Snabbkollen - Kommer du spela Diablo Immortal?

Robot
Snabbkollen - Kommer du spela Diablo Immortal?

Spelet släpps 2 juni till mobil och pc.

#diablo-immortal, #snabbkollen


Medlem

Lika självklart som solen går upp

Medlem

Om det är värt min tid kommer nog stå ganska klart vid realese. Vi får se helt enkelt.

Gnällkuk

Yep, inte på mobilen dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Spelar vidare på D3.

Medlem

Jag kommer testa det. Har ju spelat alla tidigare Diablo spelen, och spelet är gratis. Sen återstår det att se om jag kommer spela mer efter testet.

Medlem

Blir att testa helt klart! Försiktigt positiv.

Medlem

KANSKE provar på PC men troligtvis inte.

Medlem

Lär spela igenom storyn en gång iaf. Sen får vi se hur kul det är helt enkelt. Kul så fortsätter jag, inte så får det vara.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

KANSKE provar på PC men troligtvis inte.

Samma. Telefonen är helt utesluten, om det sker så pc men tvek..

Medlem

Kommer nog prova på telefonen, men har tyvärr inga höga förhoppningar.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Självklart! Det suger att pendla 90min med buss tur och retur utan att ha något att göra, och nu får man något att göra!

Medlem

Kommer testa, men blir som Diablo 3 spela storyn och avinstallera


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kommer testa men vet inte hur kul en mobil version kommer bli att spela. Kommer spela på PC men är designad som ett mobil spel med loot boxes och energi och väntetider.

Inaktiv
Skrivet av miffot:

Kommer testa, men blir som Diablo 3 spela storyn och avinstallera

Personligen tycker jag ju att endgame är mycket roligare än storyn.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Spelar vidare på D3.

samma här


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Personligen tycker jag ju att endgame är mycket roligare än storyn.

Tråkiga är att Diablo 3 sjukt tråkigt end game, all drop har för hög drop rate.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Tråkiga är att Diablo 3 sjukt tråkigt end game, all drop har för hög drop rate.

Det är det jag känner också. Tycker drop-raten var bättre i början när det var race för World first Hell Diablo kill. Men efter de justerade drop rate och stats på items så kändes spelet för lätt, och slutade med att man gör bara rifts. Jag gillar själv t.ex. köra Hardcore, men att komma till level 100 kändes inte alls riskabelt eller svårt att uppnå, utan istället så var det bara om hur hög rift kunde man komma utan att dö, som jag inte var ett dugg intresserad utav.

Medlem
Skrivet av miffot:

Tråkiga är att Diablo 3 sjukt tråkigt end game, all drop har för hög drop rate.

Håller med, D3 är bara om att farma paragon. D2 mycket bättre då det är mer om att farma "gear/runes"

Medlem

Blizzard är död för mig så nej.

Kommer helt klart att testa. Gött att slölira lite i sängen/soffan.

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Kommer testa men vet inte hur kul en mobil version kommer bli att spela. Kommer spela på PC men är designad som ett mobil spel med loot boxes och energi och väntetider.

Du kan ju inte hitta på saker själv som inte finns?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om det får bra recensioner så absolut. Men det är stor uppförsbacke med tanke på F2P. Har svårt att se att det har en rimlig F2P-modell.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Gaara:

Håller med, D3 är bara om att farma paragon. D2 mycket bättre då det är mer om att farma "gear/runes"

Därför jag ännu idag spelar det, PD2 och snart d2r ladder, belöning för spela, riktig rng.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Absolut!

Man sitter med telefonen på sig hela tiden. Fint att sitta på bussen eller tåget och plöja igenom.

Medlem

Definitivt, såg ju ganska mysigt ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag kommer _testa_ det.
Spela återstår att se


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Kommer nog bli det första mobilspelet jag faktiskt spelar bortsett från Pokémon Go.

Medlem

Ja, det kommer att testas, speciellt sen dom annonserade PC-version.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Håller med, D3 är bara om att farma paragon. D2 mycket bättre då det är mer om att farma "gear/runes"

Jag spelar bara under säsongerna som jag tycker är roligt då det blir nya spelmoment och variation. Sen är det kul att börja om och "prefekta" sin karaktär under den tiden säsongen pågår. Jakten på gear är ju väldigt påtaglig också om du vill hitta så många primals som möjligt.

12
Skriv svar