Källa: Dice har lärt sig "värdefulla läxor" av Battlefield 2042

Medlem

Dice.... vad hände?

Medlem

Går det att ungefär räkna ut hur mycket vinst EA har gjort med BF2042?

Finns det risk att dom går förlust med hela spelet om dom fortsätter patcha det? Vad kostar det egentligen?

Medlem

Köpte Deluxe versionen för att få med Season pass för 1000:- . Känner mig riktigt grundlurad. Har då alltid förköpt BF och levt med buggarna i början, men denna gång känns det som jag inte kommer uppleva season pass eller ett färdigt spel.. :/
Så hädan efter har EA gått från lågt fötroende till inget. Så jag kommer Inte förköpa eller ens köpa ett spel för ens jag läst på och sett att det fungerar för den stora skalan.
Tacka vet jag Grand Turismo 7 som jag köpte på releasen...eller..ja...fan...

Avstängd
Skrivet av s_o_n_y:

Köpte Deluxe versionen för att få med Season pass för 1000:- . Känner mig riktigt grundlurad. Har då alltid förköpt BF och levt med buggarna i början, men denna gång känns det som jag inte kommer uppleva season pass eller ett färdigt spel.. :/
Så hädan efter har EA gått från lågt fötroende till inget. Så jag kommer Inte förköpa eller ens köpa ett spel för ens jag läst på och sett att det fungerar för den stora skalan.
Tacka vet jag Grand Turismo 7 som jag köpte på releasen...eller..ja...fan...

Fortfarande eget ansvar. Är alltid fel med pre-orders. Dessutom, hur missade du open betan? Det kunde inte blivit tydligare där att BF2042 var minimum 1 år från release, precis allting var (är) trasigt och deras skitsnack om "en gammal build" var hur genomskinligt som möjligt. Inte för inte som det finns flera timmar långa videos på youtube där folk pratar om alla problemen med bf2042.

Men vi kan vara överens om att vi är oerhört besvikna iaf.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Tomma ord från folk som sålt sig själva till EA.

Håller med

Medlem

De kanske bestämmer sig för att inte låta nästa bf kunna förbokas. Eller nja, kanske inte😅

Medlem

April april…. Nä inte än

Medlem

Jag hoppas alla som förbokade BF2042 också har lärt sig en läxa.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det känns väl ganska uppenbart att DICE lider av producentsyndromet? Jag känner en eller två personer som jobbar på DICE, önskar att jag hade bättre insikt i affärsdelen av det hela. För det stinker av samma situation sm Activision Blizzard haft när det kommer till vilka som driver på de idiotiska besluten.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Så synd att det blev såhär, man såg verkligen fram emot ett nytt bf då dom släppte bra content i slutet av bfv.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Så synd att det blev såhär, man såg verkligen fram emot ett nytt bf då dom släppte bra content i slutet av bfv.

Jag och polaren spelar BFV varje kväll nu, tycker det är "riktigt bra" egentligen, synd att det inte finns mycket mer content, kontroversiellt nu men att lägga till Sovjet hade varit grymt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja, de släpper ju en del bra ibland också. It Takes Two, Jedi Fallen Order, Apex Legends, Titanfall-spelen, ett antal Battlefield. Allt är inte mörker där, även om det inte är perfekt heller.

Skulle väl inte säga att dom spelen är bra pga EA, snarare bra TROTS EA.

Apex tex har väldigt mycket "vi låssas att vi inte hör communityt" när det kommer till ändringar samt MTX.

Medlem
Skrivet av General White:

Fortfarande eget ansvar. Är alltid fel med pre-orders. Dessutom, hur missade du open betan? Det kunde inte blivit tydligare där att BF2042 var minimum 1 år från release, precis allting var (är) trasigt och deras skitsnack om "en gammal build" var hur genomskinligt som möjligt. Inte för inte som det finns flera timmar långa videos på youtube där folk pratar om alla problemen med bf2042.

Men vi kan vara överens om att vi är oerhört besvikna iaf.

Japp, och ja vet som sagt att spelen har varit knackig sen Bf3 men har ändå haft roligt från dag 1. Open betan missade jag nog och läste väl inte så mycket om spelet då, då jag jobbade en del. Sen förköpte jag spelet för att kunna spela veckan innan release och season pass. Insåg väl där att det var rätt ofärdigt och skulle ha lämnat tillbaka det via Steam vilket jag inte gjorde, så jag får stå mitt kast.

