LOTRO (Lord of the ring online) sugen?

Medlem
LOTRO (Lord of the ring online) sugen?

Hej vi!
Till och från under 9 år har jag kört lotro på en otroligt saktfärdig nivå. Min värsta värsting är inte bättre än lvl 90.
Det gör mig inget för jag gillar storyn bakom och vad SSG (dev) gjort med Tolkiens värld.

Nu är jag dock lite sugen på att hitta några själar till som gillar lotro eller tolkien och skulle vilja ge det ett försök att tillsammans ge oss på mastodontjobbet att ta oss igenom mainquest (+ vad som faller oss in i form av sidequests).

Jag tänkte något i stil med att vi bestämmer en "speldag" och träffas någon timme och kör i sakta mak framåt och ser vart det leder. Exakt hur takt och ton blir kan vi väl bestämma när det är dags. En sak bara, jag är inte en min/maxare så jag är mer casual än något annat.
För min del är det helt ok ifall du är ett fullblodsproffs och redan kan allt och har maxlevlat, så länge du finner dig i att jag är lite långsam och vill börja från början och resa hela vägen från nolla till hjälte.
Ja jag tror det räcker så, vet du att du roas av tanken så säg till så ger vi det ett försök.

Jag har Landroval som "min server" men kan starta någon ny gubbe vart som helst.

Svar till "en famn i var hamn"....nä fan, det var fel forum...stryk det sista.

Quake-konnässsör

Lite sugen blir man nog att spela igenom storyn igen, kom ihåg när jag spelade vid release att den var rätt bra, ett mmo som inte fick rätt mängd uppmärksamhet.

LOTRO var f2p? Förutom senaste expansionen, eller hur fungerar det i dagsläget?

Tror att en timme per vecka kan vara rätt tufft, kommer inte långt på det, men men

Medlem

LOTRO är ett "f2p" mer eller mindre. Ok, det är ett f2p men jag förmodar att man vill nog spendera 100-300kr om man gör hela resan. Det finns flera expansioner som kostar men de är inte nödvändiga för att göra main quest (kallas epic quest i spelet).

Något som är relativt nytt är att allt är fritt upp till och med Helms deep. Skulle säga att det är ungefär halvvägs.

En förbättring till som är relativt ny och nästan helt sant är att det laggar betydligt mindre (jag har inte varit överallt) än under tidigare år.
Håller med i att man inte kommer långt på 1/h veckan så där nog "några" timmar som är mer realistiskt. Jag tänkte dock inte ställa det som krav att man måste x antal timmar. Om vi blir några och vi har roligt kommer det nog naturligt bli att man hittar mer tid

Medlem

Jag skulle jättegärna haka på, men har tyvärr inte tid alls inom den närmaste tiden. Fullt upp på jobbet och tyvärr lika mycket till privat. Om ni fortfarande håller på till hösten så kanske jag joinar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gissar att det ändå är hösten (september?) som är ett bra starttid.
Semestertider är ganska trixiga att få till. Höst och vinter är ju också lite roligare pga väder och vind.

Vi får köra ett upprop igen när det närmar sig.

Medlem

@almblad, @conthox

En sista "bump" om man är hugad att upptäcka Tolkiens gubbar och gummor (plus galoschförsedde Tom Bombardill).

Tanken är att med hjälp av lite grupptryck ta sig från Shire till Mordor och en gång för alla kasta ringfan i elden.

I september utökas möjligheterna att välja sin gubbe/gumma till önskad roll, så jag gissar att det är ett lämpligt starttillfälle (vet inte vilken dag patchen görs).

Quake-konnässsör

Startade en karaktär på, den enda?, en europeiska servern, kan kolla vad den hette när jag kommer hem. Skapade en Hobbit Hunter, var lite sugen på en Warden också.

Skrivet av Nizze Najs:

Hej vi!
Till och från under 9 år har jag kört lotro på en otroligt saktfärdig nivå. Min värsta värsting är inte bättre än lvl 90.
Det gör mig inget för jag gillar storyn bakom och vad SSG (dev) gjort med Tolkiens värld.

Nu är jag dock lite sugen på att hitta några själar till som gillar lotro eller tolkien och skulle vilja ge det ett försök att tillsammans ge oss på mastodontjobbet att ta oss igenom mainquest (+ vad som faller oss in i form av sidequests).

