det, kidsen fick min gamla Xbox One och den har kört exakt samma uppdateringar som min Series X hitintills.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Papphammar:

What…en ssd har inga rörliga delar som spinner. Solid state drive.

Självklart, men har ju xbox one spel på vanlig hårddisk.

Har i min xbox series x.
Internal Storage (duh!)
1 TB external SSD.
1 x 2TB SATA M2 via usb.
2 x 5TB 2,5" diskar för xbox spel som ej kräver snabb storage.

1
Skriv svar