Förvånad? 25 miljoner spelade CoD: Warzone 2.0 på 5 dagar

Robot
Förvånad? 25 miljoner spelade CoD: Warzone 2.0 på 5 dagar
Medlem

Det lär ju inte lugna ner Sony direkt...

Skribent
Skrivet av B-itta:

Det lär ju inte lugna ner Sony direkt...

Jag tror att Warzone blir det som stannar på Playstation oavsett vad som händer efter köpet. Det är ändå ett F2P-spel och MS skulle verkligen inte tjäna något på att hålla det exklusivt. F2P-spel vill man ju sprida på så många plattformar som möjligt för att maximera vinst genom in-game-köp etc.

Däremot tror jag det kan bli så att "vanliga" CoD blir exklusivt eller tidsexklusivt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Rubriken?

Svenskat?

Medlem
Medlem
Skrivet av Zerovahamut81:

Rubriken?

Redan fredag på FZ kontoret

Bästa rubriken på 5 miljoner 25 konsoler Call of 6,7 Duty Zone War.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att Warzone blir det som stannar på Playstation oavsett vad som händer efter köpet. Det är ändå ett F2P-spel och MS skulle verkligen inte tjäna något på att hålla det exklusivt. F2P-spel vill man ju sprida på så många plattformar som möjligt för att maximera vinst genom in-game-köp etc.

Däremot tror jag det kan bli så att "vanliga" CoD blir exklusivt eller tidsexklusivt.

Bara att kika på hur många codspel som sålts på playstation...är det värt att hålla det borta?

Medlem

jag börjar rulla som neymar efter att ha läst rubriken im lost forever

Medlem
Skrivet av roftg:

Bara att kika på hur många codspel som sålts på playstation...är det värt att hålla det borta?

Om Microsoft ser dem som potentiella Xbox ägare eller Game Pass-prenumeranter så ja.

Medlem
Medlem

Haha. Ungefär så ja.

Fick fan huvudvärk av rubriken 😅

Medlem

Trodde rubriken var skriven i någon sorts Yoda-style först. Den var inte enkel att tyda.

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

Trodde rubriken var skriven i någon sorts Yoda-style först. Den var inte enkel att tyda.

Jag trodde jag hade fått en stroke först, läste om den 5 ggr. Misstänker att han menade så här - Cod: warzone 2.0 hade 25 miljoner spelare på 5 dagar. Förvånad?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Är du OK Fredrik? Den där rubriken skojar man inte bort. 😅

Medlem
Skrivet av Thane:

Om Microsoft ser dem som potentiella Xbox ägare eller Game Pass-prenumeranter så ja.

Låter inte specielt troligt att dom skulle tvinga playstation ägare att köpa en xbox bara för cod,.. det är inte så man bygger en kundbas på sikt

Medlem
Skrivet av roftg:

Låter inte specielt troligt att dom skulle tvinga playstation ägare att köpa en xbox bara för cod,.. det är inte så man bygger en kundbas på sikt

Finns många som inte spelar mer än CoD eller FIFA på sina konsoller. Finns CoD bara på Xbox så köper man en Xbox.

Medlem

Ja rubriken imponerar men jag borde förvånas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Finns många som inte spelar mer än CoD eller FIFA på sina konsoller. Finns CoD bara på Xbox så köper man en Xbox.

Du kanske gör det, men merparten gör det inte, dessutom skulle större delen bli förbannade och definitivt inte skaffa en xbox,..
Går köpet igenom så lär microsoft ha för avsikt att sälja så många spel som möjligt för bästa avkastning och det gör dom inte på en xbox, dom har lixom aktieägare att blidka, och det är knappast lagligt att göra dåliga affärer med flit

Medlem
Förvånad? 25 miljoner spelade CoD: Warzone 2.0 hade på 5 dagar
Skrivet av apocalypse101:

Trodde rubriken var skriven i någon sorts Yoda-style först. Den var inte enkel att tyda.


signatur

autograph

1
Skriv svar