2 miljoner V Rising sålda - på en månad!

Robot
2 miljoner V Rising sålda - på en månad!

Spöar inte Skövde-kompisen Valheim - men imponerar ändå stort.

#försäljning, #v-rising


Medlem

Grymt med blågula framgångar. Bra jobbat!

Medlem

Skövde, det nya spelcentrat som visar var skåpet ska stå i Sverige! Skål och grattis till både Stunlock och Iron Gate!


signatur

I drank what?

Medlem

Nu sitter vi i samma dilemma som Valheim. Vi köpte liret och efter ca 60 timmar har vi klarat ut alla bossar och känner oss färdiga med slottbyggandet.

Nu då?
Jag har en dedikerad burk som blev rätt populär också om någon vill joina. Sök på Sigfrid i spelet (PvE).
FZ har också en burk men kan ju vara nice o lira på fler ställen


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Nu sitter vi i samma dilemma som Valheim. Vi köpte liret och efter ca 60 timmar har vi klarat ut alla bossar och känner oss färdiga med slottbyggandet.

Nu då?
Jag har en dedikerad burk som blev rätt populär också om någon vill joina. Sök på Sigfrid i spelet (PvE).
FZ har också en burk men kan ju vara nice o lira på fler ställen

Alltså är det ett problem? 60 timmar är väl rätt mycket att få ut av ett spel?
Visst det finns spel som har sjukt mycket spel timmar, men ändå.. ta pengen du betalade genom 60 så blir det nog inte så dyrt per timme.

Gnällkuk
Skrivet av xdrive:

Alltså är det ett problem? 60 timmar är väl rätt mycket att få ut av ett spel?
Visst det finns spel som har sjukt mycket spel timmar, men ändå.. ta pengen du betalade genom 60 så blir det nog inte så dyrt per timme.

Ja, det är ett "problem". Det är inte att du inte fått valuta för pengarna utan att du riskerar att hinna tröttna på spelet långt innan det är färdigt Jag har själv gjort det flera gånger tyvärr... Det är dessutom svårt att hålla sig om spelet är bra och faktiskt tygla sig och säga "ok, nu har jag haft kul... men jag avvaktar tills det händer lite mer".

Även om Valheim är en framgångssaga så tror jag att många bränt ut sig på det spelet och kanske inte återvänder längre fram för att man känner att man är rätt färdig. Du har ju egentligen inte gjort en dålig investering i tid och pengar, men du tappar en bättre spelupplevelse som antagligen ger dig klart fler roliga timmar!

Jag är skitsugen på spelet, men med ett års planerad EA (lär bli längre) så känns det som att skjuta sig själv lite i foten att hoppa på redan nu. Får se hur länge jag står ut, sommartristessen när det regnar fjärde dagen i rad kanske får mig att revidera mina planer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av xdrive:

Alltså är det ett problem? 60 timmar är väl rätt mycket att få ut av ett spel?
Visst det finns spel som har sjukt mycket spel timmar, men ändå.. ta pengen du betalade genom 60 så blir det nog inte så dyrt per timme.

Precis som gnällkuken säger, det är ett problem för spelen är inte färdiga och man är trött på dem innan dem hinner bli det. Gick inte att slita sig heller man ville köra allt content direkt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det är ju på pvpservrar spelet blomstrar, man blir raidad å får rebuilda osv. Då tar spelet aldrig slut. Servrar kommer anpassas och wipea kanske varannan vecka så man får börja om lagom när man känner sig klar osv.

Men med det sagt behövs mer innehåll innan jag sätter tänderna i det igen. Gärna lite mer items och eller nya skills.

1
Skriv svar