Remedy utannonserar remakes av Max Payne och Max Payne 2

Gammal skåpmat i en något fräschare förpackning...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Gammal skåpmat i en något fräschare förpackning...

Det är Rockstar det!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Älskade Max Payne, men efter Alan Wake så har jag väl inte så stora förhoppningar för detta.
Alan var väl en remaster i och för sig, men Max Payne behöver en än rätt stor modernisering för att kännas relevant idag.
Drömsekvenserna med hans fru är mycket för primitiv för att fungera idag, det har hänt för mycket inom både media och speldesign helt enkelt.

Men just eftersom Max Pain inte bara blir en remaster utan en hel remake så lär de modernisera alt som känns för gammaldagst, inklusive drömscenerna.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kul att spelen från min topplista får kärlek.
Banbrytande för sin tid verkligen.

Gillar Remedy! Släpper sällan spel. Men de är intressanta på sitt sätt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av gorbatjov:

Det är Rockstar det!

Sant, sant. De tar väl i vanlig ordning och fräschar upp mobilspelet och släpper överallt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Som jag skrev på en annan sida…

SLUTA, med att utannonsera spel alldeles för tidigt. Det gäller ju även för Crysis 4, GTA 6 som också är i ett tidigt stadie i utvecklingen. Lär av Nintendo som utannonserar många av sina spel ett halvår innan release (UNDANTAG - Zelda: BOTW 2, Bayonetta 3, och till sist Metroid - som iofs fick starta om utvecklingen från grunden).

Jag ogillar också när spel utannonseras flera år i förväg. Men det måste väl ha med ekonomin att göra? Att de enklare får finansiering till projekten när de är presenterade och de som håller i pengarna ser att det finns ett intresse?
Kan även ha med aktieägare att göra. De kanske kräver att något nytt visas varje kvartal eller något.

Men dessa spel borde väl gå rätt mycket snabbare att göra än om det var två nya max payne spel med egen story?

Medlem

Ja tack!

Älskade framförallt Max Payne 1 & 2 när det begav sig.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Årets nyhet 2022 ! Tack FZ♥️

Avstängd

Är i regel jävligt skeptisk till den här remake/remaster hetsen vi sett senaste åren, detta kan vara ett undantag dock - båda spelen har ju flera år på nacken nu och är riktigt bra

Medlem

Max Payne 1 & 2 är otroligt bra spel, trean å andra sidan håller inte måttet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker originalen står sig väl än idag så det är väl inte spelen jag helst hade sett remakes på, men intressant hur som helst!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Som jag skrev på en annan sida…

SLUTA, med att utannonsera spel alldeles för tidigt. Det gäller ju även för Crysis 4, GTA 6 som också är i ett tidigt stadie i utvecklingen. Lär av Nintendo som utannonserar många av sina spel ett halvår innan release (UNDANTAG - Zelda: BOTW 2, Bayonetta 3, och till sist Metroid - som iofs fick starta om utvecklingen från grunden).

Lära sig av Nintendo? De är ju precis likadana. Du ser ju själv vad du rabblar upp och då glömde du Splatoon 3, Animal Crossing och nytt Mario Kart. Ända spelen de utannonserar ett halvår innan är typ Pokémon och såna spel som är reskins för det mesta.
Spelbranschen har väl alltid sett ut så här.

Medlem

Om de vill uppdatera grafik och ev introducera nya spelmekaniker så okej, men ändrar de serietidningsupplägget på cutscenes dör jag inombords.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ska bli kul att se vad Remedy kan göra med spelen nu med mer erfarenhet och bättre teknik.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast det känns väl som ett 90-tals spel typ?
En av de stora grejerna och som gav hype till spelet var ju att det hade vissa likheter till Matrix som var stort då med.

Jag vill nog hellre se en modernisering, gärna i UE5 och där gameplay har bearbetats och optimerat en hel del.
Ansikten, animationer, effekter, ljussättning med mera skulle kunna bli så mycket bättre med dagens teknik

Tyckte inte du att drömsekvenserna var fruktansvärt utdaterade? De skulle ju kunna göras mycket intressantare idag.
Finns så väldigt mycket som skulle kunna förbättras, bearbetning av ljud och effekter skulle också kunna bidra en hel del.

Sen är väl jag kanske inte något fan överlag på att man släpper samma spel 20 år senare, när det har hänt så mycket inom spelutveckling/design, det finns helt enkelt för mycket att konkurrera med idag så jag hinner inte med så mycket nostalgi.

Men konceptet, känslan/grunden får de gärna behålla, det ska ju kännas som Max Payne.
3:an är ganska bra med, men det är ju en ganska rejäl avstickare från de första spelen.

Förstår hur du tänker. Just det grafiska som jag också var inne på, kommer givetvis vara bättre i en remake.
Drömpartierna håller jag definitivt med om är det som åldrats sämst i spelet. Mycket pg.a tekniska begränsningar rent grafiskt.
Hopp-pusslen där kommer ju inte överleva tack och lov i en remake. Är väl på det planet det märks mest att det är ett gammalt spel.

Berättartekniken och övrigt gameplay tycker jag dock fortfarande känns förvånansvärt fräscht än idag. Man sugs in i storyn lika bra idag som 2001 när det släpptes.

Första Max Payne är ju klart det bästa hands down. 2 an är också bra. 3 an kunde de enligt min mening skrotat tyvärr.

Medlem

Sjukt hypad här också. Max Payne 1 är ett av mina starkaste spelminnen, och även om 2:an också var bra så är det främst 1:an jag ser fram emot här. Spelade igenom 3:an också men det var rätt kasst. Kul action, men det kunde varit vilken spelserie som helst, det var väldigt lite Max Payne.

Och de som gnäller över att Rockstar är inblandade så har det nog en del att göra med att Rockstar äger varumärket Max Payne, men det är ju underbart att de låter Remedy sköta utvecklingen eftersom det är Remedy som gjort det från början.

För de som är intresserade av lite trivia så hade Remedy väldigt ont om pengar när de gjorde Max Payne, och sparade in pengar där det kunde sparas. Därav är det faktiskt Remedy's grundare, och manusförfattare för både Max Payne som Alan Wake, som är texturen för Max. Det tog bild på honom i olika grimaser och klistrade på, mer eller mindre. Minns inte om han även var rösten, men jag tror inte det.

Medlem

Haha, det där ansiktet är legendariskt! Jag spelade aldrig något av de andra spelen då de bytte...blev liksom, inte samma grej

Medlem

Hoppas dom behåller hans jättekissnödiga ansiktsuttryck som han har i ettan. Ser ut som att han konstant är 3 minuter ifrån ett läckage 😄

Medlem
Skrivet av Deekar:

Lära sig av Nintendo? De är ju precis likadana. Du ser ju själv vad du rabblar upp och då glömde du Splatoon 3, Animal Crossing och nytt Mario Kart. Ända spelen de utannonserar ett halvår innan är typ Pokémon och såna spel som är reskins för det mesta.
Spelbranschen har väl alltid sett ut så här.

Jag skrev många, inte alla!

Mario-Kart (9) har dom ens inte utannonseras, utan Nintendo valde att släppa fler cuper till MK 8 på Switch. Här är ännu ett exempel på att det tog kort tid från utannonsering till att släppa dom första cuperna för nedladdning. Sen var Nintendo tydliga från start att resten kommer släppas i omgångar fram till 2023.

Medlem

Ett kung-fu läge som new game+ tack!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Sant, sant. De tar väl i vanlig ordning och fräschar upp mobilspelet och släpper överallt.

Risken finns ju. Hoppas inte dock😬.

Medlem

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fy fan va underbart!!!
Har funderat på att återvända till mina favoriter sedan de blev tillgängliga på xbox, då kan jag vänta lite till då det kommer vara värt mödan!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Så länge det är en Remake och inte en remaster.
I samarbete med Rockstar. Najs.
Jag kanske inte tillhör majoriteten men jag tyckte Max Payne 3 var bäst. Så jag hoppas 1an och 2an hamnar på samma nivå.

Jag håller faktiskt med dig. Tyckte att storyn i Max Payne 3 var intressantare och mer reaslistisk på något vis. Eftersom man gillar Tropa de Elite och Guds stad så var den brasilianska miljön också ett välkommet inslag.

Skrivet av Gen:

Jävlar va kul!

Dock ser jag inte fram emot bäbis banan :s Läskigt värre.

Spelade den mardrömmen första gången när det var mitt i natten. Det var riktigt vidrigt.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Sjukt hypad här också. Max Payne 1 är ett av mina starkaste spelminnen, och även om 2:an också var bra så är det främst 1:an jag ser fram emot här. Spelade igenom 3:an också men det var rätt kasst. Kul action, men det kunde varit vilken spelserie som helst, det var väldigt lite Max Payne.

Och de som gnäller över att Rockstar är inblandade så har det nog en del att göra med att Rockstar äger varumärket Max Payne, men det är ju underbart att de låter Remedy sköta utvecklingen eftersom det är Remedy som gjort det från början.

För de som är intresserade av lite trivia så hade Remedy väldigt ont om pengar när de gjorde Max Payne, och sparade in pengar där det kunde sparas. Därav är det faktiskt Remedy's grundare, och manusförfattare för både Max Payne som Alan Wake, som är texturen för Max. Det tog bild på honom i olika grimaser och klistrade på, mer eller mindre. Minns inte om han även var rösten, men jag tror inte det.

Sam Lake (Sami Järvi) är inte en av grundarna till Remedy. Han var med tidigt men absolut inte en av grundarna. Men bland de skönaste typerna inom spel industrin, under intervjuer

Medlem

Vilka hurrarop, kul för er som vill ha en remake!
Jag känner själv att jag behåller mina romantiserade minnen från orginalspelen nedpackade och blickar fram emot Alan Wake 2 istället 😄


signatur

no remorse

Medlem

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Sam Lake (Sami Järvi) är inte en av grundarna till Remedy. Han var med tidigt men absolut inte en av grundarna. Men bland de skönaste typerna inom spel industrin, under intervjuer

Oh, då hade jag fått det om bakfoten ty för rättelsen!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Gammal skåpmat i en något fräschare förpackning...

Du menar gammal nylagad lyxmiddag. Max payne är ju tamigfan mästerverk!
Säkert spelat igenom det 50 gånger, och det är fortfarande lika bra.

Skrivet av KeyserSoze:

Du menar gammal nylagad lyxmiddag. Max payne är ju tamigfan mästerverk!
Säkert spelat igenom det 50 gånger, och det är fortfarande lika bra.

Micro-värmd middag från två veckor sedan där vissa ingredienser hunnit bli lite lätt luddiga.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Max payne är så gammalt så remake är legitim enligt mig.
Som jag har längtat att få springa på en smal blodsträng i total mörker i nextgen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar