Reggie: "Liknar inte det Nintendo som jag lämnade"

Robot
Reggie: "Liknar inte det Nintendo som jag lämnade"

Uttalar sig om färska kontroverser.

#nintendo, #reggie-fils-aime


Medlem

Inte för att generalisera men folk är väldigt gnälliga 2022

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Inte för att generalisera men folk är väldigt gnälliga 2022

Jag har noll aning om vad den här kommentaren är menad att syfta till.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag har noll aning om vad den här kommentaren är menad att syfta till.

Den menas nog på att alla blir kränkta för minsta lilla.

Medlem

Klart att Reggie inte säger att "vi hade samma bekymmer under min ledning", om det inte varit känt sedan tidigare. Har svårt att tro att denna kulturen blossat upp från ingenstans på ett par år och strax efter att Reggie lämnade Nintendo.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Den menas nog på att alla blir kränkta för minsta lilla.

Typ både till höger, vänster, upp och ner, i galaxen och under jorden? Är Reggie kränkt för att han inte tycker om att höra om dåliga arbetsförhållanden på sin förra arbetsplats? Är det fel att säga offentligt att man tycker det är dåligt att människor blir dåligt behandlade på en arbetsplats där man tidigare hade mycket ansvar och känner att man inte såg samma kultur? Är det gnäll? Verkligen? Är det där gränsen dras? Jag trodde gnäll var när man upprepade gånger sade att man tyckte något var jobbigt utan att göra något åt saken eller när man gjorde samma sak som många andra utan att det egentligen utgjorde något problem för andra men ändå valde att säga att det var synd om en själv?

Jag vill minnas att jag hört "alla gnäller för mycket nu för tiden" sedan jag lärde mig vad uttrycket innebar och ser det även speglat i historien så... jag vet inte... det eh... Att klaga spär på den aggressiva känslan och adrenalinet, inklusive att klaga på när någon klagar, men att försöka argumentera eller diskutera med någon som gjöder sin egen aggressivitet, det är fan utmattande. Har erfarenhet av att vara på båda sidor.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

eld
Medlem

Medans Reggie fortfarande jobbade där:

För att summera Reggie:

eld
Medlem
Skrivet av jagluktarilla:

Går man kurser i hur man wajnar när man ska bli spelutvecklare? Helt sjukt vilka veka människor det är som jobbar som spelutvecklare idag.

Det här är personerna som gör dina spel, djupt nere kan du väl hitta en gnutta empati.

Medlem

Massa snack, klart det var problem när han jobbade där med. Chefer som honom borde aldrig gå ut och säga saker som dessa, för de har inte helt koll.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jagluktarilla:

Nej, inte när spelen varken fungerar eller ser ut som utlovat.

De absolut sämsta människorna att ta anställning på ett företag är vänsterextremister och wokiesar. Det är bara massa wajn och överdrifter samtidigt som de aldrig får något gjort.

Ursäkta, men vad betyder wajn, du skrivit det två gånger?

Medlem
Skrivet av eld:

Det här är personerna som gör dina spel, djupt nere kan du väl hitta en gnutta empati.

Empati för folk som gnäller över att företaget inte gillade att de gick hem 15 minuter för tidigt, eller att de kom till jobbet för sent, eller "the sometimes overbearing positivity of employees constantly talking about how lucky they are to be at Nintendo". Det mesta i IGN-artikeln är rent gnäll från folk som oroar sig över saker de tror skulle hända men som inte hänt. Det faktiska problemet, att Nintendo som alla andra företag verkar utnyttja system som möjliggör att de kan undvika att anställa folk, det skummas över helt.

Medlem

Ett råd, ignorera trollkontot.

Edit: Och nu är det två. Så ignorera båda.

Medlem

Det stinker av troll här inne.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av stepdad:

Empati? För människor som jobbar med deras drömjobb? Driver du?

Dessa utvecklare skulle inte klara av 2 timmar som ställningsbyggare eller inom vården. De är förvuxna, söndercurlade och privilegierade skitungar. Hade jag jobbat med spelutveckling hade jag aldrig velat gå hem. Jag hade istället varit tacksam för "crunch".

Haha dummaste jag läst idag

Medlem
Skrivet av stepdad:

Empati? För människor som jobbar med deras drömjobb? Driver du?

Dessa utvecklare skulle inte klara av 2 timmar som ställningsbyggare eller inom vården. De är förvuxna, söndercurlade och privilegierade skitungar. Hade jag jobbat med spelutveckling hade jag aldrig velat gå hem. Jag hade istället varit tacksam för "crunch".

Så bara för att de har sitt drömjobb ska de kunna behandlas hur som helst utav sina arbetsgivare? Väldigt märklig inställning.
Och vad har deras förmåga som byggarbetare eller vårdgivare med någonting att göra? De inom bygg och vård skulle antagligen inte klara en minut som utvecklare, om de inte på fritiden har specialintresse för att t.ex. hobbykoda. So what? Man har väl det jobb som man passar för och det gör ju inte att de förtjänar behandlas värre än de inom bygg eller vård. Och de som vuxit upp och alltid velat bli snickare och sen får sitt drömjobb, måste de då jobba 90% av dagarna med det för att inte vara "söndercurlade och priviligierade skitungar"? Du verkar ha väldigt unken och förvrängd världsbild.

eld
Medlem
Skrivet av filbunke:

Ett råd, ignorera trollkontot.

Edit: Och nu är det två. Så ignorera båda.

Tänker så nu, kommer inte leda någonstans.

Medlem

Det var inte min mening att solka ner denna tråd med att folk är gnälliga i dagens samhälle men kanalerna att uttrycka sig har både blivit fler samt av varierande kvalitet. Jag ogillar starkt att man gömmer sig bakom ett tangentbord och uttrycker sig nedvärderande om människor man inte känner.

Medlem
Medlem

Är någon förvånad? Storföretag är generellt grisiga mot sina anställda oavsett bransch, trots att de har råd att investera i sin personal och deras arbetsmiljö. Spelbranschen är inget undantag. Det ska klivas över lik om det finns pengar att spara.

Medlem
Skrivet av stepdad:

Det går inte en enda dag utan att man hör från spelutvecklare att de känner sig orättvist behandlade eller att någon uttryckt sig rasistiskt eller sexistiskt på deras arbetsplats. När man sedan undersöker saken närmare så kommer klagomålen från grönhåriga Karens som både ljuger och överdriver. Alltså så ska man inte ta dessa avarter till människor seriöst.

Man borde fokusera på sitt jobb istället, för det gör man uppenbarligen inte nu. Men antagligen så är de inkvoterade hela bunten och då blir det skitresultat.

Wow, du verkar ha extremt bra insikt i spelstudios. Befinner du dig på plats och hör allt när det händer? Och vad vet du vad de gör för att "undersöka saken"? Antagligen frågar de den anklagade om de sa sade någonting rasistiskt eller sexistiskt och de säger nej och sen begravs det. För det är oftast enklare att blunda för problemen än göra någonting åt dem. Men inte ska man klaga inte. Bättre att hålla käften, "ta det som en man", hålla allting inne och bara sköta sitt. Eller hur? Och säger någon någonting en inte gillar är väl bästa sättet att hantera situationen att bara slå på den? När du beskriver oliktänkande som avarter blir jag djupt äcklad. Så den enda jag inte kan ta på allvar är dig.

Medlem

Jag tycker denna sidan skall börja kolla lite noggranne på folk som reggar sig nu mera, sätt in lite limits, typ att man inte kan posta på ett tag eller bara posta i en viss del ett tag och INTE då nyhetssidan.

Det händer i många trådar att det kommer in någon "februari 2022" "april 2022" "maj 2022" etc, användare som öht inte har något vettigt att skriva och aldrig kommer tillföra något på detta forum.

I princip så har dessa personer inte här att göra, de tillför inget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker denna sidan skall börja kolla lite noggranne på folk som reggar sig nu mera, sätt in lite limits, typ att man inte kan posta på ett tag eller bara posta i en viss del ett tag och INTE då nyhetssidan.

Det händer i många trådar att det kommer in någon "februari 2022" "april 2022" "maj 2022" etc, användare som öht inte har något vettigt att skriva och aldrig kommer tillföra något på detta forum.

I princip så har dessa personer inte här att göra, de tillför inget.

Det hade varit mer klokt att man inte kan posta något alls i forumet första 14 dagarna för att man ska lära sig klimatet osv.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Den menas nog på att alla blir kränkta för minsta lilla.

Känns som jag hört det det sägas de senaste 10 åren...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tycker denna sidan skall börja kolla lite noggranne på folk som reggar sig nu mera, sätt in lite limits, typ att man inte kan posta på ett tag eller bara posta i en viss del ett tag och INTE då nyhetssidan.

Det händer i många trådar att det kommer in någon "februari 2022" "april 2022" "maj 2022" etc, användare som öht inte har något vettigt att skriva och aldrig kommer tillföra något på detta forum.

I princip så har dessa personer inte här att göra, de tillför inget.

@stepdad är en återfallsförbrytare, snart är kontot avstängt... igen 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av stepdad:

Ska det bli skönt att återgå till samma gamla vanliga åsiktskorridor? Där inga idéer eller tankar får mötas.

Du är ju snart tillbaka med ett nytt alterego så 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag ville egentligen inte klicka på kommentarlänken när jag läste artikeln, för jag visste att det skulle vara kommentarer med brist på empati från folk som glömmer att de som gör spel faktiskt är människor, och att spelindustrin är ett jobb precis som alla andra där man inte ska behöva finna sig i vad som helst.

Det handlar inte om att vara lättkränkt eller svag. Det handlar om att en arbetsgivare ska behandla dig med respekt, oavsett om de till 100% faktiskt skiter i din välfärd.

Skrivet av stepdad:

Ska det bli skönt att återgå till samma gamla vanliga åsiktskorridor? Där inga idéer eller tankar får mötas.

Du får väl be pappa Elon om att han kliver in och köper FZ, så du får uttrycka dig precis som du vill utan att dina så kallade rättigheter blir trampade på. Men, tills dess att det händer så får du faktisk finna dig i att du förmodligen blir bannad när ditt enda bidrag till en spelsajt är att aktivt försöka skapa kontrovers och illvilja med de där tröttsamma uttrycken som du afterapar från andra forum och Facebook-grupper du besöker.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det hade varit mer klokt att man inte kan posta något alls i forumet första 14 dagarna för att man ska lära sig klimatet osv.

Jag förstår hur du menar, men det är ingen bra ide av olika anledningar, jag har själv reggar på forum där det är så, ofta pallar man inte vänta och bara skiter i det, det stoppar alla seriösa personer.

Men om man t ex skulle begränsa nyhetsflödets trådar i låt säga, x-antal inlägg eller en tid, kanske en vecka så skulle det stoppa mycket, onödigt och trollande. Sådant sker i prinicip bara där folk ser och de största och mest besökta flödet är framsidan, nästan allt trollande sker där. Men denna typen av förändring är kanske inget man vill göra, även om det vore bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kotaku-länken leder till en IGN-video.

Vad ska han säga?

"Vi hade samma problem och policys på min tid".

Man får känslan att denna kultur är ganska djupt rotad så den har nog funnits där ett tag.

Det är synd att så många olika problem existerar i spelbranschen men fler verkar våga tala om det och det ser ut att (sakta) röra sig åt rätt håll.

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Kotaku-länken leder till en IGN-video.

Vad ska han säga?

"Vi hade samma problem och policys på min tid".

Tänker på Mike Morhaimes: “I am extremely sorry that I failed you”.

Det gör liksom detsamma om man inte känner till att saker händer eller att folk mår dåligt, man har fortfarande det stora ansvaret.

Men det låter lite som att reggie uppfattat det som att sakerna som kommer ut nu enbart handlat om efter han lämnade företaget.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Typ både till höger, vänster, upp och ner, i galaxen och under jorden? Är Reggie kränkt för att han inte tycker om att höra om dåliga arbetsförhållanden på sin förra arbetsplats? Är det fel att säga offentligt att man tycker det är dåligt att människor blir dåligt behandlade på en arbetsplats där man tidigare hade mycket ansvar och känner att man inte såg samma kultur? Är det gnäll? Verkligen? Är det där gränsen dras? Jag trodde gnäll var när man upprepade gånger sade att man tyckte något var jobbigt utan att göra något åt saken eller när man gjorde samma sak som många andra utan att det egentligen utgjorde något problem för andra men ändå valde att säga att det var synd om en själv?

Jag vill minnas att jag hört "alla gnäller för mycket nu för tiden" sedan jag lärde mig vad uttrycket innebar och ser det även speglat i historien så... jag vet inte... det eh... Att klaga spär på den aggressiva känslan och adrenalinet, inklusive att klaga på när någon klagar, men att försöka argumentera eller diskutera med någon som gjöder sin egen aggressivitet, det är fan utmattande. Har erfarenhet av att vara på båda sidor.

Eller så menas det att du får ett hej på jobbet som du känner är nedvärderande och anmäler, nån säger du har en snygg jacka på dig och du anmäler för sexuella trakasserier, du får sitta med att göra nått skit på jobbet som du inte tycker är roligt......

Och absolut ska man anmäla men ibland är det som att anmäla bara för att anmäla. Ungefär som att vi skattebetalare får betala för att alla i fängelse ska överklaga sina domar trots att de blev tagen på bar gärning men de gör de för att de kan och tydligen är gratis........ precis som skola och sjukvård tydligen är.

12
Skriv svar