GHPC - en simulator för folk som tar stridsvagnar på allvar

Robot
GHPC - en simulator för folk som tar stridsvagnar på allvar

Kör pansarv... stridsvagn som för 20 år sen.

#ghpc, #gunner-heat-pc


Medlem

Angående road-map så rekommenderar jag intresserade att se denna video som går igenom massor med saker som utvecklarna ämnar lägga till framöver.

Mycket godsaker..


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Medlem

Helt klart intressant.. provade demot men blev inte såld varken av kontrollera eller AI..
Men stor potential

Medlem

GHPC <3 Äntligen ett stridsvagns spel som inte försöker sno hela din plånbok (Ja.. jag tittar på dig War Thunder) bara för att man vill köra lite stirdsvagn i fulda gap under kalla krigets dagar.

Medlem

Armored Fist-serien någon?

Medlem

Ser riktigt lovande ut kommer hålla ett öga på detta spel framöver.

Medlem

Vi har väl redan det här? Spelet heter Squad, det är ju redan Combined arms. Mycket bra spel med tanks, apc, artilleri och infanteri.
Svårt att se ett renodlat tank spel bli någon hit. Vi ser ju idag att renodlade tankgrupperingar på ryssfronten inte är någon hit. De måste bli ubderstödda av infanteri.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vi har väl redan det här? Spelet heter Squad, det är ju redan Combined arms. Mycket bra spel med tanks, apc, artilleri och infanteri.
Svårt att se ett renodlat tank spel bli någon hit. Vi ser ju idag att renodlade tankgrupperingar på ryssfronten inte är någon hit. De måste bli ubderstödda av infanteri.

Går iofs rätt bra för Warthunder och World Of Tanks.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En värdig ersättare av Microprose M1 Tank Platoon?

Medlem
Skrivet av Isso:

En värdig ersättare av Microprose M1 Tank Platoon?

ohhh de namnet väcker många goa minnen.

Medlem

Hur håller det sig till Steel Beasts? Det är frågan för mig.

Medlem

Kan man köra traktor i den?

Medlem

Kommer ni ihåg Wargasm? Det var ett riktigt kul pansarvagns-spel. Kanske mer arkad än sim.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Ankh:

Går iofs rätt bra för Warthunder och World Of Tanks.

War thunder är ju blandat med flyg och båt.

Medlem

Jag har varit Patreon i lite drygt ett år nu, kan varmt rekommendera spelet med en förvarning om att det är ganska tunt nu. De har arbetat utifrån vertical slices där patreons fått prova den senaste spelbara demon, den nuvarande versionen på steam är väldigt lik det men det känns som att utvecklingen tar fart på riktigt nu.

Det bästa ljust nu är rösterna i spelet (enbart för amerikanska fordon just nu) där de är något dynamiska, vilket innebär att när pilproj börjar flyga i båda riktningarna så märks det på besättningen. Ligger du i bakhåll pratar de normalt men under beskjutning då skriker de, svär och låter som vad man kan tänka sig besättningen i en stridsvagn skulle låta som i krig.

Simuleringen av skador är redan bra men ska uppdateras avsevärt vad jag förstår. Kampanjen kommer att vara dynamisk med möjlighet till att påverka logistic, flygunderstöd osv. Multiplayer planeras enbart vara PVE vad jag förstår. Infanteri som kan vara avsuttet planeras också men du kan inte kontrollera enskilda soldater bortsett från pv-vapen som TOW.

Ger man utvecklarna ett år till så tror jag vi har en otroligt bra kombination av något i stil med steelbeasts simulering och War thunders kontroller. Ett minus är att de inte planerar interiörer.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vi har väl redan det här? Spelet heter Squad, det är ju redan Combined arms. Mycket bra spel med tanks, apc, artilleri och infanteri.
Svårt att se ett renodlat tank spel bli någon hit. Vi ser ju idag att renodlade tankgrupperingar på ryssfronten inte är någon hit. De måste bli ubderstödda av infanteri.

Det här spelet fokuserar mer på singleplayer och renodlad simulering av stridsvagnar, flygunderstöd, artilleri samt pansarskytte och liknande planeras komma i en senare del av utvecklingen. Du kommer dock inte kunna styra enskilda soldater utan det verkar bli någon form av taktiskt/strategiskt element som du kontrollerar.


signatur

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

War thunder är ju blandat med flyg och båt.

i know, men likväl tanks.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Greatmalinco:

Jag har varit Patreon i lite drygt ett år nu, kan varmt rekommendera spelet med en förvarning om att det är ganska tunt nu. De har arbetat utifrån vertical slices där patreons fått prova den senaste spelbara demon, den nuvarande versionen på steam är väldigt lik det men det känns som att utvecklingen tar fart på riktigt nu.

Det bästa ljust nu är rösterna i spelet (enbart för amerikanska fordon just nu) där de är något dynamiska, vilket innebär att när pilproj börjar flyga i båda riktningarna så märks det på besättningen. Ligger du i bakhåll pratar de normalt men under beskjutning då skriker de, svär och låter som vad man kan tänka sig besättningen i en stridsvagn skulle låta som i krig.

Simuleringen av skador är redan bra men ska uppdateras avsevärt vad jag förstår. Kampanjen kommer att vara dynamisk med möjlighet till att påverka logistic, flygunderstöd osv. Multiplayer planeras enbart vara PVE vad jag förstår. Infanteri som kan vara avsuttet planeras också men du kan inte kontrollera enskilda soldater bortsett från pv-vapen som TOW.

Ger man utvecklarna ett år till så tror jag vi har en otroligt bra kombination av något i stil med steelbeasts simulering och War thunders kontroller. Ett minus är att de inte planerar interiörer.

Tack för fyllig info!

Aha, inte alls? Jag testade i går och blev lite fövånad över det - fick för mig att det skulle vara mer simmigt. Men kul att klämma på likväl!


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

i know, men likväl tanks.

Missförstod dig nog trodde du svarade och menade att war thunder gick bra med enbart tanks därför jag nämnde att det även har flyg i striderna. Eftersom inlägget du citerade nämnde att man inte enbart bör ha tanks i strid.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Missförstod dig nog trodde du svarade och menade att war thunder gick bra med enbart tanks därför jag nämnde att det även har flyg i striderna. Eftersom inlägget du citerade nämnde att man inte enbart bör ha tanks i strid.

Fair enough!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar