Vad spelar du pĂ„? đŸ•č

Medlem
Vad spelar du pĂ„? đŸ•č

Dags för omröstning.

Annat tÀcker upp för Mac, Linux, Ubuntu, Ouya etc.

Det hÀr Àr ingen "vetenskaplig forskning" utan mer pÄ skoj. HÀr kan vi fÄ ett hum om vilka plattformar som gÄr varmt pÄ FZ.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

Hemma Àr det PC, Switch och PS4:a som gÀller.
Framför allt PC och Switch.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

PC framför allt, men det har blivit en del pÄ Steam Deck sedan jag fick den och min Mister FPGA har gjort mÄnga av mina retrokonsoller och datorer överflödiga.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag gjorde en snabb nollstÀllning, la till VR som plattform.
Nu bör alla stora plattformar finnas med?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

GnÀllkuk
Skrivet av Hanzo:

Jag gjorde en snabb nollstÀllning, la till VR som plattform.
Nu bör alla stora plattformar finnas med?

VR Àr vÀl ingen plattform? Om du inte Àger en PC, hur spelar du dÄ med din Quest?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

VR Àr vÀl ingen plattform? Om du inte Àger en PC, hur spelar du dÄ med din Quest?

Questen Àr fristÄende och krÀver inte en pc för att spela spel frÄn deras butik. Men den gÄr Àven att anvÀnda till som ett pc headset sÄ dÄ fÄr man tillgÄng till fler spel bÀttre priser och schysstare grafik.

GnÀllkuk
Skrivet av Sur Apan:

Questen Àr fristÄende och krÀver inte en pc för att spela spel frÄn deras butik. Men den gÄr Àven att anvÀnda till som ett pc headset sÄ dÄ fÄr man tillgÄng till fler spel bÀttre priser och schysstare grafik.

Aha, det hade jag faktiskt ingen aning om! Det var lite ballt faktiskt Är det nĂ„gra andra som erbjuder det utöver Quest?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Mest pc men Àven lite mer klassiska NES spel dÄ jag rotade fram en NES klon med hdmi uttag ur garderoben och lirar lite gamla favoriter som legat pÄ hyllan lÀnge.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

VR Àr vÀl ingen plattform? Om du inte Àger en PC, hur spelar du dÄ med din Quest?

Det Àr nog mest jag som kallar VR för en "egen plattform".

Bortsett ifrÄn Quests egna bibliotek, sÄ Àr det tekniskt möjligt att spela VR-spel utan PC.
Om man vill kan man anvÀnda Quest helt fristÄende, men jag skulle gissa pÄ att 95% kopplar den till en PC.

Sen Àr ju VR pÄ sÀtt och vis en egen plattform idag:
- VR ger en helt annan spelupplevelse.
- MÄnga spel krÀver VR.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Aha, det hade jag faktiskt ingen aning om! Det var lite ballt faktiskt Är det nĂ„gra andra som erbjuder det utöver Quest?

Ingen aning faktiskt hoppas det kommer. Tror det var facebooks stora grej att det var en lÄg tröskel/enkel inkörsport till vr utan en massa krav pÄ din pc och och sladdar överallt.

Bara att man inte behövde ha sensor i rummet gjorde att jag nappade pÄ en fick lite vÀl mycket powerglove kÀnsla av allt man behövde stÀlla upp pÄ en del av de finare headseten.

Medlem

PlayStation 5 ofc!

Medlem

Huvudplattform Àr PC, sen blir det lite Hearthstone/SAP/Stardew Valley pÄ telefonen emellanÄt och PS4an anvÀnds nÀr polarna kommer pÄ besök.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Har övergÄtt primÀrt till PlayStation & Xbox de senaste Ären eftersom det Àr sÄpass enkelt att komma igÄng med sitt spelande men hÀnder att PC trillar in i mixen emellanÄt.

Medlem

TÀcker fÀltet ganska bra med PC, Switch och PS5. Tar nÄn mÄnad Game Pass till datorn dÄ och dÄ om det dyker upp nÄt bra Xbox-lir som intresserar, senast var det Forza Horizon 5.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tippar pÄ att de flesta kör PC pÄ FZ, inget konstigt med det. Som tvÄa lÀr Playstation komma. SjÀlv har ja sen nÄgra Är migrerat över till Sonys underbara vÀrd och PCn bara stÄr och dammar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

PS5, PC och Switch i den ordningen

GnÀllkuk
Skrivet av Hanzo:

Det Àr nog mest jag som kallar VR för en "egen plattform".

Bortsett ifrÄn Quests egna bibliotek, sÄ Àr det tekniskt möjligt att spela VR-spel utan PC.
Om man vill kan man anvÀnda Quest helt fristÄende, men jag skulle gissa pÄ att 95% kopplar den till en PC.

Sen Àr ju VR pÄ sÀtt och vis en egen plattform idag:
- VR ger en helt annan spelupplevelse.
- MÄnga spel krÀver VR.

Ja, kanske. Det Ă€r Ă„tminstone en helt separat upplevelse Ă€n andra spelsĂ€tt sĂ„ kan hĂ„lla med dig. Att mĂ„nga spel ”krĂ€ver” VR fĂ„r du dock syn pĂ„

Skrivet av Sur Apan:

Ingen aning faktiskt hoppas det kommer. Tror det var facebooks stora grej att det var en lÄg tröskel/enkel inkörsport till vr utan en massa krav pÄ din pc och och sladdar överallt.

Bara att man inte behövde ha sensor i rummet gjorde att jag nappade pÄ en fick lite vÀl mycket powerglove kÀnsla av allt man behövde stÀlla upp pÄ en del av de finare headseten.

Ja, det Àr vÀl det stora hindret. Dyra headset som krÀver dyr dator för bÀsta upplevelsen samt fyrtorn, kablar och dedikerat utrymme gör ju att du Àr klart mer begrÀnsad för att komma igÄng.

Det Àr ballt som fan, men det kÀnns Ànnu en smula omoget i form av teknik och pris Àven om det ju hÀnt en del del sedan de första generationernas headset kom


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Xbox series X!
Slutade game:a pÄ PC ca 2016.


signatur

Jag skiter i vad du kÀnner, jag vill veta vad du tycker/tÀnker!

Medlem

Har alltid svurit vid PC+Nintendo sedan flera generationer tillbaka. Mitt Switch rÄkade dock ut för joycon-drift, och med hur Nintendo har hanterat det har jag helt tappat suget att spela pÄ Switch lÀngre. SÄ nu Àr det 100% PC för min del.


signatur

đŸ–„ïž RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

PC och PS4. Mest PC nu för tiden.

Medlem

BeOS


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pc,nes,snes just nu. MÄste dra igÄng sega konsolerna lite mera. Körde en del dreamcast för nÄt Är sen.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Mest PC och xbox men kryddar med lite PS och switch nÀr det kommer nÄgot exklusivt som Àr intressant.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Ah shiet, missade att fylla i VR dÄ jag tÀnkte pÄ det som PC spelandet Men Windows PC och Nintendo Switch Àr det som gÀller annars!

Medlem

Helt klart mest pÄ PS5 men kör Àven PC och Xbox.

Gen
Medlem

PC Àr primÀr och PS5 sekundÀr.

Medlem

PS5, Switch och ytterst sÀllan PC, typ bara nÀr spel som Lost Ark slÀpps och titeln inte finns till PS5.

Medlem

Kul omröstning.
Jag spelar pÄ PC, Nintendo Switch + 3ds (ibland) och Oculus Meta Quest 2
Klickade Àven i Steam Deck Àven fast jag inte fÄtt min Àn men den kommer anvÀndas flitigt

Skrivet av trickeh2k:

Aha, det hade jag faktiskt ingen aning om! Det var lite ballt faktiskt Är det nĂ„gra andra som erbjuder det utöver Quest?

Quest plattformen Àr mobil dvs du tar bara pÄ dig headsetet och kör vart som helst (fast inte utomhus i solsken)
Kan Àven sÄ klart anvÀndas som PCVR-headset ocksÄ, bÄde med sladd men Àven trÄdlöst via WIFI6 (Fungerar bra, bÀttre Àn vad det lÄter )
TÀnk pÄ det som en Switch, för en hel del spel som man köper pÄ Oculus-plattformen fÄr man bÄde Quest och PCVR versionen av sÄ du kan spela spelet bÄde hemma vid datorn med men Àven utan dator.

Skrivet av Hanzo:

Det Àr nog mest jag som kallar VR för en "egen plattform".

Bortsett ifrÄn Quests egna bibliotek, sÄ Àr det tekniskt möjligt att spela VR-spel utan PC.
Om man vill kan man anvÀnda Quest helt fristÄende, men jag skulle gissa pÄ att 95% kopplar den till en PC.

Quest 2 mÄ vara det mest anvÀnda VR-headsetet pÄ SteamVR idag men av alla som köpt Quest 2 sÄ anvÀnder dom flesta det standalone utan PC.


signatur

🇾đŸ‡Ș VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gameboy color
Nes 8 bit
Super nes
Mega drive
Xbox classic
Ps2
Ps3
Pc


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel frÄn 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

PC nÀstan exklusivt sedan början av 2000-talet.

Jag köpte ett PS4 begagnat 2018 endast för att spela RDR2, spelade ut RDR2 och har inte rört det sedan dess.

123
Skriv svar