Snabbkollen - Blir Dragonflight ett lyft för WoW?

Robot
Snabbkollen - Blir Dragonflight ett lyft för WoW?
Medlem

Det är en början, sen behöver de bara revampa hela mount systemet så att det håller samma nivå som Guild wars. Men lite hypad är man! Alltid kul den första månaden


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem

Elefantbajs?... Nä DRAKbajs.
/fotogen


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

En del av mig tänker att det inte blir någon större skillnad, men en annan del tänker att det knappast kan bli värre, så därför måste det ju indirekt bli ett lyft ändå.

Medlem

Spontant känner jag att ännu flera mounts är det sista spelet behöver. 🤷‍♂️


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Spontant känner jag att ännu flera mounts är det sista spelet behöver. 🤷‍♂️

Kan aldrig bli för få mounts!

Medlem
Skrivet av Nomman:

Spontant känner jag att ännu flera mounts är det sista spelet behöver. 🤷‍♂️

Det är snarare för få achievements för mount farmers

Horde of hoofbeats måste få efterträdare ASAP


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Vet inte. Shadowlands var första expansionen jag inte ens stannade till första raid. Informationen för Draginflight var inte tillräcklig för att jag skulle känns sug.

Wrath Classic å andra sidan. Wow helt enkelt. Ingen Dungeon Finder. Ingen paywall på kosmetiska.

Avstängd

Tillfälligt blir det ju en ökning som alltid, över tid återstår att se, men rätt tveksamt att det skulle bli någon enorm tillväxt

Redaktör
Skrivet av lerb:

"För tidigt för att säga" borde finnas som alternativ

Det handlar om vad man tror utifrån den info vi har nu.


signatur
Medlem

Fler raser och classer samt mer av det som fanns innan kommer inte hjälpa i längden.
Det skapar nyfikenhet som skapar pengar åt blizzard.
Men för spelarna så är det troligtvis samma grind och dailys som innan.

Små områden som är fullpackat med quests och dailies.zzzzzzzz

Medlem

Ett lyft från Shadowlands tror jag det blir. Kanske också bättre än Battle for Azeroth.

Medlem
Lyft eller ej - WoW kommer alltid vara WoW i slutändan

Inte bara Dragonflight i sig men med tanke på alla förändringar (revamps) som tillkommer, lär det locka tillbaka många spelare tror jag men hur länge det håller återstår att se. Dagens spelare idag, inkl. jag själv blir lätt och fort uttråkade så det gäller att hålla glöden het så länge det går, därför tror jag att Wrath of the lich king classic som anländer redan i år, (vilket alla vet är majoritetens favorit expansion) blir ett bra komplement att hoppa emellan när Dragonflight släpps.

De flesta har nog upplevt allt och inget i WoW, inte mycket som är nytt egentligen och jag själv är ingen hardcore spelare men jag hade varit beredd att betala för nostalgi så länge det finns saker att sträva emot och att man inte gör det ensamt. Gärna mål som inte tar tusentals timmar av grind men heller inte för enkla att åstadkomma för då tröttnar man fortare.

Det sista jag vill nämna är att Microsoft köpte upp Activision/Blizzard och det kan har stor påverkan på wows framtid. Troligtvis nytt tänk, nytt folk, nya strategier osv. Enligt Dragonflight liveströmmen pratades det en del om revamp och att dom lyssnat på folks feedback vilket kan vara en game changer(no pun intended). Personligen tycker jag Blizzard har varit dålig på detta genom åren.


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Inaktiv

Hoppet lever.

Men jag brände mig rejält på Shadowlands, så en hälsosam skepsis finns tills man sett mer och/eller prövat på.

Medlem

Vad menar ni med lyft förresten? I spelarantal eller kvalité?
Spelarantal spelar absolut ingen roll för det finns tillräckligt många som spelar. För mig spelar det ingen roll om det är 500k eller 20 miljoner spelare. Jag spelar ändå max med 20st.

I kvalité (content och gameplay) så tror jag det blir ett lyft från Shadowlands. Kanske även Bfa.

Medlem

Saken är den nailar dom ej denna expansionen så är wow rökt för league mmoet kommer.

Talentsystemet går lite tillbaka till gamla klassiska.

Sen får man ju se hur intressanta talentsen är men man kan ju hoppas.

Själv ville jag ha en drakonid klass/ras sedan TBC
Detta kan bli väldigt bra men är ytterst skeptisk.
Vet ju noll om vad som ska hända i expansionen heller.

