I kväll visas current gen-versionen av The Witcher 3 upp

Medlem

Det sjuka är att man sitter här och tänker "wow!" sen kommer man på, spelet var ju galet snyggt redan när det kom

Medlem

vafan besvikelse bara ray tracing pretty much, inte ens nya texturer?

Medlem
Skrivet av noreason:

vafan besvikelse bara ray tracing pretty much, inte ens nya texturer?

De snackar om det nu. Det verkar vara en rätt genomgripande uppgradering. Nya kameror och en massa QoL-fixar!

Blir definitivt en genomspelning igen!

Inaktiv

Big att de fick med Jeb från Mojang

Medlem

Ett mästerverk som The Witcher 3 förtjänar detta, att det dessutom inte kostar extra för de som redan köpt det är väldigt uppfriskande i dagens cyniska värld.

Medlem
Skrivet av Novdid:

De snackar om det nu. Det verkar vara en rätt genomgripande uppgradering. Nya kameror och en massa QoL-fixar!

Blir definitivt en genomspelning igen!

Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer

Medlem

Klarade ut spelet och alla dlc för några år sen. Gillade verkligen spelet men kommer inte att spela om från början. Är det nytt material kanske man testa det och några side quest jag inte spelade dock. Finns det någon spec på vad som är nytt?

Medlem
Skrivet av noreason:

Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer

De nämnde att de har en en del Ultra+ settings nu och de har anställt killen bakom HD-reworked-projektet så jag förutsätter att texturer är en del av det. De nämnde även något om "high quality textures" senare i samband med konsolerna, kanske är relaterat.

Kombinerat med RT GI och AO och bättre SSR så kommer det nog se mycket bättre ut än innan.

Medlem

Ska bara lira igenom Ragnarök sen blir det en ny genomspelning av detta mästerverk !

Medlem
Skrivet av noreason:

Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer

Dom har implementerat modden HD Reworked Project. Dom nämnde det i streamen.

Medlem
Skrivet av noreason:

Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer

Jodå, flera ggr, samt nämnde dom att moddar kommer inkluderas. Även förbättringar vad gäller meshes, så landskapet i sig ser nog lite mindre kantigt ut te.x. Gräset och annan flora var helt omgjort också.

Medlem

Trailern gjorde mig taggad på nytt, my god vilket bra spel det är


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ser ingen större skillnad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Pepp! Hoppas bara save transfer-funktionen funkar bra🤞. Hade ett fysiskt exemplar på ps4 till en början men köpte en digital kopia vid nån rea och saven funkade inte. Håller tummarna den här gången, var nog en sisådär 100 timmar jag la ner först.

Medlem

Mm nja


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av noreason:

Kollade hela genomgången när dom snackade om PC, dom nämnde ingenting om nya texturer

Trailern som är ute säger 4K textures and models.

Kejsarens nya kläder . . . Ser ingenting "nytt "heller.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilka addons rekommenderas det då?

Annars ligger spelet för 9.99€ på steam nu

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kejsarens nya kläder . . . Ser ingenting "nytt "heller.

Såg Nilfgaardernas pungrustning från Netflix-serien i en av bilderna. Annars vet jag inte vad som är nytt. Kanske är en "bigger deal" för konsolspelarna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är trots allt en simpel uppgradering av spelet till de nya konsolerna, ingen remake eller remaster.

Folk måste tagga ner lite, klagas överallt. Uppgraderingen är gratis också och ingen tvingar er att spela spelet.

Jag blev iaf oerhört taggad. Lagom till julen.

Medlem

Man tappade ju inte hakan direkt men det hade jag inte förväntat mig heller. Det är även svårt att se skillnaden på en Stream i 1080p!
De som kommer känna mest skillnad är dom som spelat på konsol eftersom vi på PC har haft tillgång till dessa mods som lagts på i next-gen versionen! Jag ser dock fram emot att lira om med raytracing och kanske i 4K om optimeringen har blivit bättre.

Medlem

Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.

Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.

Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.

Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.

Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.
https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE

Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.

Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯

Så är det dessvärre med de flesta spel som släpps! CDPR är dock lite högre upp på den listan av nedgraderingar (Detta säger jag även fast jag älskar CDPR och deras spel). Man vill bygga upp hype och visar eller berättar om spelet alldeles för tidigt, innan det är en färdig produkt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Inte riktigt vad man hoppas på, men väntat.

Hade varit intressantare om de till slut kunnat erbjuda en version mer likt hur det såg ut först.
https://www.youtube.com/watch?v=bX_WePhiYHE

Nu säger jag inte att precis allt såg mycket bättre ut innan, men en stor del såg ändå jääävligt mycket bättre ut än det släppta spelet.

Och en hel del utav 2013/2014 trailers och screenshots var dessutom kvar och användes som marknadsföring, bland annat på steam och gog, fram till spelet släpptes och även en bit efteråt. Så egentligen hade det inte varit mer än rätt om de till slut kunde ge oss vad de marknadsförde spelet med ¯\_(ツ)_/¯

Huvudsakliga skillnaden mellan det de visade 2013 och det fördiga spelet är att det verkar som att de hade handplacerat ljuskällor för uppvisningarna och för spelet hade de ersatt ljuset med sin mycket grövre dynamiska modell. Det ser mycket plattare och sämre ut. Sen är det rök från skorstenar i fjärran som saknas och en annan kamera bakom Geralt osv osv.

Kollar på den nya trailern och ser att de har lagt till en annan kameravinkel, rök syns från skorstenar i fjärran och ljus för GI finns numera som strålspårad sådan.

Bör kunna se mer ut som de där ursprungliga uppvisningarna nu (förutsatt tid på dygnet etc).

Medlem

Skulle det vara lika bra ansiktslyftning som Uncharted 4a fick då skulle det vara nice

Medlem

Jag jämförde trailern med bilder från min senaste playthrough. Tänkte att ni kanske också skulle uppskatta detta!
Notera att uppdateringen är fortfarande WIP och bilder från youtube kommer uppenbarligen vara i lägre kvalité än mina egna bilder direkt tagna från spelet. Jag spelade i 1080p och använde modden som ger bättre texturer. Denna ska användas i Next-Gen versionen också. (Rätta mig om jag har fel)

Radovid - Vanilla + HD Reworked

Radovid - Next Gen

Emperor Emhyr - Vanilla + HD Reworked

Emperor Emhyr - Next Gen

Jag ser ingen större skillnad här. Möjligtvis mer skuggor runt objekt. Det är mörkare i rummet med Emhyr men det misstänker jag att har med tid på dygnet att göra!

Mer bilder kommer

Medlem

Geralt & Roach - Vanilla + HD Rework

Geralt & Roach - Next Gen

The Wild Hunt - Vanilla + HD Rework

The Wild Hunt - Next Gen

Noterade att kvalitén på naturen är betydligt bättre, speciellt på längre avständ.
Hettan av elden är även synlig i luften i next-gen. Nya effekter?

Medlem

Tack för mig! Om ni vill ha fler jämförelser så hojta, vill inte spamma!
Det verkar även som CDPR har valt att ta bort samt lagt till objekt när man tittar närmare i bakgrunden.

Medlem

Såg fortfarande ut som en sunkig last-gen version av det material man sålde spelet på innan release:

Medlem
Skrivet av zevile:

Tack för mig! Om ni vill ha fler jämförelser så hojta, vill inte spamma!
Det verkar även som CDPR har valt att ta bort samt lagt till objekt när man tittar närmare i bakgrunden.

Du spammar verkligen inte! Det uppskattas.

Angående bilderna så är det tydligt att RT GI ger mer korrekt ljussättning. Speciellt i scenerna med Emhyr, Wild Hunt och bokhyllan bakom Radovid. I scenen med Emhyr så är det samma tid på dygnet baserat på ljuset från månen, men det är helt onaturligt att väggen skulle lysa upp på det viset. I scenen med Wild Hunt så är det mer korrekt att elden får karaktärer framför att underexponeras.

Edit: Det är klart att det är väldigt subtila skillnader såklart. Jag är välvilligt inställd till detta, ser fram emot att spela igenom det igen.

123
Skriv svar