EA avtäcker studion Ridgeline Games, med Halo-veteranen Marcus Lehto

Robot
EA avtäcker studion Ridgeline Games, med Halo-veteranen Marcus Lehto

Och som bekant ska den syssla med Battlefield-kampanjer.

#Battlefield, #Ridgeline-games, #nyhetstips


Medlem

Någon kanske skrev om det i kommentarerna till Quizen tidigare. Jag kollade iaf på Jackfrags video om att DICE skrev ett längre brev angående Battlefield's historia samt att Ridgeline skrev på twitter att det inte är en kampanj till 2042, utan det blir det till ett framtida BF spel. Det skrevs också att Lars "Mr. Battlefield" Gustavsson slutar hos DICE och blickar mot nya äventyr.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Någon kanske skrev om det i kommentarerna till Quizen tidigare. Jag kollade iaf på Jackfrags video om att DICE skrev ett längre brev angående Battlefield's historia samt att Ridgeline skrev på twitter att det inte är en kampanj till 2042, utan det blir det till ett framtida BF spel. Det skrevs också att Lars "Mr. Battlefield" Gustavsson slutar hos DICE och blickar mot nya äventyr.

Jepp, det står med i pressmedelandet på Battlefields hemsida. I länken i artikeln har det dock inte tagits med att han slutar.

https://www.ea.com/en-gb/games/battlefield/battlefield-2042/n...

Medlem

Singleplayer som cod då antar jag eller ett coopspel?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer krävas väldigt mycket för att jag ska vilja röra vid ett nytt Battlefield igen.

Medlem

Kan dom bara göra BF singleplayer någorlunda öppet och med coop?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vince Zampella jobbade ju med bland annat Cod4:modern warfare och den kampanjen var ju riktigt bra enligt mig, så jag hoppas vi får en riktig singleplayer-kampanj igen. Håller fortfarande även hoppet uppe för Bf Bad company 3


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tackar inte nej till Battlefield singleplayer. Spelat varje kampanj hittils. Simpla stories med cliche karaktärer, ja, men det är inte därför jag spelar det, utan för den bra grafiken, snygga effekter, utmärkt ljud och helt enkelt en jäkligt rolig tid.

Gnällkuk

Att Mr. Battlefield lämnar är endå en milstople i DICE och Battlefields historia. Tror det är ett klokt val att låta två olika studios jobba med varsin del så de kan fokusera på det som de själva är bra på och gillar. En shakeup behövs ju, efter BF1 har det gått utför och rätt mycket varje gång.

Får hoppas de kan hitta tillbaka till glädjen och framför allt börja lyssna på fansen igen och göra spelen de vill ha. Jag är givetvis för att man vill hitta egna spins och versioner på det, men det får inte avvika för mycket, då bör det inte bära Battlefield-loggan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att Mr. Battlefield lämnar är endå en milstople i DICE och Battlefields historia. Tror det är ett klokt val att låta två olika studios jobba med varsin del så de kan fokusera på det som de själva är bra på och gillar. En shakeup behövs ju, efter BF1 har det gått utför och rätt mycket varje gång.

Får hoppas de kan hitta tillbaka till glädjen och framför allt börja lyssna på fansen igen och göra spelen de vill ha. Jag är givetvis för att man vill hitta egna spins och versioner på det, men det får inte avvika för mycket, då bör det inte bära Battlefield-loggan.

Ja det känns nu som den siste lämnat och inget finns kvar av vad som var Battlefield.
Även fast det gått utför en tid så har endå Mr Battlefield försökt hålla humöret uppe.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lite tråkigt att det ser ut som att Battlefield i allt större utsträckning blir amerikanskt istället för svensktillverkat, men en ändring är absolut nödvändig efter de senaste årens katastrofer!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att Mr. Battlefield lämnar är endå en milstople i DICE och Battlefields historia. Tror det är ett klokt val att låta två olika studios jobba med varsin del så de kan fokusera på det som de själva är bra på och gillar. En shakeup behövs ju, efter BF1 har det gått utför och rätt mycket varje gång.

Får hoppas de kan hitta tillbaka till glädjen och framför allt börja lyssna på fansen igen och göra spelen de vill ha. Jag är givetvis för att man vill hitta egna spins och versioner på det, men det får inte avvika för mycket, då bör det inte bära Battlefield-loggan.

Gav man BF5 en ärlig chans så var/blev det faktiskt riktigt bra. Tråkigt att de storsatsade på Firewatch (BR) eller vad det hette för att sedan slopa nå mer uppdateringar för resten av spelet (förutom Japan-expansionen? Minns ej ordningen). Men överlag ett riktigt roligt spel.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Gav man BF5 en ärlig chans så var/blev det faktiskt riktigt bra. Tråkigt att de storsatsade på Firewatch (BR) eller vad det hette för att sedan slopa nå mer uppdateringar för resten av spelet (förutom Japan-expansionen? Minns ej ordningen). Men överlag ett riktigt roligt spel.

Tokmysigt spel. Kul att springa runt och bygga skydd och demolera tanks hejvilt. Synd att de inte byggde vidare med samma känsla i spelet fast med en modern setting, det hade jag definitivt förköpt för 1500:- istället för den vidriga bajskorven 2042 visade sig vara.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Tokmysigt spel. Kul att springa runt och bygga skydd och demolera tanks hejvilt. Synd att de inte byggde vidare med samma känsla i spelet fast med en modern setting, det hade jag definitivt förköpt för 1500:- istället för den vidriga bajskorven 2042 visade sig vara.

Sluta förköpa. Det är precis anledningen till att vi har så många trasiga spel nuförtiden.
(1500 spänn... jeezus, why?)

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Tokmysigt spel. Kul att springa runt och bygga skydd och demolera tanks hejvilt. Synd att de inte byggde vidare med samma känsla i spelet fast med en modern setting, det hade jag definitivt förköpt för 1500:- istället för den vidriga bajskorven 2042 visade sig vara.

Precis vad jag hoppades på!
Flöt på så bra och gillade i princip allt!

1
Skriv svar