Osv, helt klart mer intresserad mer här än bra och shadowlands.

Medlem

Mjääh.

Jag testade Shadowlands när det var nytt, men det kändes så fruktansvärt oinspirerat att jag inte ens spelade till max level. Dragonflight må vara färggrannare, men det är ju i grund och botten samma team bakom spakarna som de två senaste expansionerna, och de har inte gjort ett dugg för att bevisa att de kan göra roliga spel.

Legion var den sista bra expansionen i mitt tycke, och den fyller sex i augusti. Världen är full av bra spel, det finns ingen anledning att klamra sig fast vid WoW och hoppas på att det ska göra en helomvändning.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Saken är den nailar dom ej denna expansionen så är wow rökt för league mmoet kommer.

Haha, mja. Vi har hört om årliga "WoW"-dödare ända sen 2006 och nya MMOs levererar tyvärr sällan och WoW lever fortfarande med många spelare. Det lär fortsätta leva även om ännu ett MMO kommer.

Medlem

Jag trodde att de skulle våga göra lite nytt och kanske mer vågat nu när spelet verkar ha tappat otroligt många spelare. I stället verkar det som att man ännu mer väljer att placera sig i casual facket. Casual är egentligen fel ordval men har inget bättre. Det känns som att de endast är ute efter att ge spelarna som inte ställer stora krav på "engagement" mer innehåll. Flyga runt lite mysigt, samla på sig pets och transmogs. De som kan springa runt i spelet i timmar för att hitta ett nytt pet eller är nöjd med dailies. Det finns liksom inga intressanta system i spelet som kräver att man är lite engagerad och får lära sig lite nytt.

Medlem

Lite tidigt att säga men jag är försiktigt optimistisk.

Förhoppningsvis får de sig en tankeställare när alla sitter och spelar WOTLK istället för Dragonflight


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Känns ärligt talat som om de försöker kapitalisera på "How to train your dragon"..... 12-år sent. XD

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Saken är den nailar dom ej denna expansionen så är wow rökt för league mmoet kommer.

Folk har sagt detta inför varje nytt MMO som släppts. Nej, WoW är inte rökt, det kommer bestå tills Blizzard själva släpper ett nytt MMO eller WoW "2" släpps.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blir väl kul för de som spelar att få något nytt att sätta tänderna i. Blir som vanligt en peak 1-3första månaderna sen går det tillbaka till liten klick spelare som hänger kvar.

Medlem

Tyckte detta var lite roligt resultat.

Nu var det ett rätt bra tag sedan jag slutade spela wow aktivt (wotlk) men är fortfarande imponerad över hur länge de lyckats hålla serien i liv.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Folk har sagt detta inför varje nytt MMO som släppts. Nej, WoW är inte rökt, det kommer bestå tills Blizzard själva släpper ett nytt MMO eller WoW "2" släpps.

Det är skillnad på småstudios som ej tar sin tid och är begränsade och en studio som kan kopiera saker och enda förbättra och sätta egen nischer på det.

Plus dom har hela league Loren att bygga på precis som Warcraft hade lore att bygga på.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är skillnad på småstudios som ej tar sin tid och är begränsade och en studio som kan kopiera saker och enda förbättra och sätta egen nischer på det.

Plus dom har hela league Loren att bygga på precis som Warcraft hade lore att bygga på.

Visst är det skillnad på studios och visst kan Riot lyckas göra ett lyckat MMO(håller själv tummarna för "nästa stora MMO" som blir bra). Men, vi har inte sett något från deras MMO, vi vet inte vad det är eller hur det blir.

Sen så är WoW så väletablerat och har sin skara fans som alltid kommer lira det, även om Riots MMO blir lyckat. Det kommer inte dö i närtid, det är jag säker på.(Kan ha fel självklart, men troligen inte). Jag menar, att spelet fortfarande har så pass många spelare efter 18 år är väl en indikation på det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket kvar som vi än inte fått svar på så avaktar lite med full reaktion.

Men det är ju positivt det dom gör men kommer det räcka inte omöjligt för att iaf inte minska subs men tror inte på en super bost.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Av det man fått höra hitills så är jag positivt inställd! Talent-trees. ny crafting, nordiska zoner, inga legendaries att som rör till det, flying från början. cross-faction, drakar, ingen WORLD ENDING BAD-GUY i trailern. Så ja, det känns som ett lyft. genom att återgå mer "back to basic" med fantasy-element.


signatur
1
Skriv svar