Rykte: Diablo 4 kan släppas i april 2023

Medlem
Skrivet av Force:

Den mentaliteten är så jävla pantad. Snacka om att vara en företagscuck.

Handlar väl mer om att man är ett fan av serien och inte företaget?

Kan mycket väl känna igen i att man vill följa och spela en spelserie man älskar, oberoende av hur bra det "egentligen" är. Kan vara pga lore, nostalgi eller vad som helst.

Vet inte hur många pokemonspel jag köpt för att jag fortfarande älskar pokemon red/blue.
Byteder ju inte att jag tycker alla spel är bäst i världen eller för den delen gillar Game Freak.

Medlem

"Med betatest i februari för förhandsbokare."

Hahaha, nej tack. Så lätt ger jag inte bort pengar.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av meganollan:

Handlar väl mer om att man är ett fan av serien och inte företaget?

Kan mycket väl känna igen i att man vill följa och spela en spelserie man älskar, oberoende av hur bra det "egentligen" är. Kan vara pga lore, nostalgi eller vad som helst.

Vet inte hur många pokemonspel jag köpt för att jag fortfarande älskar pokemon red/blue.
Byteder ju inte att jag tycker alla spel är bäst i världen eller för den delen gillar Game Freak.

Såklart, men bara för att ett spel i en serie är bra så behöver inte resterande vara det. Diablo 3 var ju en shitshow när det släpptes, dom flesta hade nog önskat att dom väntade tills dom gjorde spelet "bra". Men nu kommer samma personer göra samma sak igen, och gnälla exakt lika mycket ännu en gång.

Jag älskade också red/blue, tyckte även silver/gold var bra, men efter det så kände jag inte att spelen var bra längre, varför i hela friden skulle jag då köpa fler?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Mkt trevligt, i april har man väl tröttnat någorlunda på dragonflight och kan förbereda kötta i diablo igen


signatur

Meep!

Medlem

Jag hade antagligen med glädje förbokat spelet ifall det inte var för bottennappet som stavas Diablo: Immoral. Med det skräpet så satte de tyvärr rekord i lågvattenmärke. De kringgick sina tidigare löften som att det inte skulle kunna gå att köpa sig starkare (på ett sätt som en normalintelligent 7-åring skulle se igenom), samt att de använde sig av inte bara en typ av fulknep för att få folk att spendera pengar, utan i princip alla som finns.

Med den spelfilosofin allt för färskt i minnet så är det rent av omöjligt att tänka "men nu blir det nog bättre", eller "de har nog lärt sig en läxa nu". Jag ser verkligen fram emot Diabo IV och hoppas så innerligt att mina fullkomligt rimliga farhågor inte ska infinna sig när spelet väl släppts.

Medlem

Blizzard, Diablo, så...error 37?

😉

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Blizzard, Diablo, så...error 37?

😉

Det är så man längtar! Error 47 denna gången? hahaha!

Medlem
Skrivet av meganollan:

Kul. All konkurrens till poe behövs just nu med tanke på hur ggg driver utvecklingen av poe till ruinerna...

Vad görs?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blizzard kan tyvärr inte längre göra spel som innehar någon form av själ och spelglädje.
Av det man har fått sett hittills av Diablo 4 är jag inte imponerad.
Sorgligt hur brutalt man kan våldta en älskad spelserie.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dock kommer Diablo IV vara ett live service-spel, vilket innebär att de kommer vilja kunna få in pengar på fler sätt än boxpriset. Skins är då en (och mest troligen bästa) variant.

Mmm, bästa sättet att tjäna pengar på ja, men inte bästa sättet att göra ett bra spel. För mig är skins halva grejen med spelet, andra halvan är spelkänslan. Målet är att få göra min karaktär så cool som jag bara kan, och måste jag öppna plånboken för det så står jag hellre över.
Jag betalar hellre en månadsavgift för regelbundna content-patcher för då bryts iallafall inte min upplevelse av spelet av tanken av blizzards giriga tassar, men då måste dom faktiskt jobba för pengarna SAMT att dom inte tjänar lika mycket pengar🤷 Med tanke på hur mycket dom tar betalt för ett skin i overwatch 2 vill jag inte ens veta vad dom tar i diablo 4…

Jag är bara otroligt trött på betalmodellerna modellerna spel har nu för tiden… battlepass, lootboxes, in-game shop med game currency’s, de kan alla brinna i helvetet för min del. Den ENDA anledningen att diablo 4 är live service är för att dom ska kunna ta extra betalt för skins, inget annat.
Minimal effort - Maximum Profit🤑🤑🤑

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Mmm, bästa sättet att känna pengar på ja, men inte bästa sättet att göra ett bra spel. För mig är skins halva grejen med spelet, andra halvan är spelkänslan. Målet är att få göra min karaktär så cool som jag bara kan, och måste jag öppna plånboken för det så står jag hellre över.
Jag betalar hellre en månadsavgift för regelbundna content-patcher för då bryts iallafall inte min upplevelse av spelet av tanken av blizzards giriga tassar, men då måste dom faktiskt jobba för pengarna SAMT att dom inte tjänar lika mycket pengar🤷 Med tanke på hur mycket dom tar betalt för ett skin i overwatch 2 vill jag inte ens veta vad dom tar i diablo 4…

Jag är bara otroligt trött på betalmodellerna modellerna spel har nu för tiden… battlepass, lootboxes, in-game shop med game currency’s, de kan alla brinna i helvetet för min del. Den ENDA anledningen att diablo 4 är live service är för att dom ska kunna ta extra betalt för skins, inget annat.
Minimal effort - Maximum Profit🤑🤑🤑

Finns massor med coola looks i spelet utan mtx. Ingen större skillnad från diablo 3. Betydligt mer variation än diablo 2.

Medlem

Gör det spelet lika stämningsfyllt som Diablo 2 så kan jag tänka mig att det kan vara mysigt att gå runt i skogar, grottor och berg för att slakta demoner av olika slag och köra en runda i 4an.
Jag tycker spelidén är rätt föråldrad nu; att gå runt och samla på sig prylar bara för att. Mest för att alla spel vill att man ska samla och lösa dagliga quests och att jag får notiser från varenda företag ute i handeln om att samla bonuspoäng. Antar livet gör sig för mycket påmint. Men man går inte i skolan längre som man gjorde när den underbara 2an var på tapeten. Enda gången man hade skärmtid på den tiden var efter skolan när man tagit sig hem med skolbussen och helger.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad görs?

På det stora hela handlar det om att dom:
1. nerfat loot
2.lagt till en fiende typ som är enormt op och i stort kan one shota dig närsom helst,
3. nerfat passiva nods vilket gjort att builds är mer beroende av gear. Vilket man inte kommer åt pga av 1.
4. Ändrat currancy drops.
5. Nerfat många skills, vilket gjort bla melee otroligt svårspelat.

Poe känns mer som en betatestning inför poe2, vilket är så sjukt synd för core-spelet är så enormt bra.

12
Skriv svar