Square Enix ska satsa på spel för den globala marknaden

Robot
Square Enix ska satsa på spel för den globala marknaden

På grund av en åldrande befolkning i Japan.

#Square-enix


Medlem

Någon annan som instämmer i att företagen av denna storleken är helt besatta av att skapa spel som är större än de faktiskt klarar av att göra något gott utav? Det måste väl ändå finnas resurser att skapa mindre och passionsorienterade projekt med all den talangen de besitter?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Då får vi väl se spel som är ännu mer anpassade för den västerländska marknaden då ☹️
Spontant känns det som att en del av mångfalden skulle gå förlorad. Tragiskt.

Trist för oss som uppskattar Japanska spel.

Medlem

låter som the beginning of the end för square enix.
Eller så blir dom uppköpta snart av större aktör.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

låter som the beginning of the end för square enix.
Eller så blir dom uppköpta snart av större aktör.

Kanske blir nästa del av Microsofts uppköp av spelindustrin.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske blir nästa del av Microsofts uppköp av spelindustrin.

Det hoppas jag inte, då hoppas jag hellre på Sony om man ska välja nån av dom 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det hoppas jag inte, då hoppas jag hellre på Sony om man ska välja nån av dom 2

Jag också men samtidigt har Sony också gått mer och mer mot den västerländska marknaden och dess kultur.

Medlem

Säljer man av talangerna så får man inte vara förvånad över att det inte går bra. Kanske först ska släppa alla sina spel på alla plattformar och inte begränsa sig. Sony's nästa köp? Ja. Det tror jag är en ganska självklarhet.

Medlem

Så man vill göra spel för den globala marknaden strax efter att man sålt sina IPs och studior som gjorde spel för den globala marknaden och behöll de som fokuserade på den inhemska marknaden? Är ju ändå ganska komiskt oavsett vilka ursäkter de använder.
Känns som Square Enix inte vill acceptera sin plats i utgivar- utvecklarhierarkin.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Så man vill göra spel för den globala marknaden strax efter att man sålt sina IPs och studior som gjorde spel för den globala marknaden och behöll de som fokuserade på den inhemska marknaden? Är ju ändå ganska komiskt oavsett vilka ursäkter de använder.
Känns som Square Enix inte vill acceptera sin plats i utgivar- utvecklarhierarkin.

Låter som en klassiskt fall av att vilja ha kakan kvar och äta den. De vill göra spel för den globala marknaden utan riskerna associerade med det. Eller så vill de snarare satsa på AA- och indie-spel eftersom det sprider ut risken. Men de är inte direkt kända som en utgivare för indieutvecklare så de har lite att jobba på i så fall.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det hoppas jag inte, då hoppas jag hellre på Sony om man ska välja nån av dom 2

Klarar mig bra utan straff väntan på att spelet kommer till PC

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag också men samtidigt har Sony också gått mer och mer mot den västerländska marknaden och dess kultur.

Skrivet av xdrive:

Klarar mig bra utan straff väntan på att spelet kommer till PC

Tänker mest att det är större chans för VR stöd om Sony får hålla i spakarna än MS.
Som nån forumulerade igår som var klockrent, MS satsar på Series S och streaming medans Sony satsar på VR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Brona:

Men de är inte direkt kända som en utgivare för indieutvecklare så de har lite att jobba på i så fall.

Dom har gett ut indiespel det senaste årtiondet via Square.Enix Collective. Men det känns ju lite av ett misslyckande då det till större delen varit helt okända titlar som inte fått något genomslag.

Medlem

Jag märker väl stt jag lägger mer tid på ”mindre spel”, på xboxen, mkt tack vare game pass så klart men de stora så kallade AAA-spelen är _för_ stora numera.
Det tar lång tid att komma in i spelen och innan man får göra roliga saker och inte känna sig som en elev som ska lära sig sy för första gången för att sen förstå att detta var inte ens roligt…

Spelglädjen sätts inte först länge utan att håret ligger rätt eller reflektionen i regnet när jag kör i 300km/h. Eller att man bara ska berätta berätta berätta…klart att det blir dyrt om det tar för mycket tid och folk.

Synd är det, kanske del av livet att tappa suget för spelen.. men jag tror man krånglat till det mer än nödvändigt för att man tror det ger bra spel automatiskt bara för det tagit lång tid och kostar mycket.
Typiskt Hollywood blockbusterrecept.

Medlem

Det låter ju lite mysko då Nintendo går stort med vinst och deras spel är högt anpassade för den japanska marknaden.

Medlem
Skrivet av neetodesu:

Det låter ju lite mysko då Nintendo går stort med vinst och deras spel är högt anpassade för den japanska marknaden.

Känns inte som Nintendos utvecklingskostnader drar iväg på samma sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänker mest att det är större chans för VR stöd om Sony får hålla i spakarna än MS.
Som nån forumulerade igår som var klockrent, MS satsar på Series S och streaming medans Sony satsar på VR

Läste en artikel att GamePass ökar mest på PC, och var rätt stort där, medan på konsolerna så står det i princip stilla.
Men jo, VR är ju inget Microsoft har hoppat på tyvärr. Men jag tror VR headset behöver komma ner mer i pris så folk köper det. Först då kommer det komma bra spel till VR och det kan bli lite mer mainstream.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Läste en artikel att GamePass ökar mest på PC, och var rätt stort där, medan på konsolerna så står det i princip stilla.
Men jo, VR är ju inget Microsoft har hoppat på tyvärr. Men jag tror VR headset behöver komma ner mer i pris så folk köper det. Först då kommer det komma bra spel till VR och det kan bli lite mer mainstream.

Dwt finns många headsets ute, bara Quest 2 beräknas ha sålts minst 15miljoner ex.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar