Diskutera - Vem eller vad ska ha huvudrollen i nästa Witcher-spel?

Avstängd
Medlem
Skrivet av Sompe:

Lo(a) Falkman

Tove Lo

Medlem

Bågskytten Milva tyckte jag var en spännande karaktär från böckerna.

Medlem

Inge mer Witcher för min del tack. Geralt ÄR Witcher, inte tvärtom. Utan honom är jag inte intresserad. Och det betyder inte att jag vill ha ett nytt Witcher med geralt, jag vill helst att dom inte rör serien och gör något nytt istället.

One
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Inge mer Witcher för min del tack. Geralt ÄR Witcher, inte tvärtom. Utan honom är jag inte intresserad. Och det betyder inte att jag vill ha ett nytt Witcher med geralt, jag vill helst att dom inte rör serien och gör något nytt istället.

Geralt ÄR Batman, har du missat det?
Rätt osympatisk är han med sin stora libido .

Hon tjejen hade passat bra

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Exakt så!

Likt Hogwarts Legacay.

Edit: hade ju varit rätt coolt om man fick spela en karaktär som tränades upp samtidigt som Geralt men att man rätt tidigt går sin egen väg och han går sin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Jag tycker faktiskt dom inte ska göra fler Witcher-spel. Det kommer bli kalabalik hur dom än gör. CDPRs storhetstid är nog över tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nästa huvudroll bör vara spelarens egna kreation. Har alltid gillat idéen att kunna skapa sin egen karaktär och nu finns chansen.

Medlem

En ung Vesemir hade inte varit helt fel enligt mig, kan tom ha interaktioner med Geralt som grabb.

Skulle också vilja se starten av witcher skolorna, under den tiden då allt var kaos och monster osv. var helt nytt i världen.
Finns potential att se en lite mer nästan post-apocalypse medeltida värld där helt plötsligt så har vampyrer och monster dykt upp.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag hoppas personligen på ett open world-spel, där vi äntligen får skapa en egen witcher. Sen får vi cameos med några av de kända karaktärerna! Har inga problem med vare sig en titel som tar vid efter Witcher 3, eller mitt under seriens gång. Hoppas INTE på en "1000 år innan händelserna i The Witcher"...

Det ser ut som Jockes kommentar vann tråden med 23

Tätt följt av:

Skrivet av laneg:

Will Smith!

17


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag är nog den enda som skulle vilja se en mer linjärt spel som tvåan. Jag hoppades på att cyberpunk skulle antagligen övertala folk att öppen värld inte är bra.

Önskar de kunde gå tillbaka till hur tvåan var strukturerad med mer fokus på story och interaktioner. Två eller tre major paths. Massor av små och stora Side quest med mycket reactivity och svåra val istället. Fokusera på att kanske göra något unikt och mer underhållande med Combat, potions och signs.

Det känns i synnerhet som att Combat, potions och oils etc. Var bristfälligt i Witcher 3.

Frilansare
Skrivet av Hanzo:

Det ser ut som Jockes kommentar vann tråden med 23

Tätt följt av:
17

Än är det inte slut! Vill ha era, egna takes

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Jag är nog den enda som skulle vilja se en mer linjärt spel som tvåan. Jag hoppades på att cyberpunk skulle antagligen övertala folk att öppen värld inte är bra.

Önskar de kunde gå tillbaka till hur tvåan var strukturerad med mer fokus på story och interaktioner. Två eller tre major paths. Massor av små och stora Side quest med mycket reactivity och svåra val istället. Fokusera på att kanske göra något unikt och mer underhållande med Combat, potions och signs.

Det känns i synnerhet som att Combat, potions och oils etc. Var bristfälligt i Witcher 3.

Det är snarare så att det kommer bli än mer öppet. Och om det går, även MP, det är nog så att om Cyberpunk faktiskt hade funkat bra i release så hade nog CDPR gärna försökt göra en GTA Online av det, det är svårare med Witcher, men det finns ju alltid en mjukare form av online som skulle vara mer som t ex Red Dead då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vet itt... Nån ny?

Dandelion?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag skulle vilja ha en egen karaktär men med möten med karaktärer från böckerna.
Det känns som man är rätt låst vid att vara en Witcher, alltså en människa. Men det skulle vara kul att vara något annat knytt med eller annat yrke, magiker, bard, byfåne etc.

Ser helst att det är efter Geralts eskapader och eftersom det är en ny skola kanske en premiss kan vara att bygga upp den från grunden genom att samla ihop spillror från de gamla skolorna rike runt för att ansamla mot en riktig stygging.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Jag skulle vilja ha en egen karaktär men med möten med karaktärer från böckerna.
Det känns som man är rätt låst vid att vara en Witcher, alltså en människa. Men det skulle vara kul att vara något annat knytt med eller annat yrke, magiker, bard, byfåne etc.

Ser helst att det är efter Geralts eskapader och eftersom det är en ny skola kanske en premiss kan vara att bygga upp den från grunden genom att samla ihop spillror från de gamla skolorna rike runt för att ansamla mot en riktig stygging.

Ja det skulle vara riktigt trevligt om man på klassiskt rpg-manér kunde skapa en helt egen karaktär med urval från olika raser och yrken o.s.v. Sen vill jag gärna kunna bygga upp ett litet entourage som kan följa med på mina äventyr (med vass AI).


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

12
Skriv svar