Jag tänkte något i stil med att vi bestämmer en "speldag" och träffas någon timme och kör i sakta mak framåt och ser vart det leder. Exakt hur takt och ton blir kan vi väl bestämma när det är dags. En sak bara, jag är inte en min/maxare så jag är mer casual än något annat.
För min del är det helt ok ifall du är ett fullblodsproffs och redan kan allt och har maxlevlat, så länge du finner dig i att jag är lite långsam och vill börja från början och resa hela vägen från nolla till hjälte.
Ja jag tror det räcker så, vet du att du roas av tanken så säg till så ger vi det ett försök.

Jag har Landroval som "min server" men kan starta någon ny gubbe vart som helst.

Svar till "en famn i var hamn"....nä fan, det var fel forum...stryk det sista.

Hade verkligen varit på! Alltid kul att göra nya alts.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

@conthox

En sista "bump" om man är hugad att upptäcka Tolkiens gubbar och gummor (plus galoschförsedde Tom Bombardill).

Tanken är att med hjälp av lite grupptryck ta sig från Shire till Mordor och en gång för alla kasta ringfan i elden.

I september utökas möjligheterna att välja sin gubbe/gumma till önskad roll, så jag gissar att det är ett lämpligt starttillfälle (vet inte vilken dag patchen görs).

Jag har tyvärr fortfarande mycket att göra, men kan se igen framåt mitten/slutet av september.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av WeirdnessUnfolds:

Hade verkligen varit på! Alltid kul att göra nya alts.

Tror Almblad är på "evernigth". Funkar det för din del?

Skrivet av Nizze Najs:

Tror Almblad är på "evernigth". Funkar det för din del?

Jepp, det gör det.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Vilket trevligt username du har

Quake-konnässsör
Skrivet av Nizze Najs:

Tror Almblad är på "evernigth". Funkar det för din del?

Yes det stämmer, Evernight it is. Tror jag är lv 12 eller något, inte kört på en månad. Tänkte försökta ta mig ur Shire att börja med, men har varit en hel del på jobbet och inte haft tid att köra på den senaste månaden.

Medlem

Skit i retail versionen som är p2w gå med i classic servern istället https://discord.gg/echoesofangmar

Medlem

Nja p2w vet jag inte riktigt. Finns inget att "vinna".
I lotros fall så är jag också ganska ok med att stötta med en slant då och då. Jag tycker de förtjänar sin lön.
Men tack ändå.

Quake-konnässsör
Skrivet av Nizze Najs:

Nja p2w vet jag inte riktigt. Finns inget att "vinna".
I lotros fall så är jag också ganska ok med att stötta med en slant då och då. Jag tycker de förtjänar sin lön.
Men tack ändå.

Vad jag förstår, så är LOTRO mycket som FFXIV, enbart PvE i stort sätt. Måste vara 10 år sen jag spelade lotro sist, ja förutom de här 14 levlarna, så kanske har ändrats? Minns dock inte att The Shire var så här långt innan man kom till Breeland

Medlem

Om detta är fortfarande aktuellt så hakar jag gärna på. Har dock ingen karaktär utan skulle i sådana fall börja på level 1. Men sådana här spel tror jag garanterat är trevligare tillsammans med några personer, har ni bestämt dag i veckan än?

Geeks Gaming
Skrivet av dafuq:

Skit i retail versionen som är p2w gå med i classic servern istället https://discord.gg/echoesofangmar

Det där är ju ingen classic-server, det är en privat-server (i.e pirat/otillåten).
Kan vara viktigt för många att skilja på dessa begrepp.

Med det sagt så är det upp till var och en hur man vill göra.
Jag la märke till att man fått ta emot en ”cease and desist”-order i början av augusti, har man sagt något om hur man tänker hantera det?

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det där är ju ingen classic-server, det är en privat-server (i.e pirat/otillåten).
Kan vara viktigt för många att skilja på dessa begrepp.

Med det sagt så är det upp till var och en hur man vill göra.
Jag la märke till att man fått ta emot en ”cease and desist”-order i början av augusti, har man sagt något om hur man tänker hantera det?

Det är en classic server dock, eftersom dom använder sig av original klienten från 2007. Det är stress test idag så dom tänker släppa servern ändå.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Nja p2w vet jag inte riktigt. Finns inget att "vinna".
I lotros fall så är jag också ganska ok med att stötta med en slant då och då. Jag tycker de förtjänar sin lön.
Men tack ändå.

Vadå inget att vinna? Du kan köpa stats och %dmg/defence/moral boost för riktiga pengar. Även i pvp. Plus du kan maxa ut en karaktär på några minuter med lotro store, jämfört med flera månader eller år om du inte spenderar riktiga pengar. Det är så p2w som de kan bli.

