Black Friday börjar (på riktigt) i natt - ge och få tips här!

Robot
Black Friday börjar (på riktigt) i natt - ge och få tips här!

Dela dina bästa shoppingtips, och ta del av andras.

#black-friday


Medlem

Inget som lockat hittils.
Game & Watch Zelda kunde väl kanske varit ett kul spontanköp för bokhyllan och sen aldrig öppnas eller användas för 99-199:-.
Men 400 på "rea"? Helt galet. Bergsala-skatten gör ju inte saken bättre.
Vad letar du själv efter Tomas? Någon önskelista?

Medlem
Medlem

Äh, det mesta är bara fejk reor och massa skit ändå man inte behöver.

Bättre att Swisha en slant till UNICEF istället.

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

Den är länkad till i nyheten om du läser


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Den är länkad till i nyheten om du läser

läste bara rubriken

Moderator | Testpilot
Skrivet av noreason:

läste bara rubriken

Bevisligen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av ohGr:

Inget som lockat hittils.
Game & Watch Zelda kunde väl kanske varit ett kul spontanköp för bokhyllan och sen aldrig öppnas eller användas för 99-199:-.
Men 400 på "rea"? Helt galet. Bergsala-skatten gör ju inte saken bättre.
Vad letar du själv efter Tomas? Någon önskelista?

Priserna är galna. 3 000 spänn för en standard-Switch - det gav jag för min för fem år sen.

Har inget specifikt jag behöver. Men ska se om nån sänker priset på Sonos Five, och håller ett öga på sous vide-stavar. Samt ska hitta ett par in-ear-lurar från far till mor - är helt lost där.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Priserna är galna. 3 000 spänn för en standard-Switch - det gav jag för min för fem år sen.

Har inget specifikt jag behöver. Men ska se om nån sänker priset på Sonos Five, och håller ett öga på sous vide-stavar. Samt ska hitta ett par in-ear-lurar från far till mor - är helt lost där.

Ja verkligen, håller med.
Köpte min Switch för 3k också när den släpptes för 5år sen.
Vad vore ett vettigt pris nu. 999:-? 1499:-?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohGr:

Ja verkligen, håller med.
Köpte min Switch för 3k också när den släpptes för 5år sen.
Vad vore ett vettigt pris nu. 999:-? 1499:-?

1999:- känns väl rimligt kan jag tycka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

År 1: Fullpris 3000
År 2: 3000 om det går bra, annars 2500? 2000?
År 3: Tekniken börjar bli gammal, knappt vi kan tillverka dom längre.
År 4: Det är som GTA5 och folk som betalar för massa hittepå-ingame-trams-dollars. Vad är det för fel på folk.
År 5: Ok så 3000 vid launch. 5år senare... Vad tycker ni?

Redaktör
Skrivet av ohGr:

Ja verkligen, håller med.
Köpte min Switch för 3k också när den släpptes för 5år sen.
Vad vore ett vettigt pris nu. 999:-? 1499:-?

2 000 hade jag nog kunnat sträcka mig till i dag. Men många tycker bevisligen att den är värd 3 000 - den säljer ju fortfarande bra. Så även om man tycker det är grishögt så kan jag förstå (men kanske inte gilla) att Nintendo inte sänker priset - de är ju ett vinstdrivande företag. För övrigt kostar den 250 pund i UK, är ca 3 000 kr så rätt lika där och här.


signatur
Medlem

För min del blev det en ny säng. 50% på ALLT har de (Kungsängen). Ingen teknik alls inhandlad i år. Kör vidare på min TV från 2016.

Redan lagt undan pengar så man kan ge en del till diverse insamlingar i december, det är sen gammalt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

2 000 hade jag nog kunnat sträcka mig till i dag. Men många tycker bevisligen att den är värd 3 000 - den säljer ju fortfarande bra. Så även om man tycker det är grishögt så kan jag förstå (men kanske inte gilla) att Nintendo inte sänker priset - de är ju ett vinstdrivande företag. För övrigt kostar den 250 pund i UK, är ca 3 000 kr så rätt lika där och här.

Du har rätt.
2000, man får ju trots allt rätt mycket ändå.
Så 1990:- i mellandagarna? Innan Switch 2 annonseras?

Medlem

LYSTRING - Här kommer det bästa klippet!

1. Stäng ner prisjakt.
2. Lås in plånboken.
3. Sätt på ett nytt spel ifrån backloggen
4. Glöm aldrig att december-januari alltid är två svindyra månader!
5. …
6. PROFIT


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Om någon inte redan har alla Valve spel köp VALVE COMPLETE PACK 96% rea 16kr nu på Steam . Alla Valve spel förutom Half Life Alyx.

Medlem

Switchen är faktiskt 600 SEK billigare idag jämfört med för fem år sedan.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/prisomra...

It's not a lake, it's an ocean

Jag vet inte om det är inflationen, den annalkande lågkonjunkturen eller vad, men är inte Black Week i år ovanligt tandlös? Jag har köpt Halo Infinite till samlingen för 199 kr (det är ungefär det jag kan tänka mig att betala med tanke på att jag spelat det på Game Pass), men det är också allt. Jo, en airfryer till frugan också, men den var knappt nedsatt alls.

Lika bra det kanske. Blir färre spontanköp.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Äh, det mesta är bara fejk reor och massa skit ändå man inte behöver.

Bättre att Swisha en slant till UNICEF istället.

Stor andel av mina skattepengar går till allt möjligt sånt ändå inklusive korruption och utan transparens, så nejtack, de används till bättre saker eller mina egna barn. Jag skänkte i 10 år till unicef innan jag fick nog när vi har det så sinnessjukt på hemmaplan, och värre har det bara blivit det senaste decenniet.

Medlem
Skrivet av heady89:

Stor andel av mina skattepengar går till allt möjligt sånt ändå inklusive korruption och utan transparens, så nejtack, de används till bättre saker eller mina egna barn. Jag skänkte i 10 år till unicef innan jag fick nog när vi har det så sinnessjukt på hemmaplan, och värre har det bara blivit det senaste decenniet.

Decennier*

Redaktör
Ponny

Jag har funderat på en Switch Oled, och den är på allt annat än rea. 🤷 Nej, jag kommer nog hålla i plånboken. Den får jobba nog som det är.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag hade hoppats på en lite billigare Xbox Series X eller sänkta grafikkort. Eventuellt att man skulle få råd med något RTX 3080 nu när rtx 4080 kommit...men icke!

Kanske en ny mobil då min gamla S8 börjar se ut som en spröd isfläck på dagis!
Men som sagts tidigare finns mest bara massa bös...rätt dyrt bös dessutom! 🤔

Medlem

Förberett mig genom att samla på mig hela julklappslistan inför BF. Dessutom chillat med saker jag tänkt köpa ända sedan i somras och istället sparat slantarna. Gör så varje år, scoutar såklart priser på allt innan så man inte blir lurad. Brukar spara (ja spara, för det är inga spontanköp utan saker som skulle köpas oavsett) ett antal tusenlappar på detta.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Paincakes:

Förberett mig genom att samla på mig hela julklappslistan inför BF.

Tänker varje år att jag ska göra så. Sparar ju både pengar och stress. Jag får skärpa mig till... nästa år?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tänker varje år att jag ska göra så. Sparar ju både pengar och stress. Jag får skärpa mig till... nästa år?

Ha ha, jag var likadan för ett par år sedan. Tänkte göra det men det rann ut i sanden. När jag väl började blev det direkt en given tradition varje år, att man faktiskt fixar alla julklappar innan december ens börjat är en fin extra bonus förutom sparade pengar.

Medlem

Jag letar efter ett billigt och bra meshnätverk gärna med Wifi6, hittar ett TP-link X20 för 1990, men det verkar gå ner till 1990 varje kvartal så…inte helimponerad.
Ser ngn något annat, tacksamt mottaget i tråden.

Mitt bidrag till ”fynd” då, Levis har en bra rea på sin sida faktiskt på 30-50% på väldigt många modeller.
Kläder är nog där jag tror ni kan hitta bra fynd. Adidas likaså har bra rea för black friday.

Medlem

Köpte en ny Xbox kontroll till datorn. Vet inte 500 spänn är ett bra pris eller om det är en vanlig sänkning. Men det fick mig att slå till.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag har funderat på en Switch Oled, och den är på allt annat än rea. 🤷 Nej, jag kommer nog hålla i plånboken. Den får jobba nog som det är.

Du missad antagligen att Elgiganten sålde den för 3290kr för tre-fyra helger sedan. Slog till då, go uppgradering från min Lite:)
Och nu på BF 3900….vilken rea!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Redaktör
Ponny
Skrivet av korvmos:

Du missad antagligen att Elgiganten sålde den för 3290kr för tre-fyra helger sedan. Slog till då, go uppgradering från min Lite:)
Och nu på BF 3900….vilken rea!

Exakt så! Såg det när jag kolla på prishistoriken. 😑 Nåväl, får börja bevaka den ordentligt. Nån gång ska det hända igen.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar