Diablo Immortals "orb"-skuldsatta ska nu vara bannlysta från PVP

Robot
Diablo Immortals "orb"-skuldsatta ska nu vara bannlysta från PVP
Medlem

Är man villig att spendera 10k för att köpa orbs, kanske man är villig att bli kvitt sitt skuldsaldo med ytterligare 10k.

Ska man kasta bort den första 'investeringen', eller gottgöra den med mer pengar?


signatur

It´s a me

Medlem

Varför inte bara spela något annat? Seriöst...

Medlem
Medlem

Vad är orbs, och vad är kontroversen här?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Skrota spelet helt o hållet!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Vad är orbs, och vad är kontroversen här?

in-game valuta


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Inaktiv

Banna eller låt dem spela. Att hålla på och dutta och göra folk skuldsatta eller göra att de inte kan spela PvP är ju bara konstigt.

Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

in-game valuta

Spelar det mycket roll eller? Alltså, är det sjukt p2w detta?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Spelar det mycket roll eller? Alltså, är det sjukt p2w detta?

Som jag har föstått så är PvP pay2win men resten är ganska normalt.
Testade dock bara typ 30h innan jag la ner

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Spelar det mycket roll eller? Alltså, är det sjukt p2w detta?

Spelar ju faktiskt mindre roll eftersom du möter likasinnande, spelar mindre roll i rite också om du nu är försvarare/anfallare i rite då det buffas efter varje omgång mot varandra shadows vs immortal. Så de som är valar slåss mot andra valar men nu kan inte valar slåss mot varandra som utnyttjat detta.
Hade man haft PVP överallt (i world) så hade de varit en annan femma. Men i mina ögon så spelar de ingen roll. Har en val på vår server, har ALDRIG mött honom i pvp. Skulle vara i vault i såna fall men där spelar de mindre roll. Men när jag spelar BG så har jag inte spelat mot något med jättevingar utan likasinnade som jag har själv. Ju större vingar ju större börs

Gen
Medlem

Körde två timmar på mobilen men det formatet passar mig inte alls. Väldigt ojämn fps och klumpigt att sitta på en sådan liten skärm, snyggt var det dock.

Är PC versionen fortfarande i beta där man inte kan byta upplösning å skit?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Spelar det mycket roll eller? Alltså, är det sjukt p2w detta?

Oja, 100% P2W


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Inaktiv

Jag har ingen sympati för de ”drabbade” här. Är man så dum att man ger sig i kast med djävulen får man räkna med att bli fuckad.

Medlem

tycker dom borde blivit bannade från början, köpa från tredje part är ju ett brott enligt villkoren.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har ingen sympati för de ”drabbade” här. Är man så dum att man ger sig i kast med djävulen får man räkna med att bli fuckad.

"djävulen"
Där var du extra fyndig

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Som jag har föstått så är PvP pay2win men resten är ganska normalt.
Testade dock bara typ 30h innan jag la ner

Definitionen av "normalt" varierar ju. Ifall man tycker om att spela en action-rpg-looter där man känner att man måste betala riktiga pengar för att få loot så kanske allt är bra. De som inte betalar kommer ju alltid att känna att de aldrig har tur med droppen. Hade D3 haft samma mekanik hade jag aldrig spelat det. Det här skiten vill jag inte ens ta i med tång.

Geeks Gaming
Skrivet av Ender:

Definitionen av "normalt" varierar ju. Ifall man tycker om att spela en action-rpg-looter där man känner att man måste betala riktiga pengar för att få loot så kanske allt är bra. De som inte betalar kommer ju alltid att känna att de aldrig har tur med droppen. Hade D3 haft samma mekanik hade jag aldrig spelat det. Det här skiten vill jag inte ens ta i med tång.

Jo, det är sant. Jag tänkte mer ”normalt” som ”normalt” för ett mobilspel vilket i sig är illa nog

Medlem

Blizzard svingar ban-hammaren, men är det för att folk skaffat sig orättvisa fördelar i PvP? Nej, därför att folk inte betalat Blizzard för att skaffa sig orättvisa fördelar i PvP...glöm aldrig det.

1
Skriv svar