Diskutera - Vilken är tidernas bästa uppföljare?

Medlem

Witcher 2 var ett otroligt lyft från det ganska amatörmässiga första spelet.

Medlem
Skrivet av wetter:

Fallout 2
Borderlands 2

Och Diablo 2.

Tänkte i samma banor, riktigt bra uppföljare till redan bra spel och som visar sig vara mycket bättre än första spelet.

Men Tidernas Bästa Uppföljare? Tror aldrig vi kommer kunna enas om ett spel, finns så enormt många bra, alla nämnda i den här tråden är riktigt bra spel.

Medlem

Street Fighter II. Naturligtvis.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Uncharted 2 och 3 var väl bra, men mycket låg nog i att ettan var så svagt. God of War-serien har dock levererat genom alla main-spel, och storyn har utvecklats genom hela serien. Precis så vill man ha uppföljare tänker jag.

Medlem

Mass effect 2

Medlem

age of empires 2, men måste ju även nämna mass effect 2


signatur

//monster

Medlem

Att ingen har nämnt "Baldur's Gate 2: Shadows of Amn" ännu förbryllar mig.

Medlem
Medlem

Fallout 2, Witcher 3, Diablo 2, Super Probotector, Super Metroid, Wasteland 3, Ninja Gaiden 2, finns ju hur många spel som helst där uppföljaren är bättre än orginalet (även om orginalet är jävligt bra också)

Medlem

Alltså, det är så sjukt många, flera redan nämnda så de tar jag inte upp, men Super Mario 3 är ju verkligen en av de bästa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Street Fighter II. Naturligtvis.

Är benägen att hålla med. SF II definierar fortfarande genren. Fanns mig veterligen inte något som liknade SF II innan det kom.

Medlem

____________GTA 4_____________
Även världens bästa spel, imo


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Super Mario Bros 3 (den riktiga tvåan i.o.m. Lost Levels)

Medlem

NHL94, vilket lyft från NHLPA (93 och 92) som saknade licens från NHL.

Medlem

Guild wars 2 och Diablo 2

Medlem

Aj, finns många att välja på, men i slutändan höll sig dessa kvar i sinnet.

Metal Gear Solid 3
God of war 2018
Uncharted 2
Titanfall 2

Medlem
Svårt att välja

Xenogears och hela efterkommande xenoblade chronicles serien.

Final fantasy fram till 12.

Uncharted upp till 4:an.

Tomb Raider

Soldier of fortune

Metal gear solid

Resident evil

Silent hill

Medlem

System Shock 2. Vi är klara här.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Baldur's Gate 2
Zelda 2

Medlem

The Witcher 3
Halo 2
Killzone 2
Final Fantasy X-2
Super Mario 64
Need for Speed Underground 2
Uncharted 2
The Elder Scrolls V: Skyrim
Fallout 2
Lumines II


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

It's not a lake, it's an ocean

Uppföljare är knepiga. Men det finns några som verkligen har lyckats ta grundkonceptet och göra det så mycket bättre. Att välja en är omöjligt.

Sonic 2 (Mega Drive)
Större, snyggare, bättre på alla sätt och vis. En av tidernas bästa uppföljare, och ett spel som håller utmärkt 30 år senare.

BioShock Infinite (Xbox 360, PS3)
Det första spelet var väldigt bra, men Infinite golvade mig. Inledningen är fortfarande magisk. Grafiken, musiken, atmosfären och twisten i berättelsen - det fanns väldigt mycket att gilla här.

Uncharted 2 (PS3)
Jag var inte med när det begav sig eftersom jag inte hade en PS3 då. Men när jag väl tog mig att Naughty Dogs hypade serie var det tvåan jag fastnade mest för. En riktig matinéupplevelse. Uncharted 3 är dock inte långt efter.

Project Gotham Racing 2 (Xbox)
Metropolis Street Racer till Dreamcast var en oslipad diamant av Bizarre Creations som var väldigt imponerande för sin tid. Det konverterades till Xbox under namnet Project Gotham Racing, men det var först när Bizarre fick den tid de behövde som de visade var de gick för. PGR 2 var ett närmast perfekt racingspel och för första gången fick vi möjligheten att ratta en Enzo Ferrari över Skeppsbron i Stockholm och förbi Åhléns med Rockklasiker på radion i bilen. Racingmagi.

Silent Hill 2 (Xbox, PS2 m.fl.)
Världens bästa skräckspel? Förmodligen, även om jag spelat långt ifrån alla. Djupt obehagligt men aldrig billigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Warcraft 2

Ett stort lyft i allt från gameplay till grafik ljud och musik!
Allt detta då de samtidigt lyckades behålla grunden till varför så många gick igång på Warcraft.

Extra coola var alla de som stoppade cd'n i sin CD-spelare och blastade warcraftmusiken.

Medlem

Killzone 2 utan tvekan!

Medlem

Assassins creed 2
Jag gillade inte ettan alls har inte ens kört igenom det men tvåan (samt några av spelen efter) har jag kört igenom säkert 3-4 gånger.

Mario kart 64 det fick prestandan serien behövde ettan är väl bra för att vara på snes men begränsas för mycket av just det också.

Pokémon silver

James Bond nigthfire, äger det till alla plattformar förutom Mac och gba.

Roller coaster tycoon 2 spelar det fortfarande lite då och då aldrig fastnat för de nyare spelen i stil med detta.

Medlem

The Witcher 3 Wild Hunt
Warcraft 3
Red dead redemption 2
Mafia 2

Punkt


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Witcher 3, så sjukligt stort och välgjort spel

Medlem

Killzone 2 eller Mass Effect 2.

Medlem

Tycker bra uppföljare är ganska vanligt i spelvärlden om man jämför med film. Eftersom en stor del av en uppföljare är spelmekanik som måste förbättras eller ha nya idéer.

Mass Effect 2 är väl ett bra exempel.

Medlem

Hmm Mass effect 2 var grymt.

Om man får benda lite på frågeställningen så säger jag annars Dark Souls 😛

Medlem
123
Skriv svar