Överstimulerat pris på MW2-nivåer

Medlem

Lite högt pris tycker även jag. Om det vara 5 helt nya banor hade det varit helt ok. De 2 remakes de har med nu skulle de bjuda på gratis. Det hade varit bra mycket bättre PR för dem själva. Som det blir nu så känns det aningen futtigt.

Medlem

Activision är ju för fan värre än EA. De mjölkar alla sina serier till förbannelse och ger aldrig bort något gratis. Titta bara på Tony Hawk spelen, Guitar Hero och nu CoD serien, är bara rädd att de ska göra samma sak med Blizzard!

Medlem

Spelet är ju bra men detta är ju på tok för mkt. De borde bry sig lite mer om sitt community....

Medlem

tur man bojkotta spel från start o köpte bc2


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Boomer:

Jag tycker då priset är ganska rimligt.

Håller med dig faktiskt! Snåla jäkla pirater är vad alla är! (förmodligen):up:

hade jag sett dig på stan, oavesett hur stor du är så skulle jag fan gett dig en smäll, detta har INGET med "pirater" att göra, Folk som har betalat för detta spel måste betala mer igen (Då detta var det mest sålda spelet förra året och har mer spelare än wow) och om du inte betalar detta på konsol så är det 5 kartor du kommer bli utsparkade från om du sitter i matchmaking (.. vilket det är), Folk börjar nog bli rätt trötta på att andra företag slänger ut DLCs gratis medans IW tar 107 kr för 5 kartor (2 som vissa har spelat i över 2 år)

Då detta absolut inte har något med pirater att göra, för det är dom som faktiskt betala som får ta sina pengar och spotta upp på IW, vilket är jävligt dystert

förhoppningsvis är du väl bara ett troll men du fick mig att bli sur iaf

Haha, din lilla pirat...FYI så kostade DLC lika mycket till MW 1 om jag inte minns fel...:up:

Medlem

Om det kostade 50 % mer än vad som är praxis, borde det då inte kosta 1600 live-poäng? I riktiga pengar 142,6 kr?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Synd alla barn inte vet vad : map tools, dedicated servers och costum map list är.
Ja ja, gå och var duktiga gossar nu och betala giriga jätten.

Oj då, varför inte mer SP-godis istället? Alla gillar ju inte MP.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det värsta är ju att typ alla köper.


signatur

B lup

Medlem

de värsta är inte att de kostar fjuttiga 100kr de värsta är att dom vet att folk kmr köpa dom oxå. fyfan kan man ta betalt för nått så varför inte?

Medlem

Tur att man har Bad Company 2 och MAG som man kan skaffa istället!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

synd att folk är idoter och köper sånt skit. extra banor borde vara gratis. eller väldig billigt. (200 MP) Saker som Fallout 3 bitar och GTA the lost and damned, Ballad of gay tony. det är värt pengarna. men nya banor. 3 som är helt nya. I dont care for it. Dice och EA kommer med nya banor till BC2 gratis och till alla system. Om man köpte spelet nytt.

Inaktiv
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Boomer:

Jag tycker då priset är ganska rimligt.

Håller med dig faktiskt! Snåla jäkla pirater är vad alla är! (förmodligen):up:

hade jag sett dig på stan, oavesett hur stor du är så skulle jag fan gett dig en smäll, detta har INGET med "pirater" att göra, Folk som har betalat för detta spel måste betala mer igen (Då detta var det mest sålda spelet förra året och har mer spelare än wow) och om du inte betalar detta på konsol så är det 5 kartor du kommer bli utsparkade från om du sitter i matchmaking (.. vilket det är), Folk börjar nog bli rätt trötta på att andra företag slänger ut DLCs gratis medans IW tar 107 kr för 5 kartor (2 som vissa har spelat i över 2 år)

Då detta absolut inte har något med pirater att göra, för det är dom som faktiskt betala som får ta sina pengar och spotta upp på IW, vilket är jävligt dystert

förhoppningsvis är du väl bara ett troll men du fick mig att bli sur iaf

Haha, din lilla pirat...FYI så kostade DLC lika mycket till MW 1 om jag inte minns fel...:up:

800 MP

Medlem
Skrivet av elmackonr1:
Skrivet av Boomer:

Jag tycker då priset är ganska rimligt.

Håller med dig faktiskt! Snåla jäkla pirater är vad alla är! (förmodligen):up:

Rimligt? Left 4 Dead DLC får du billigare och även bad company 2 DLC är billigare!

Medlem
Citat:

är du verkligen frisk i huvudet?? Läs vad jag skrev..JAG har spelat MW2 i 6 månader..DEM har arbetat med maps under några månader.
Under dem här 6 månaderna har dem här stackars utvecklarna fått sina semester OCH fått klara ut jävla massa buggar och fix som har kommit efter releasen.
Så du tror verkligen att dem har suttit där i deras kontor och runkat under 6 månaders tid lr?? Bara för att man släpper ett spel betyder inte att man är klar med spelet lilla gubben.

Då vill jag fråga dig: vilka buggar har blivit fixade? Jag vet EN och det var en av care package glitcharna. Det finns så sjukt mycket skit i spelet och asen ger fan inte ens ut patch notes.

PFF, säga att de SLITER ärslet av sig är så SJUKT fel! Lovar att Activision sitter och drar in folk och säger åt dem att ta ledigt (utan lön) i några månader. Kommer aldrig lita på varked Activision eller IW igen.

Dra åt helvete BIG CORPS OF THE WORLD

MFC
Medlem

HAHAHAHA

tragiskt


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

sköna snubbar lol

Medlem
Medlem

Sådant högt pris mot varmare dagar. Fattar inte vad dom tänker med direkt, det ska vara billigt mot sommaren för då är folk och grillar och på semester i stort sett

Inaktiv

Vad klagar folk om? Cirka 100 kronor är väl inte så mycket? Samma sak med denna "bojkott" mot spel. Alla kommer köpa det ändå.

Visst nu äger jag inte Modern Warfare 2 men skulle jag äga det skulle jag inte klaga utan jag skulle bara köpa tillägget och spela på.

Inaktiv

Skandal!
800 poäng är redan tillräckligt dyrt och nu vill de ha ännu mer ? Spelare gör bäst i att ignorera att ladda ned paketet för att de [spelutvecklare och Microsoft] ska inse att priserna är för höga. Det finns absolut inget som rättfärdigar de priser de sätter på extra innehåll oavsett spel.

Jag personligen har aldrig känt : "Wow, det här var värt alla mina Microsoft-points!". Spelen är redan tillräckligt dyra och vid köp borde man få gratis extra innehåll. Väldiiigt dåligt. :evil:

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Vad klagar folk om? Cirka 100 kronor är väl inte så mycket? Samma sak med denna "bojkott" mot spel. Alla kommer köpa det ändå.

Visst nu äger jag inte Modern Warfare 2 men skulle jag äga det skulle jag inte klaga utan jag skulle bara köpa tillägget och spela på.

du får jämföra med vad det hade kunnat vara.

de hade kunnat släppa ett map verktyg eller liknande och vi hade fått tusentals kartor varav ett antal riktigt bra. och detta helt gratis. som många verkar ha glömt så är det så här pc gaming har gått till sedan 90 talet.

men för att tjäna pengar väljer man att skippa dedikerade servrar och moddar. det är enbart ett fall bakåt i utvecklingen.

jag äger inte mw2 och kommer aldrig göra det. dock äger jag cod4 som var roligt med diverse mods. riktigt synd att dom har förstört mw2 jämfört med vad det hade kunnat bli.

Medlem

Kan lätt säga att det inte blir något köp för mig.
Så länge de inte släpper lite mer spec ops banor, så är jag inte det minsta intresserad.

Medlem

Hoppas mjölken är sur.

Medlem
Skrivet av n3ro:

Skandal!
800 poäng är redan tillräckligt dyrt och nu vill de ha ännu mer ? Spelare gör bäst i att ignorera att ladda ned paketet för att de [spelutvecklare och Microsoft] ska inse att priserna är för höga. Det finns absolut inget som rättfärdigar de priser de sätter på extra innehåll oavsett spel.

Jag personligen har aldrig känt : "Wow, det här var värt alla mina Microsoft-points!". Spelen är redan tillräckligt dyra och vid köp borde man få gratis extra innehåll. Väldiiigt dåligt. :evil:

så du tror att nästa månad när den släpps till PS3 och PC att det kommer vara billigare än 107kr???

Det är inte microsoft som bestämmer priset här det är activsion så get ur facts straight boooooooy!!

Medlem

FOLK! Spela BFBC2 och MAG ISTÄLLET! Där har ni spel som är värda att spela! Och inga ocker priser!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

För 342:- mer får man Battlefield Bad Company 2 till PC... MW2 är dött, husen går inte ens sönder när man skjuter på dem. Patetiskt.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av zauii89:

No offense men det där hade du fått jävla massa skit för om man ska vara seriöst, banorna tar månader att bygga.

(Ja jag har erfarenhet av Radiant-Editorn som används i cod seriens)

Hur som äre ju ändå otroligt löjligt att dem ska kräva så mycket stålar för ett DLC, dessutom när dem sålt över 20 mille kopior av spelet.

Hehe överdrev lite där kanske. Enda erfarenhet jag har av banbygge är Duke nukem och gamla RTS, i dem var det väldigt lätt och gick snabbt att bygga nytt eller ändra på gammalt.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Håller med dig. Folk börjar fan vänja sig vid att inte betala för någonting alls.
Visst jag laddar ner filer ibland men det finns gränser.

Medlem
Skrivet av Famicom:
Skrivet av Pojii:

Snåla folk gnäller...NI HAR ETT VAL..ingen tvingar är att köpa det här.. MEN om ni vill kan ni köpa det.
Dags att vakna från er gratis piratvärld och fatta att folk tar betalt för arbete. Så varsågod betala 1 timmes jobb för många timmars njutning lr gör inte det..ingen tvingar er.

Håller med dig. Folk börjar fan vänja sig vid att inte betala för någonting alls.
Visst jag laddar ner filer ibland men det finns gränser.

Men det är inte att det kostar pengar folk klagar på. Det är att innehållet inte är tillräckligt för att göra priset rättvisa. Jag skulle gärna betala kanske 10 kr per karta, men inte mer.
Om ett så kallat DLC ska kosta mer än 100 kr så ska det finnas mycket matnyttigt innehåll och inte bara 5 banor varav två stycken är omgjorda banor från COD4.

Ett bra exempel på prisvärda tillägg är GTA IV-tilläggen. De har innehåll som kan räcka till 2 nya spel och inte bara ett par kartor som brukade släppas gratis för några år sen.

Skriv svar