Medlem

Tyvärr dog allt det roliga. Ingen av mina vänner ville spela bf 2042 med mig så jag kommer lägga ner framtida bf spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Jag hoppas alla som förbokade BF2042 också har lärt sig en läxa.

Nej de har de inte. För stor del av spelarbasen fortsätter att lockas av de fina videorna, förbokningsbonusar och season passes som finns och tror de kommer få det bästa spelet någonsin om de bara betalar 1000kr och såklart lite mikrotransaktioner på det.

För vi vet ju egentligen att vi får inte hela spelet idag när man köper det. I produktionskostnaderna som de vill tjäna tillbaka redan dag ett ligger ju allt utveckling av saker som folk får köpa extra efteråt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kalla mig cyniker men det här är inte ett insiderscoop, det är en uppenbar press release i annat skinn.

Bf2042 blev dåligt, men vi ska såklart fixa det över tid.
Förresten, vi jobbar på nästa del i serien, vi ska såklart göra det bättre än bf2042 för vi lyssnar på vårat community.

Nja... Dice har väl gett fingret åt sina fans ganska länge nu?

Hur vore det om, och det här gäller alla stora utvecklare/utgivare, alfa- och beta-tester faktiskt var riktiga alfa-och beta-tester?
Inte "ge oss pengarna och du får access till spelet 10 dagar innan släppdatum", vilket är en tidsram där inga riktiga förändringar kan göras.

Hur svårt är det för t.ex Dice, Activision och andra att släppa en alfaversion på deras launcher i 1 vecka, be om community feedback och ta till sig det?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Har jag fel eller har inte de senaste bf släppts så man får en period på 10 timmars provspel via ea play typ dag ett?

Har du en PC + en Xbox har 10 timmar på vardera plattform dessutom. Och med cross progression så går det fortfarande mot samma konto

Så gjorde jag, men var fortfarande dum nog och köpte det i hopp om att dem första patcherna skulle fixa det mesta, men spelet är tyvärr ruttet djupt ner i grunden.

Medlem

Battlefield dog med 2042 för mig. Det enda som kan rädda serien i mina ögon är ett nytt Battlefield 3. Inte remaster då utan känslan i det spelet.

Grafiken, ljudet, soundtracket, inlevelsen, kartorna, tyngden i tanksen, ja allt var fan bara helt jävla rätt. Det var ståpäls på varenda detalj i det spelet. Sedan kommer 2042 som känns som ett jävla mobilspel...

Medlem

Jag förstår inte vart dom fått ifrån att folk vill att BF ska bli en hero-shooter?
Dom har ju Apex Legends redan.

Battlefield ska ju kännas som krig med olika klasser, fordon osv.
Man får gå långt tillbaka till 1942 när standarden sattes för att sen nästan vara perfektion med Battlefield 2.
Battlefield 3 var ok men endå ett steg tillbaka och sen har det väll egentligen bara gått utför.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

Battlefield dog med 2042 för mig. Det enda som kan rädda serien i mina ögon är ett nytt Battlefield 3. Inte remaster då utan känslan i det spelet.

Grafiken, ljudet, soundtracket, inlevelsen, kartorna, tyngden i tanksen, ja allt var fan bara helt jävla rätt. Det var ståpäls på varenda detalj i det spelet. Sedan kommer 2042 som känns som ett jävla mobilspel...

Kan väl bara hålla med faktiskt.
Till och med att så köra BF3 precis som det såg ut men med nya banor skulle vara fine för mig som ett nytt spel.

Redaktör
Skrivet av laneg:

Man lurar småbarn på pengar.

Det gör de väl ändå inte? Det fanns massor av kritiska recensioner att läsa vid release och kritiska användaromdömen kom rätt snabbt. Ska man absolut köpa spelet vid release så är det en chansning, men det är ju ett val man själv gör - inget man blir lurad eller tvingad till.


signatur
Redaktör
Skrivet av Ghan:

Skulle väl inte säga att dom spelen är bra pga EA, snarare bra TROTS EA.

Apex tex har väldigt mycket "vi låssas att vi inte hör communityt" när det kommer till ändringar samt MTX.

Apex är ju free to play - pengarna ska in, det får man räkna med. Men att lyssna på feedback går förstås att göra trots det. Den grejen känns rätt cynisk: tror inte det släppts en EA-pressrelease de senaste tio åren utan orden "Vi lyssnar på vår community", men det känns väl inte riktig som att de gör det alla gånger.

Att studor påverkas av EA:s ägandeskap är nog rätt givet, men hur mycket är svårt att säga. De har ju ägt Dice i 15-20 år, men med tidigare BF har tendensen i forumkommentarer varit att de bra grejerna är Dices förtjänst och de dåliga EA:s fel. Vilket förstås kan stämma, men det är ju bara spekulation om man inte har insikt. Oavsett vad man anser om EA så är jag säker på att deras pengapåse var viktig för att göra BF-serien till den gigant den blev.


signatur
Medlem

Så länge jag inte kan få pengarna tillbaka för 2042 så kommer jag inte ens tänka taken att köpa ett nytt BF. Synd, jag var ett stort fan av både BF1942 och BF2, but now the botten is nådd.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det enda rätta vore att gräva ner skiten...
Efter att ha blivit lurad på BF 5 med De Luxe Edition så valde jag att inte förbeställa.

Vilken läxa har de lärt undrar jag?
Den här?
Rush, Hardcore, scoreboard, voip, 5 man squads and the list goes on!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Så säger dom efter varenda spel som går snett..."vi har lärt oss en viktig läxa"... fast det har dom uppenbarligen inte. Däremot fick jag upp hoppet efter att dom lyckades lansera BF1 på ett stabilt sätt efter failen som blev mef BF4-launch.
Det tråkiga är att dom måste göra om allt så himla mycket inför varje ny titel, när dom t.ex fått till det ganska perfekt i spelet innan så att dom skapar sig själv ständigt nya problem.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Har du en PC + en Xbox har 10 timmar på vardera plattform dessutom. Och med cross progression så går det fortfarande mot samma konto

Så gjorde jag, men var fortfarande dum nog och köpte det i hopp om att dem första patcherna skulle fixa det mesta, men spelet är tyvärr ruttet djupt ner i grunden.

Har sparat mina timmar efter att jag läst allt negativt körde bara en match i beta. Tänkte testa när de haft typ ett halvår på sig. Men jag var inte överförtjust i v pga jag upplever att skotten flyger flyger för sakta och att fordonen har kass "känsla".

Avstängd

Kontroversiell åsikt: Hur mycket jag än hatar EA/DICE och tycker BF2042 var största fiaskot någonsin, så måste jag ändå hävda att det finns ett bra spel där i botten (under många lager av skit). Problemen var många bland, annat att de totalt skiter i vad spelarna faktiskt vill ha, den oändliga listan av buggar, tekniska problem och efterblivna ändringar av core gameplay mechanics, etc. Helt uppenbart att BF2042 släpptes minst 1 år för tidigt baserat på enbart alla glitches och skit.

Jag skrattar förvisso också åt deras otroliga misslyckande, men känner samtidigt att BF-serien är en av mina favoriter där jag spenderat 5000h+ och att se den dö och försvinna vore såklart sorgligt.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör de väl ändå inte? Det fanns massor av kritiska recensioner att läsa vid release och kritiska användaromdömen kom rätt snabbt. Ska man absolut köpa spelet vid release så är det en chansning, men det är ju ett val man själv gör - inget man blir lurad eller tvingad till.

Jag syftar på lootlådor.

En studie på ämnet: https://www.qustodio.com/en/2021/10/13/what-are-loot-boxes-ho...

Medlem

Haha kolla mitt nick, men helt ärligt. Det ska väldigt mycket till för att jag ska ge nästa BF en chans ÖVER HUVUD TAGET. Det bör isf vara unisont hyllat av kritiker och spelare, även då skulle jag vänta eller testa det själv innan jag lägger en spänn på det. Senaste BF och battlefront 1 är bland dom sämsta spelen jag någonsin spelat. Det känns som en ganska fin yta utan någon som helst känsla eller inlevelse. Och ljudet? Det var ju så mäktigt en gång i tiden, hur kan dom få till det så extremt dåligt nu? Hur hur hur jag förstår verkligen inte. Dom kansle borde ta en paus och göra något annat istället. Även om nästa spel är ok så kommer det inte sälja.

Medlem

Måste vara trist o göra samma sak år ut och år in.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

123
Skriv svar