Bethesda säger att vi fortfarande spelar Skyrim år 2030

Robot
Bethesda säger att vi fortfarande spelar Skyrim år 2030

Frågan är: spelar vi The Elder Scrolls 6?

#skyrim, #the-elder-scrolls-v-skyrim


ZF
Medlem
Medlem

Senast jag spelade det var 2014 och det var garanterat sista gången. Jag skulle inte förvånas om Bethesda släpper Skyrim även till nästkommande generation konsoler dock.


signatur

Jätteintressant information.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Metroid:

Senast jag spelade det var 2014 och det var garanterat sista gången. Jag skulle inte förvånas om Bethesda släpper Skyrim även till nästkommande generation konsoler dock.

Jag skulle bli förvånad om de INTE gjorde det. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

KoP
Medlem

Händer väl att man går in och lullar runt lite i Skyrims värld då och då, men även i Oblivion.

Medlem

Jo, tack vare alla moddare så tror jag starkt på att folk spelar det lång tid framöver. Skall erkänna att man är lite sugen att dra igång igen, efter att precis gjort klart fallout4. Skall nog vänta lite dock, så man får bort "Bethesda"-smaken lite... 😄

Medlem

Började spela det för en månad sedan, så.. ..svaret får bli "Ja"?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag skulle bli förvånad om de INTE gjorde det. ^^

Jo, men lite så faktiskt.


signatur

Jätteintressant information.

eld
Medlem

Såhär 26 år senare så spelar jag fortfarande elderscrolls 2, så inte så otänkbart.

Medlem

Inte kört sedan det kom, är inte ett dugg sugen på att spela det igen då jag tyckte redan då att det var lite daterat. Spelar hellre Morrowind eller Oblivion i sådana fall som jag har roliga minnen med.

Medlem

Jag har aldrig fattat tjusningen med Skyrim. Börjat spela det på flera format då jag tänkt "Jamen denna gång händer det!". Men det är kanske helt enkelt inget för mig.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har aldrig fattat tjusningen med Skyrim. Börjat spela det på flera format då jag tänkt "Jamen denna gång händer det!". Men det är kanske helt enkelt inget för mig.

Vanilla Skyrim är det väl ingen som spelat de senaste 8 åren men det finns en uppsjö moddar och tillägg som håller spelet aktuellt än idag. Särskilt modpaketet Wildlander som ger spelet en helt annan dimension.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Vanilla Skyrim är det väl ingen som spelat de senaste 8 åren men det finns en uppsjö moddar och tillägg som håller spelet aktuellt än idag. Särskilt modpaketet Wildlander som ger spelet en helt annan dimension.

Skulle säga att i det stora hela så är Vanilla Skyrim ett av de största meh spelen som finns, redan när det släpptes. Storyn är medioker i det stora hela, klass hanteringen är ogienomtänkt i stora drag, factionerna spelar ingen roll i slutändan (vill du vara blå eller röd i princip), det är nästan oförskämt enkelt att ha sönder spelet helt och hållet även om du inte försöker göra det, jag menar om du faktiskt försöker ha sönder det så blir det hysteriskt med vapen som gör 20000000% extra skada (vilket inte är svårt att göra).
Spelet lever på moddar som fixar spelet, fixar balans, fixar klasser, lägger till massvis med content som total converstion mods som Enderal: The Shards Of Order eller Moonpath To Elsweyr. Jag saknade mycket av vad de tidigare spelen hade, även fast de också var buggiga skitspel som krävde moddar och extra patches för att ens fungera hyggligt, men det känns som att Skyrim var början av slutet för Bethesda som egen studio, nerdummade spel utan de djupare elementen som deras tidigare spel hade och utan att faktiskt förbättra spelet. Jag gav upp med Bethesda vid Fallout 4, kommer inte betala för något de släpper så länge de använder samma usla motor och faktiskt inte uppgraderar sina spel mer än utseendet.

Medlem

Jag har tyvärr aldrig spelat Skyrim, men skulle gärna ge mig på det ifall de körde en resurrected på den.

Medlem

Skyrim är en episk och vacker värld, men det är inte själva kartan som man går runt på utan spelets innehåll, som quests och annat, som gör att den känns full med liv. Och efter att ha spelat det mesta av spelet så försvinner upptäckarglädjen lite. Jag hoppas deras vision inte gör så att nya elderscrollstitlar släpps med ännu större mellanrum.

Edit: Kanske mitt sug på Skyrim kommer tillbaka år 2030, men i så fall hoppas jag ha fått minnesförlust!

Medlem

Jag spelar vanilla.... eller någon dlc, typ 2 moddar för lathets skull att enklare se malm och böcker jag inte läst... dlc har jag förvisso

Medlem

Spelade SkyrimVR för ett tag sen när det kom moddar som gjorde spelet till ett "riktigt vr spel".
Men senare när jag tänkte att jag skulle köra hela spelet på nytt med dessa moddar för VR-versionen ja då var nått trasigt bland alla moddar så jag okrade inte börja rensa upp. det blev avinstallation och skyrim är nu förpassad till minnena.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelade SkyrimVR för ett tag sen när det kom moddar som gjorde spelet till ett "riktigt vr spel".
Men senare när jag tänkte att jag skulle köra hela spelet på nytt med dessa moddar för VR-versionen ja då var nått trasigt bland alla moddar så jag okrade inte börja rensa upp. det blev avinstallation och skyrim är nu förpassad till minnena.

Mm, Skyrim i VR är rätt skoj. Blir en helt annan grej när man går in i grottor och liknande, att kasta magier med händerna och dra pilbåge är riktigt tillfredställande.

Medlem

Kommer ständigt tillbaka till Skyrim. Skulle gärna spela något annat, men det släpps ju inget som är lika bra så då får man skapa en ny karaktär för femtionde gången istället...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

The Elder Scrolls 6 kommer inte färdigställas.

Skrivet av SID 6.7:

Kommer ständigt tillbaka till Skyrim. Skulle gärna spela något annat, men det släpps ju inget som är lika bra så då får man skapa en ny karaktär för femtionde gången istället...

Misstänker att spelet Hogwarts inte kommer överträffa legendariska questlinjen vid Winterholds collage.

Medlem

Jag börjar mer och mer tro att de anställt George R.R. Martin som manusförfattare i Elder Scrolls 6.

Medlem

Rätt roligt att spela det på steam decken fortfarande. Sen finns det bra mods också, endel kan göra om spelet till ett helt annat spel. Som tex fallout 4 som använder nästan samma motor går att modda så det ser ut som ett next gen stalker spel.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar