Embracer-aktien sjunker efter svala Saints Row-betyg

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Njaa, en dålig nyhet startar bara en nedåtgående spiral. Aktiebotar triggar igång och drar ner aktiekursen till en behagligt låg nivå, så att andra botar kan gå in och köpa när det är billigt. Sen trippar aktien upp igen, till någons glädje.

Exakt kursen reagerar på nyheten...


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kanske är många som tappade intresset för serien överlag när de rebootade den?
Jag började med trean och hade jättekul med det "utflippade gta" och de ...färgstarka personligheterna som kom tillbaka till fyran (de flesta iaf)
Men när de rebootar serien och tar bort det så försvann precis allt intresse för serien för mig, förmodligen för det såg rätt meh ut det lilla jag sett. Vet inte varför men fick Rage 2 vibbar av det på nåt vis?

Gnällkuk
Skrivet av Skyrage:

Ripley är ingen sexobjekt men är fan ta mig en gudinna jämfört med vad nu dessa karaktär ska föreställa. Och betydligt mer kvinna för övrigt.

Pfft.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av Skyrage:

Ripley är ingen sexobjekt men är fan ta mig en gudinna jämfört med vad nu dessa karaktär ska föreställa. Och betydligt mer kvinna för övrigt.

Tala för dig själv.

Medlem

Not stonks alltså.

edit : Undrar om och när Lars Vinge kommer dyka upp på intervjuer igen hos avanza eller diverse.. Jag misstänker att ett ringande nej är svaret.

Skrivet av miffot:

Exakt kursen reagerar på nyheten...

Eller kanske snarare kopplat till de senaste uppköpen (18 aug) som borde ha större påverkan på kursen än vad ett spel från Deep Silver Volition kan ge. ¯\_(ツ)_/¯


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av FPSJonna:

Det ser verkligen inte bra ut. Sen om det är "Woke" eller ej låter jag vara osagt, men visst får man den känslan när karaktärerna ser ut som tagna ur Karens SJW-symöte.

Skrivet av trickeh2k:

Får man tro SkillUp och hans kollegor så bör man vänta minst 6-12 månader innan man ger detta en chans, utöver att han finner spelet rätt tråkigt i sig.

https://www.youtube.com/watch?v=T-hsMkWHMLU&pp

Trist, jag tyckte det såg ut att kunna bli lite kul hjärndöd humor och nej, det är extremt dåligt skrivna karaktärer och cringe dialog, inte woke eller dylikt som är problemet.

Såg både ACG's och Shill Ups recension och var helt befängd över hur illa det såg ut, håller definitivt med om att det är 6-12 månader färdigt från release. Det ser tomt och deppigt ut och i nivå med Driv3r hur buggiga striderna och movement / aiming verkar vara.

Sedan kom man till exempel i recensionerna där de tog upp writingen och visade exempel, åh herregud.. Det tar nog priset över allt, obefängt kasst. Watch Dogs legion story och cutscenes osv framstår som Witcher 3 / RDR2 i jämförelse.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Eller kanske snarare kopplat till de senaste uppköpen (18 aug) som borde ha större påverkan på kursen än vad ett spel från Deep Silver Volition kan ge. ¯\_(ツ)_/¯

Allt med ett företag påverkar kursen.... Det är börsen, nyheter och algoritm.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd

Hallå? Varför är mitt inlägg borttaget?

"Det ser verkligen inte bra ut. Sen om det är "Woke" eller ej låter jag vara osagt, men visst får man den känslan när karaktärerna ser ut som tagna ur Karens SJW-symöte."

Jag försöker svara på en användare som svarade på mitt inlägg, men nu går inte det.

Medlem

Urk, spelet ser extremt generiskt och trist ut. The Sims-karaktärsdersign på steroider med den ena färgglada sidecut-they/them- efter den andre och en stad tommare än valfritt open world-Ubisoft...

Känns dock som en given release för 'kyrkogården för mediokra spel'...GamePass.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad är PK med det spelet?

PK Checkbox, inte bara PK.

Typ, en av varje hudfärg, check. Stark kvinnlig karaktär (gärna ledaren), check, minst 50% kvinnor, check. Etc, etc. Från det jag sett så verkar de bara klicka av sådana checkboxar samtidigt som de gjorde ett högst mediokert spel.
Det roliga med Saints Row spelen (innan reboot) var att de gjorde precis vad f-n de ville, precis som GTA serien. Fanns jätteroliga karaktärer. Kön eller hudfärg spelar ingen som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Det är inte vad jag skulle kalla dessa...

Skrivet av RHK:

Okey Boomer

Sämsta "förolämpningen" evar. Jag är inte ens en boomer. Men grattis till ett dåligt försök


signatur

I drank what?

Medlem

Embracer har många strängar, såg nu efter gamescom att de även har ägande i Deep-silver som ska släppa Dead Island 2. Får väl se vilka mer stora spelsläpp som påverkar kursen framöver.

Skrivet av Cladrius:

Embracer har många strängar, såg nu efter gamescom att de även har ägande i Deep-silver som ska släppa Dead Island 2. Får väl se vilka mer stora spelsläpp som påverkar kursen framöver.

Dead Island? Wow, ytterligare ett mediokert IP.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Metacritic-siffrorna och FZ:s betyg går inte att jämföra, det är helt olika skalor.

Visst, de är inte lika exakta. Den ena går från 1-100, den andra 1-5, men självklart går det att göra en jämförelse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mirage:

PK Checkbox, inte bara PK.

Typ, en av varje hudfärg, check. Stark kvinnlig karaktär (gärna ledaren), check, minst 50% kvinnor, check. Etc, etc. Från det jag sett så verkar de bara klicka av sådana checkboxar samtidigt som de gjorde ett högst mediokert spel.
Det roliga med Saints Row spelen (innan reboot) var att de gjorde precis vad f-n de ville, precis som GTA serien. Fanns jätteroliga karaktärer. Kön eller hudfärg spelar ingen som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Det är inte vad jag skulle kalla dessa...

Sämsta "förolämpningen" evar. Jag är inte ens en boomer. Men grattis till ett dåligt försök

Du säger att kön eller hudfärg inte spelar någon som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Så med andra ord, när karaktärerna inte är välskrivna, då spelar kön och hudfärg roll. Okej, visst...

Den här hysterin mot köns- och raskvotering är ju lite krystad när problemet uppenbart ligger i hur karaktärerna är skrivna och inte har något med någons ras, kön, eller sexuella läggning att göra över huvud taget.

Redaktör
Skrivet av Dunder:

Visst, de är inte lika exakta. Den ena går från 1-100, den andra 1-5, men självklart går det att göra en jämförelse.

Man kan jämföra väldigt grovt, men man ska vara medveten om att 1-5- och 1-100-skalorna funkar väldigt olika. 50 av 100 hos Metacritic är verkligen inte 3 av 5 hos oss: hos oss betyder 3 "Bra", men 50 där är riktigt lågt.


signatur
Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Dead Island? Wow, ytterligare ett mediokert IP.

Många bäckar små?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har inte Saints Row alltid varit mediokert?

Saints Row har för mig alltid varit spelet man inte tänker köpa men köper senare ändå för att suget efter nästa GTA blivit för stort.

Mediokert ja men i en värld med väldigt hög standard att jämföras mot trots allt.
Brukar ändock ge några timmar skoj.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du säger att kön eller hudfärg inte spelar någon som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Så med andra ord, när karaktärerna inte är välskrivna, då spelar kön och hudfärg roll. Okej, visst...

Den här hysterin mot köns- och raskvotering är ju lite krystad när problemet uppenbart ligger i hur karaktärerna är skrivna och inte har något med någons ras, kön, eller sexuella läggning att göra över huvud taget.

Bra sagt! Ogenomtänkt cirkulär logik som doftar av ursäkt till en mindre civiliserad anledning till "kritiken"..

Medlem
Skrivet av Mirage:

PK Checkbox, inte bara PK.

Typ, en av varje hudfärg, check. Stark kvinnlig karaktär (gärna ledaren), check, minst 50% kvinnor, check. Etc, etc. Från det jag sett så verkar de bara klicka av sådana checkboxar samtidigt som de gjorde ett högst mediokert spel.
Det roliga med Saints Row spelen (innan reboot) var att de gjorde precis vad f-n de ville, precis som GTA serien. Fanns jätteroliga karaktärer. Kön eller hudfärg spelar ingen som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Det är inte vad jag skulle kalla dessa...

Sämsta "förolämpningen" evar. Jag är inte ens en boomer. Men grattis till ett dåligt försök

Du kan väl välja hur ledaren ska se ut helt och hållet?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du säger att kön eller hudfärg inte spelar någon som helst roll, så länge som karaktärerna är bra skrivna. Så med andra ord, när karaktärerna inte är välskrivna, då spelar kön och hudfärg roll. Okej, visst...

Den här hysterin mot köns- och raskvotering är ju lite krystad när problemet uppenbart ligger i hur karaktärerna är skrivna och inte har något med någons ras, kön, eller sexuella läggning att göra över huvud taget.

Du missar hela poängen. Om karaktären är välskriven, eller iaf OK skriven så är det inte en kotte som bryr sig. Dåligt skrivna karaktärer brukar vara ett resultat av PK checkboxing. Kön, hudfärg och sexualitet spelar ingen roll så länge som det inte är uppenbart att "den här karaktären är här för vi behövde en trans. Den här för vi behövde en brun." Etc, etc. Då är det bara kass.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du missar hela poängen. Om karaktären är välskriven, eller iaf OK skriven så är det inte en kotte som bryr sig. Dåligt skrivna karaktärer brukar vara ett resultat av PK checkboxing. Kön, hudfärg och sexualitet spelar ingen roll så länge som det inte är uppenbart att "den här karaktären är här för vi behövde en trans. Den här för vi behövde en brun." Etc, etc. Då är det bara kass.

De verkar inte vara sämre skrivna än valfritt annat open world-spel, och verkligen inte jämfört med valfritt GTA-spel, så vad är problemet egentligen (om allt ditt tjat om PK-hittepå nu inte spelar någon roll)?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Så kört några timmar idag.
Till alla som klagar på woke och PK-shit. Stfu och spela spelet istället för att hitta på saker. Inte hittat ett enda cringe moment på typ 4 timmar.
Men de jag har hittat är faktiskt överraskande bra skrivna karaktärer. Trodde dom skulle driva mig till vansinne som i SR3 och bara va i vägen. Men riktigt bra och roliga konversationer med dom.

Storyn än så länge är faktiskt bra och over the top som ett SR spel ska vara. Gameplayer är enbart godkänt än så länge. En del onrails. Men kan bero på att de mer är intro/tutorial.
Driving i spelet är mycket bättre än 3an.
Grafiken är bara godkänd också. Ja dom går för en egen style men känns ändå som det saknas lite. Men måste även säga att de flyter på extremt bra.

Enda massivt negativa är inställnings menyn. Tog mig nog 45 min att fixa så saker va på mer hur det är i andra spel. Menyer på menyer. Och mycket som inte ska va igång på PC som är igång by default. Typ Aim assist leta jag nog ett bra tag att få bort.

Skrivet av Dunder:

De verkar inte vara sämre skrivna än valfritt annat open world-spel, och verkligen inte jämfört med valfritt GTA-spel, så vad är problemet egentligen (om allt ditt tjat om PK-hittepå nu inte spelar någon roll)?

PK checkboxing är väl senaste buzz word från åsiktsbubblan och de initierade är uppmanade att använda det när tillfälle ges.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Dunder:

De verkar inte vara sämre skrivna än valfritt annat open world-spel, och verkligen inte jämfört med valfritt GTA-spel, så vad är problemet egentligen (om allt ditt tjat om PK-hittepå nu inte spelar någon roll)?

Vi kan enas om att inte hålla med varandra på den punkten.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vi kan enas om att inte hålla med varandra på den punkten.

Ja, det är väl en enkel utväg när man krånglat in sig så pass mycket, antar jag


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du missar hela poängen. Om karaktären är välskriven, eller iaf OK skriven så är det inte en kotte som bryr sig. Dåligt skrivna karaktärer brukar vara ett resultat av PK checkboxing. Kön, hudfärg och sexualitet spelar ingen roll så länge som det inte är uppenbart att "den här karaktären är här för vi behövde en trans. Den här för vi behövde en brun." Etc, etc. Då är det bara kass.

Var får du "dåligt skrivna karaktärer brukar vara ett resultat av PK checkboxing" från? Det finns ingen objektiv basis till det påståendet.

Kvotering är ju inte grunden till dåligt skrivna karaktärer. Författare som skriver dåliga karaktärer är grunden till dåligt skrivna karaktärer.

Har du en rollista bestående av heterosexuella vita män som är dåligt skrivna: Författarnas fel.

Är det en representativ rollista med mångfald som spelar dåligt skrivna karaktärer: då är det kvoteringens skuld.

Det håller inte, och det är väldigt tydligt vad det är som försigår, oavsett hur du försöker att vrida och vända på det

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Var får du "dåligt skrivna karaktärer brukar vara ett resultat av PK checkboxing" från? Det finns ingen objektiv basis till det påståendet.

Kvotering är ju inte grunden till dåligt skrivna karaktärer. Författare som skriver dåliga karaktärer är grunden till dåligt skrivna karaktärer.

Har du en rollista bestående av heterosexuella vita män som är dåligt skrivna: Författarnas fel.

Är det en representativ rollista med mångfald som spelar dåligt skrivna karaktärer: då är det kvoteringens skuld.

Det håller inte, och det är väldigt tydligt vad det är som försigår, oavsett hur du försöker att vrida och vända på det

Du läser mina inlägg som Fan läser bibeln. Du kan insinuera och tro allt vad du vill. Jag menar det jag skrev.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du läser mina inlägg som Fan läser bibeln. Du kan insinuera och tro allt vad du vill. Jag menar det jag skrev.

Att du jämför dina anti PK-åsikter och kommentarer med den där förlegade sörjan är nästan poetiskt

Jag förstår dock var du kommer från, tro det eller ej. Jag gnällde om samma trams för herrans många år sedan nu, och du skulle ha sett mina kommentarer om Anita Sarkeesian när hon var på sin topp, jag gnällde precis som du gör nu om PK hit och PK dit. Det är så pinsamt att tänka tillbaka på. Den tidens jag, och nutidens du, hade mycket gemensamt av det jag kan se och hade säkert varit (om inte vänner) kamrater.

Medlem

Efter att ha varvat spelet kan man ju lugnt säga att allt tjöt om PK hit och woke dit var löjligt överdrivna, men däremot kändes det som story:n var alldeles för kort.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar