Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Robot
Lego Star Wars: The Skywalker Saga

Nio filmer samlade i ett spel – den ultimata fanfesten eller en enkel cash grab?

#lego-star-wars, #the-skywalker-saga


Medlem

Tack för recensionen! Verkar vara ett riktigt roligt LEGO spel! Hade gärna sett co-op i detta.

Edit: Missade att "soff-co-op" fanns. Tar tillbaka min kommentar isåfall! Hellre soff-co-op än online co-op om man måste välja

Skribent

Svänger mellan om jag ska köpa till Xboxen eller Switch....fan...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Minns att kameran ställde till med problem även i Lego Star Wars 2005. Helt otroligt att man inte försökt lösa det på 17 år.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Minns att kameran ställde till med problem även i Lego Star Wars 2005. Helt otroligt att man inte försökt lösa det på 17 år.

Det är mycket bättre nu. Men inte helt fixat.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Playstation 5 ser ut som PS2 gameplay nästan vad har hänt??

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Tack för recensionen! Verkar vara ett riktigt roligt LEGO spel! Hade gärna sett co-op i detta.

Edit: Missade att "soff-co-op" fanns. Tar tillbaka min kommentar isåfall! Hellre soff-co-op än online co-op om man måste välja

Hade gärna haft båda dock


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Svänger mellan om jag ska köpa till Xboxen eller Switch....fan...

Det är samma här!

Men lutar starkt åt Switchen, för Lego Star Wars i sängen och på dass slår ändå personligen fördelarna med krysslådan.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Det är samma här!

Men lutar starkt åt Switchen, för Lego Star Wars i sängen och på dass slår ändå personligen fördelarna med krysslådan.

Helt klart. Köpte Deluxe edition. Hoppas att den kommer imorgon 😁

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Det är samma här!

Men lutar starkt åt Switchen, för Lego Star Wars i sängen och på dass slår ändå personligen fördelarna med krysslådan.

Ja faktiskt här också. Samtidigt kommer jag nog spela det co-op med barnen, och de brukar inte följa med på dass...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon som hört något kring prestandan på Switch?

Medlem

Kameran har då verkligen alltid varit Lego-spelens stora akilleshäl - synd att de inte fått till det bättre, men det här verkar onekligen lovande i alla fall (trots att filmerna spelet baseras på varit av varierande kvalitet). ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Moderator

Det har tyvärr uppstått lite tekniska problem. Jag jobbar på det, men räkna på en liten försening!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Svänger mellan om jag ska köpa till Xboxen eller Switch....fan...

Samma här fast har beslutsångest mellan PS5 och Switch. Frågan är hur stor skillnad det är på prestandan?!

Skribent
Skrivet av Deekar:

Samma här fast har beslutsångest mellan PS5 och Switch. Frågan är hur stor skillnad det är på prestandan?!

Jag försökte kolla lite videos om det och Switch-versionen verkar flyta på bra. Även i splitscreen. Sen har jag inga siffror, men folk klagar inte på spelet i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nu när jag ser det här får jag en sån extrem nostalgi från ps2 dagarna när jag satt med polarna och spelade Lego Star Wars 2! Hoppas det kommer online Coop! Då skulle det kunna tänkas bli ett köp till Xbox.

Medlem

Blir ett köp, Legospelen är alltid trevliga.

Men verkligen synd att det inte finns co-op än! Borde verkligen fixas så blir det dubbelt så kul att köra ihop med en kompis.

Ray Tracing?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag försökte kolla lite videos om det och Switch-versionen verkar flyta på bra. Även i splitscreen. Sen har jag inga siffror, men folk klagar inte på spelet i alla fall.

Gött. Behöver något att lita på switch:)

Medlem

Har beställt till PS5, förhoppningsvis dimper det ner i brevlådan under morgondagen! Tack för en trevlig recension.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skribent
Skrivet av xverminator:

Blir ett köp, Legospelen är alltid trevliga.

Men verkligen synd att det inte finns co-op än! Borde verkligen fixas så blir det dubbelt så kul att köra ihop med en kompis.

Ray Tracing?

Ingen ray tracing.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Någon som vet vart man kan hitta PS 5 Deluxe? Slutsåld ett tag fram över eller om man skall chansa å köra Elgiganten/Mediamarkt på lunchen å se om de har några ex på hyllan?

Skribent
Skrivet av delli:

Någon som vet vart man kan hitta PS 5 Deluxe? Slutsåld ett tag fram över eller om man skall chansa å köra Elgiganten/Mediamarkt på lunchen å se om de har några ex på hyllan?

Den är slutsåld och tydligen är det många som fått sina bokningar cancellerade i UK och US. Varför vet jag inte. Det tråkiga är ju att dessa nu går på Ebay för nästan dubbla priset. (Gäller bara PS5 om jag förstått det korrekt.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Moderator

Vi streamar spelet ikväll 20:00 om någon är nyfiken!

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Den är slutsåld och tydligen är det många som fått sina bokningar cancellerade i UK och US. Varför vet jag inte. Det tråkiga är ju att dessa nu går på Ebay för nästan dubbla priset. (Gäller bara PS5 om jag förstått det korrekt.)

Jo de ser ut att vara mycket PS5 då man kan hitta både Xbox samt Nintedos hos återförsäljare

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Kameran har då verkligen alltid varit Lego-spelens stora akilleshäl - synd att de inte fått till det bättre, men det här verkar onekligen lovande i alla fall (trots att filmerna spelet baseras på varit av varierande kvalitet). ^^

Har det inte också varit lite medvetet just för att dölja mini-kits? Hitta dem är ju ändå rätt stor behållning i de spelen som jag minns det. Men kameran har absolut alltid varit lite frustrerande!

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Har det inte också varit lite medvetet just för att dölja mini-kits? Hitta dem är ju ändå rätt stor behållning i de spelen som jag minns det. Men kameran har absolut alltid varit lite frustrerande!

Det är nog en del av det, inte minst på en del nivåer. Men kameran och styrningen har varit en frustrationskälla i samtliga Lego-spel jag spelat (SW, LotR och Indiana Jones), så det hade varit kul om de kunde hitta andra sätt att dölja ex. minikits eller gyllene/röda legobitar på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Gillar miljöerna i Lego spelen mer och mer har blivit "byggda" av legobitar istället för snabbt modellerade 3d-objekt. Och detta ser ju absolut och vara det spelet som de har gått längst med detta. Riktigt snyggt!

Är det skillnad på kartan och banorna? Menar Att efter typ Indiana Jones började dom med ” riktig ” splitscreen mellan banorna när man får springa runt och leta efter banor och röda bitar. Det läget är kasst som fasen . Låg fps och svårt för ett barn att styra kameran i 3:e person


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skribent
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det skillnad på kartan och banorna? Menar Att efter typ Indiana Jones började dom med ” riktig ” splitscreen mellan banorna när man får springa runt och leta efter banor och röda bitar. Det läget är kasst som fasen . Låg fps och svårt för ett barn att styra kameran i 3:e person

Nu har jag bara provat lite, men "banorna" eller uppdragen på planeterna utspelar sig på samma karta. Det är som mindre open world-delar med huvuduppdrag och även sidoquests. Sen finns det mindre banor/delar som representerar vissa scener i SW-filmerna. Tex när Imperiet bordar Leias rymdskepp i början av Episode 4, dessa är separata.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Den är slutsåld och tydligen är det många som fått sina bokningar cancellerade i UK och US. Varför vet jag inte. Det tråkiga är ju att dessa nu går på Ebay för nästan dubbla priset. (Gäller bara PS5 om jag förstått det korrekt.)

Såg att CDON fick in ett gäng så beställde därifrån nu innan lunch

12
Skriv svar