Medlem
Skrivet av almblad:

Vad jag förstår, så är LOTRO mycket som FFXIV, enbart PvE i stort sätt. Måste vara 10 år sen jag spelade lotro sist, ja förutom de här 14 levlarna, så kanske har ändrats? Minns dock inte att The Shire var så här långt innan man kom till Breeland

Det är PvE i grund och botten. Finns ett specifikt ställe man kan ta sig till om man vill testa pvp. Det finns ingen riktig anledning att åka dit om man inte vill testa sina krafter mot andra.

Det har tillkommit flera områden på kartan de senaste 10 åren, bland annat ett nytt område mellan shire och bree så du är rätt på det att det blivet längre.

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Om detta är fortfarande aktuellt så hakar jag gärna på. Har dock ingen karaktär utan skulle i sådana fall börja på level 1. Men sådana här spel tror jag garanterat är trevligare tillsammans med några personer, har ni bestämt dag i veckan än?

Välkommen att hänga på.
Vi har inte bestämd dag och tid än, det börjar väl dock bli dags att försöka hitta en dag och tid som passar oss.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Vadå inget att vinna? Du kan köpa stats och %dmg/defence/moral boost för riktiga pengar. Även i pvp. Plus du kan maxa ut en karaktär på några minuter med lotro store, jämfört med flera månader eller år om du inte spenderar riktiga pengar. Det är så p2w som de kan bli.

Jag hänger med hur du menar men jag vill göra resan och inte "köpa en färdig gubbe".
Jag slipper ju också mäta mina krafter mot andra spelare så jag förlorar inget på att andra köpt någon fördel. (jag skippar pvp)
Jag är här för att spela spelet och njuta av resan från A till Ö.

Geeks Gaming
Skrivet av dafuq:

Det är en classic server dock, eftersom dom använder sig av original klienten från 2007. Det är stress test idag så dom tänker släppa servern ändå.

Jo, det var mest att "classic" är mer förenat med legit versioner av spelet. Det var mest för att klargöra att det inte är en legit version av spelet för de som vill joina

Medlem

@almblad, @conthox, @WeirdnessUnfolds, @Terranzin

Jag har gjort en discordserver som vi kan nyttja. Kom in så drar vi igång
ropa till, invitelinken har kort livslängd :/

Quake-konnässsör
Skrivet av Nizze Najs:

@almblad, @conthox, @WeirdnessUnfolds, @Terranzin

Jag har gjort en discordserver som vi kan nyttja. Kom in så drar vi igång
https://discord.gg/VPuY9QAQ

Good, hoppar in så fort jag har möjlighet. Är på resande fot lite till och från under helgen, blir tidigast på söndag skulle jag gissa.

Moderator | Testpilot

Sugen på att testa. Lord of the Rings är spännande, men tror inte jag någonsin kom in i vanliga spelet.

Kör ni vanliga liret eller någon privat server?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm... Har ni dragit igång? Man kanske kan springa ikapp senare och sen hänga på resten
Jag kommer komma igång först om två veckor men kommer försöka spela ikapp i så fall. Kanske ses någonstans på vägen? Om ni kör lägesrapportering på discord kanske man kan ha koll på var ni är och hur långt efter man är Ska kolla med en kompis också.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sugen på att testa. Lord of the Rings är spännande, men tror inte jag någonsin kom in i vanliga spelet.

Kör ni vanliga liret eller någon privat server?

Skrivet av Youjimbo:

Hmm... Har ni dragit igång? Man kanske kan springa ikapp senare och sen hänga på resten
Jag kommer komma igång först om två veckor men kommer försöka spela ikapp i så fall. Kanske ses någonstans på vägen? Om ni kör lägesrapportering på discord kanske man kan ha koll på var ni är och hur långt efter man är Ska kolla med en kompis också.

Vanliga liret. Server Evernight
Vi har inte startat upp än (lite ljug för jag har tagit mig förbi prologen) så det är inga problem att "komma ikapp".

Är man lite sen i starten så tror jag också det kommer vara en hyfsat lätt match att komma ikapp. Det är fler som kommer först i mitten av september. Vi kan ju hitta på något då och då där vi samlar ihop oss.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

@almblad, @conthox, @WeirdnessUnfolds, @Terranzin

Jag har gjort en discordserver som vi kan nyttja. Kom in så drar vi igång
https://discord.gg/VPuY9QAQ

Trevligt, skall se om jag får tid att snacka lite. Men spela ligger tyvärr fortfarande en vecka eller två framåt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar