Rykte: Assassin's Creed Mirage siktar på stora folkmassor och en enda stad

Robot
Rykte: Assassin's Creed Mirage siktar på stora folkmassor och en enda stad
Medlem

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Damn, du slog mig Satt och filade på ett liknande inlägg. Spank you very much!
Tror inte jag suktat efter Ass Creed sedan Black Flag, mer mjölkat och mättat varumärke..Behöver man tyvärr inte leta särskilt länge efter i dessa dagar

Medlem

Jag är inte sugen på detta då det verkar som de har tagit bort RPG elementen. Jag tycker Origins och odyssey var framsteg för serien och Valhalla var en backning.

Detta ser ut att backa ännu mer och det gör mig inte hypad alls.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

För mig blev AC relevant först när Origins kom. Odyssey är det bästa spelet i serien och jag blir faktiskt mer taggad för varje nytt som kommer.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Jag brukar inte spela, längre. Men jag är taggad!

Jag slutade med Assassins Creed med AC Brotherhood då det var en besvikelse, inget av det nya tillförde något meningsfullt, tvärtom (nån slags managementdel som var skrattretande simpel).

Sen kom Origins och jag som älskar RPG blev nyfiken.

Men Origins och Odyssey gör det så dåligt. RPG ska göras ordentligt och djupt. I actionspel blir det bara artficiellt och plastigt. Meningslös loot, styrt levlande, skills och uppgraderingar som inte spelar nån roll, levelgating. Urk.

Till och med Witcher 3 var på detta sätt ett RPG-light.

Men Mirage är förhoppningsvis Assassins Creed back to the roots.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag gillade inte original ac eftersom jag inte gillar stealthspel. Men gött för dom som saknade det och de kommer tillbaka till originalet.

Blir spännande och se hur det går med spelet mellan spelarna som gilla originalet och de som gillade nya.

Gissar de kommer basera nästa del beroende hur försäljningen går med denna

Medlem

AC unity och AC1 är mina favoriter. Hoppas mer av dessa.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Inte ett dugg taggad pga platsen det utspelas på. Helt ointresserad av mellanöstern.


signatur

I drank what?

Medlem

Hmm. Stora folkmassor tilltalar mig inte alls. Älskade ju att i Odyssey kunna kartlägga hela fortet med örnen, sedan strategiskt stealtha runt och ta ut dom en och en. Och sedan då och då ta en upptäckningsfärd ut i underbart vackra miljöer. Nu är det lulla runt på Ullared med öken runt. Och det, det är ju öken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. Stora folkmassor tilltalar mig inte alls. Älskade ju att i Odyssey kunna kartlägga hela fortet med örnen, sedan strategiskt stealtha runt och ta ut dom en och en. Och sedan då och då ta en upptäckningsfärd ut i underbart vackra miljöer. Nu är det lulla runt på Ullared med öken runt. Och det, det är ju öken.

Men när du har ett specifikt uppdrag sker det i ett begränsat område som du ska plocka bort vakter. Oftast en byggnad.

Det har alltid varit så i alla Assassins Creed att man ser vilka man ska döda och att man kan reka i förväg.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Semitaggad. Jag tyckte Origins var helt briljant och funkade som ett fräscht uppsving för serien. Odyssey och Valhalla var helt okej, men ballade ur lite med får många sidouppdrag i fantasins värld och enorma kartor fyllda med väldigt samma saker.

Mellanöstern-temat lockar helt klart. Så vi får se.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Jag är ändå lite försiktigt taggad. Jag älskade Unity och anser att det är det bästa AC hittills (inte spelat något efter det dock) så att det ens nämns i samma mening gör mig intresserad :-D. Tycker en enda stad känns helt rätt och att de dessutom satsar på fler npcer. Möjligheten att försvinna i ett folkhav när man är en assassin har ju använts alldeles för lite hittills, om ens något.

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Möjligheten att försvinna i ett folkhav när man är en assassin har ju använts alldeles för lite hittills, om ens något.

Känns som det finns mycket utrymme för att förbättra och förfina hur du kan använda folkmassor för att "försvinna", hade velat se att man kan kasta/knuffa en NPC på soldater för att sakta dem etc.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ubi gör verkligen allt man kan för att slippa göra det där AC Japan som folk har bett om i ett årtionde.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Mirage:

Inte ett dugg taggad pga platsen det utspelas på. Helt ointresserad av mellanöstern.

rätt jobbigt när spelserien är baserad på en islamsk sekt från Syrien/Iran

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Känns som det finns mycket utrymme för att förbättra och förfina hur du kan använda folkmassor för att "försvinna", hade velat se att man kan kasta/knuffa en NPC på soldater för att sakta dem etc.

Absolut. Jag hade gärna sett att man kunnat byta kläder på nåt sätt också för att bättre smälta in. Inte via ett inventory då. Jag hoppas de har idéer i överflöd.

