Skräll? Marvel's Midnight Suns får riktigt bra betyg

Robot
Skräll? Marvel's Midnight Suns får riktigt bra betyg

Xcom-liknande, fast med deckbuilding.

#Firaxis, #Marvels-midnight-suns


Medlem

Kul! Har avvaktande hoppats på att spelet skall bli ok, då jag både gillar X-com och Marvel.
Så detta får man nog köpa in i mellandagarna

Moderator | Testpilot

Efter skillups recension så får det bli att vänta på rea, tyvärr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Efter skillups recension så får det bli att vänta på rea, tyvärr.

Eller så spammar man sig bara vidare från alla dialoger


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Eller så spammar man sig bara vidare från alla dialoger

Nu menar ju han på att han hade kul ändå, men jag skulle nog ha svårt att spela ett så långt spel om storyn är dålig för fullpris Då väntar jag glatt hellre på rea, och försöker få min egen uppfattning av storyn där och då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hela Magic the gathering biten får mig att inte vilja spela det. Stort mavel och xcom fan, men inget större magic fan.
Så kommer passa på denna, tyärr. Var så satans pepp på det tills jag såg kortdelen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hela Magic the gathering biten får mig att inte vilja spela det. Stort mavel och xcom fan, men inget större magic fan.
Så kommer passa på denna, tyärr. Var så satans pepp på det tills jag såg kortdelen.

Håller med, när jag såg att man behövde hålla på med en kortlek så dog allt intresse. Älskar Xcom spelen (förutom Chimera…) och hela den genren men HATAR digitala kortspel. Tycker hela den taktiska biten man har annars försvinner när man sitter och hoppas att rätt kort kommer.
Sen är storyn i sig inte så lockande för min del.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu menar ju han på att han hade kul ändå, men jag skulle nog ha svårt att spela ett så långt spel om storyn är dålig för fullpris Då väntar jag glatt hellre på rea, och försöker få min egen uppfattning av storyn där och då.

Mjo, där har du väl en poäng iofs


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu menar ju han på att han hade kul ändå, men jag skulle nog ha svårt att spela ett så långt spel om storyn är dålig för fullpris Då väntar jag glatt hellre på rea, och försöker få min egen uppfattning av storyn där och då.

Så härligt olika man kan va
Själv kunde jag inte bry mig mindre om storyn och blir astaggad på kort/strateg-biten !

Gifv!

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Mjo, där har du väl en poäng iofs

Kan ju vara så att jag tycker om storyn också. Just skillupp säger att den är skit och att karaktärerna är det också.

En av mina favoriter när det kommer till att skriva historier till Spider-man i serietidnings-form är Dan Slott, men överlag är han ganska hatad.

Vi får se!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förbokat sedan länge Älskar allt med Marvel's

Inaktiv

Ugh, deck building är något jag aldrig gillat.
Men gillar xcom.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan ju vara så att jag tycker om storyn också. Just skillupp säger att den är skit och att karaktärerna är det också.

En av mina favoriter när det kommer till att skriva historier till Spider-man i serietidnings-form är Dan Slott, men överlag är han ganska hatad.

Vi får se!

Jo, fast när varenda karaktär är det och man får se en del smakprov är jag nog benägen att tro honom att resten också är skit


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hela Magic the gathering biten får mig att inte vilja spela det. Stort mavel och xcom fan, men inget större magic fan.
Så kommer passa på denna, tyärr. Var så satans pepp på det tills jag såg kortdelen.

Du har säkert koll på det men säger det ändå för säkerhets skull. Det är lång långt ifrån magic the gathering. Det är mer jämförbart med tärningar som rullar olika skills på olika sidor för att dra en annan liknelse. Men kan förstå folk som inte diggar ”kort” men vare sig det är detta spelet eller något annat som exempelvis slay the spire så finns det ett rätt roligt spelsätt som växer ur det och det kan vara värt din tid att utforska. Vem vet, du kanske kan hitta när. Men det jag vill få sagt är att vi ofta är långt ifrån kortspel när vi har kort i våra spel om du förstår min poäng 😂

Medlem

Jag fastnade i Witcher 3 och gjorde ingen progress (mer eller mindre) i storyn på 30h speltid pga Gwent, fastnade helt i att leta NPC's att spela mot och vinna deras kort och pengar. Känns som detta spel skulle kunna passa mig utmärkt, turnbased för sängspelande och kan spela kort och göra progress på samma gång

Medlem
Skrivet av Govein:

Du har säkert koll på det men säger det ändå för säkerhets skull. Det är lång långt ifrån magic the gathering. Det är mer jämförbart med tärningar som rullar olika skills på olika sidor för att dra en annan liknelse. Men kan förstå folk som inte diggar ”kort” men vare sig det är detta spelet eller något annat som exempelvis slay the spire så finns det ett rätt roligt spelsätt som växer ur det och det kan vara värt din tid att utforska. Vem vet, du kanske kan hitta när. Men det jag vill få sagt är att vi ofta är långt ifrån kortspel när vi har kort i våra spel om du förstår min poäng 😂

Det du beskriver är som om spindelmannen inte kan klättra på väggar just den omgången, eftersom han fick fel kort.

Superhjältars krafter som fungerar slumpmässigt? Det är lite som att spela XCOM och säga "nej, du kan inte skjuta denna rundan, du fick inte gevärkortet".


signatur

I drank what?

Avstängd

Jag tycker spelet ser mediokert ut.

Medlem

Jag var inledningsvis inställd att på att det inte skulle vara ett spel för mig eftersom jag brukar ogilla kort-upplägget. Men efter att nyligen ha lirat Hard West 2 så är jag inte lika skeptisk längre och ser faktiskt fram mot att testa det här.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det du beskriver är som om spindelmannen inte kan klättra på väggar just den omgången, eftersom han fick fel kort.

Superhjältars krafter som fungerar slumpmässigt? Det är lite som att spela XCOM och säga "nej, du kan inte skjuta denna rundan, du fick inte gevärkortet".

Fast man kan också säga att det är dom möjligheterna/impulserna spindelmannen har/ser just nu. Ja han kan alltid klättra på väggar men han kanske inte ser den möjligheten utan han tänker ska jag rycka den lådan med min väv, lägga nät kring den gubben eller x,y,z. Korten kan väl få representera de möjligheter han ser i stunden och du gör valet? Vrid lite på perspektivet.

Medlem
Skrivet av Govein:

Fast man kan också säga att det är dom möjligheterna/impulserna spindelmannen har/ser just nu. Ja han kan alltid klättra på väggar men han kanske inte ser den möjligheten utan han tänker ska jag rycka den lådan med min väv, lägga nät kring den gubben eller x,y,z. Korten kan väl få representera de möjligheter han ser i stunden och du gör valet? Vrid lite på perspektivet.

Där låter det som spelet spelar spelet, och du får lov att välja lite hur spelet ska spela spelet.

Det är du som tänker, inte Spindelmannen. Hade han tänkt själv hade han varit en NPC.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Där låter det som spelet spelar spelet, och du får lov att välja lite hur spelet ska spela spelet.

Det är du som tänker, inte Spindelmannen. Hade han tänkt själv hade han varit en NPC.

Ok buddy, kör din grej

1
Skriv svar