Skribent
Skrivet av Boomer:

Ubi gör verkligen allt man kan för att slippa göra det där AC Japan som folk har bett om i ett årtionde.

De såg Ghost of Tsushima och tänkte: fukk. Så bra är inte vi.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av bullet tooth tony:

rätt jobbigt när spelserien är baserad på en islamsk sekt från Syrien/Iran

Har inget att göra med var spelet utspelar sig. Men bra försök till halmgubbe!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Jag som tycker att serien stagnerat lite i och med rollspels-trilogin ser definitivt fram emot detta. Mer fokus på att vara en lönnmördare är bara positivt i mina ögon.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Jag som tycker att serien stagnerat lite i och med rollspels-trilogin ser definitivt fram emot detta. Mer fokus på att vara en lönnmördare är bara positivt i mina ögon.

Tycker tvärtom så blev spelserien mer intressant när de släppte Origins. Det bästa spelet i hela serien är Odyssey. Med Valhalla gjorde de misstaget att låsa upp kampanjen i en struktur som gjorde den seg att spela igen om jag tröttnade efter ett tag.

Man kan fortfarnade smyga och lönnmörda i nya spelen för de som gillar sånt, det finns kvar. Bara att de öppnat för att spela på andra sätt också för oss som tycker det är tråkigt.

Medlem

Att Ubisoft gått rätt väg med nya spelen visar också försäljningen, då de nya spelen sålt mycket mer än de gamla "smyga-spelen". Jag kommer sannolikt inte skaffa detta spel om det är en flashback till gamla dar.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Jag har faktiskt kört igenom merparten av releaser sedan AC2, jag är nog en av de få som verkligen gillade vad dom gjorde med Origins och Odessey. Så jag är försiktigt taggad

Medlem

Spännande! Ser fram emot nästa stora Assassins Creed värld att få ta mig an och utforska i minsta detalj. Att få vandra omkring i ett forntida Bagdad o insupa atmosfären låter mäktigt..

Skrivet av Visual Prick:

Ni som brukar spela AC , är ni taggade?

Inte rört ett AC på Gud vet hur länge. Blir mindre och mindre taggad för varje nytt som kommer.

Va, det måste vi råda bot på. Du har missat 3 fantastiska Assassins Creed spel i form av: AC: Origins från 2017, AC: Odyssey från 2018 och AC: Valhalla från 2020. Massiva vackra världar att utforska i grym grafik och kul gameplay.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag är taggad.

Precis som att årgångsglögg skiljer sig och att man tycker vissa års är bättre än andra så köper jag och spelar dem som tradition. Jag tänker att det är samma sak för de som spelar NHL-spelen, de kommer väl också med regelbunda mellanrum?

Vad jag minns så tyckte jag om första AC, just för att stealth var en så stor del. Hitmanspelen var nog stora för mig då så jag uppskattade mekaniken. Men då jag har kunnat spela om gamla Hitman har det inte gått så bra när jag testat original-AC och det beror säkert på mig, så inkörd på styrningen i de andra AC-spelen att jag hade svårt att ta det till mig. Förväntar mig at Mirage kommer att ha samma styrning som de senare spelen.

Hittade spelet på den amerikanska UBI-store för $6 men fick inte köpa det pga "wrong store/wallet" Vette tusan om jag orkar maila dem och kolla.

Men ja, som sagt, taggad.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tycker tvärtom så blev spelserien mer intressant när de släppte Origins. Det bästa spelet i hela serien är Odyssey. Med Valhalla gjorde de misstaget att låsa upp kampanjen i en struktur som gjorde den seg att spela igen om jag tröttnade efter ett tag.

Man kan fortfarnade smyga och lönnmörda i nya spelen för de som gillar sånt, det finns kvar. Bara att de öppnat för att spela på andra sätt också för oss som tycker det är tråkigt.

Jag kan köpa att det är mer fritt i förhållningssättet till hur du tar dig an uppdragen. Det jag inte gillar med Odyssey och Valhalla är dialogvalen. Det är för mig något som inte borde introducerats i AC. Har väldigt svårt för dialogval när texten som man kan välja på inte är den som faktiskt sägs av ens karaktär.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

edit: dubbelpost


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Efter besvikelsen som var Valhalla, så hoppas jag på att detta blir bättre!

Medlem

Bästa spelserien som finns, är alltid taggad över AssCreed.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Att Ubisoft gått rätt väg med nya spelen visar också försäljningen, då de nya spelen sålt mycket mer än de gamla "smyga-spelen". Jag kommer sannolikt inte skaffa detta spel om det är en flashback till gamla dar.

Spelmarknaden var inte lika stor när AC lanserades. Sen att jämföra Syndicate med Origins är bara inte rättvist, med tanke på vilken dynga Syndicate är.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar