50 spel att hålla koll på 2023!

Robot
50 spel att hålla koll på 2023!

Gott nytt spelår! FZ ger dig 50 skäl att se fram emot 2023.

#fz, #releaselistan, #spelåret-2023


Medlem

Oj, jag tror det kommer bli ett bra spelår, många titlar här som jag faktiskt ser fram emot.

Medlem

Personligen saknar jag två titlar på den här listan som jag verkligen ser fram emot.
Atomic Heart och Crimson Desert.
Dessa spel (tycker jag) ser på förhand bra mycket bättre ut än majoriteten av vad som är med här faktiskt

Inaktiv

Men of War 2, Exoprimal, Gord.

Medlem

Egentligen bara två titlar jag ser fram emot... Jedi order uppföljaren och settlers.
Sonen däremot har surrat om nya Minecraft legends hur länge som helst.

.

Medlem

Svårt att inte köpa biljett på Hypetåget när man läser den här listan. 2023 kan bli ett grymt bra spelår för alla plattformar.

Testpilot

Jag håller koll på följande:

Armored Core VI: Fires of Rubicon
Assassin's Creed Mirage
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
Final Fantasy XVI
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Like a Dragon: Ishin!
Marvel's Spider-Man 2
Resident Evil 4
Stalker 2: Heart of Chornobyl
Starfield

Tur att man inte behöver spela samtliga i år

Medlem

Min lista för 2023:

Trails to Asure (JRPG)
Trails into Reverie (JRPG)
Rune Factory 3: Special (JRPG/Farming)
Diablo 4 (förhoppningsvis bättre än D3) (ARPG)
Fire emblem: Engage (Ett anniversary spel så kommer vara mycket fanservice, men det är fire emblem så måste ha ändå.) (Tactics RPG)
Octopath traveler 2 (JRPG)
Final Fantasy XVI (förhoppningsvis är det inte skit. Senaste action spelet i serien, stranger to paradise, var inte bra) (JRPG)
Baldurs gate 3 (CRPG)
Front mission 2 remake (Tactics RPG)
Front mission 3 remake (Tactics RPG)
Mon-Yu (Dungeon Crawler med Grid movement)
X4:Kingdom End (Space trading/combat)
Distant Worlds 2 DLC (fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Stellaris DLC (Fortfarande inte namngivet) (4X Space strategy)
Starfield (förhoppningsvis har inte anpassningen till One S hållit tillbaka detta. Förhoppningsvis blir det patchat nog så det är spelbart under 2023 då det är bethesda) (RPG)
Tales of Symphonia: Remastered (JRPG)

Finns en hög mer nischade spel jag inte skrivit ut på listan då det ännu inte är klart om de kommer 2023. Som till exempel:
Witchbrook (CRPG)

Alan Wake 2 är det jag ser mest fram emot!

Medlem

Jadå, detta blir ett bra jäkla spel år och jag är glad att få vara en gamer, speciellt i dessa tider.

Ain
Medlem

Diablo 4 och Nightingale, lite sugen på Dune survival också (verkar bli av 2024 dock)

Medlem

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Marvel’s Spider-Man 2
Pragmata
Star Wars Jedi: Survivor
Suicide Squad: Kill the Justice League

De spelen har jag högst förväntningar på.


signatur

Konsolgubbe

fp
Medlem

Är det inte lite ironiskt Baldurs Gate 3 utannonserades på Googles Stadia Event som ett av det stora dragplåstret till Stadia? Hur som så ser jag fram emot BG 3.

Medlem

Ni missade Hollow Knight: SIlksong. Årets mest efterlängtade släpp, efter möjligtvis Zelda.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Ett ord: Starfield, må det äntligen släppas i år.

Medlem

Är nog mest taggad på Diablo 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

En riktigt välskriven lista med mycket matnyttig information var dessutom några för mig nya bekantskaper på den.

Medlem

Alan Wake 2, Dead Space, Starfield, S.T.A.L.K.E.R 2 och Resident Evil 4 Remake. 🙌🙌🙌

FM-guru
F.d. Sisyr

Rogue Trader lyser med sin frånvaro i listan!

Några andra spel att ha ögonen på, som jag inte såg i listan eller kommentarerna: Broken Roads, Colony Ship, Cyber Knights: Flashpoint och Dark Envoy.

Ett intressant år för oss RPG-älskare!

Medlem

Det här är förhoppningsvis året då jag krymper backloggen av ägda-men-ännu-inte-spelade spel. Så förhoppningsvis lyckas jag klara mig från hajpen och att lägga till fler på listan, i varje fall!

Medlem

Crime Boss: Rockay City kanske kan bli något?
Rockstar börjar kännas lite trötta, vill ha en ny sandlåda som utmanar lite. Helt störd ensamble, ska bli kul att se om de får liv i skådisarna. Verkar finnas väldigt lite info om spelet ute?

Armored Core bara för att fromsoftware, har inte kört något tidigare spel, men kanske dags nu?

Horizon Call of the Mountain är det enda som är förköpt på listan. Grym start för PSVR2! Guerrilla sätter ribban högt när de kombinerar roligaste spelmekaniken med snyggaste grafiken.

Burning Shores ser verkligen helt fantastisk ut, lika given DLC som Cyberpunks kommande.

Pragmata har jag väntat på ett tag. Hoppas på mera info snart?

Medlem

Uppskattad artikel!

Faktiskt så verkar 2023 bli ett smäckert spelår. Med höga förväntningar på Diablo IV.

Medlem

Det här spelåret kommer nog bli bra med många spännande titlar. Jag ser mest fram emot The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, Final Fantasy XVI och Starfield m.m.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Pikmin 4, Zelda och RE 4 remake är mest intressant för mig.

Medlem

Gothic remastered. Hype nummer 1.
Rasim och kvinnohatade att inte ha med det på listan!

Medlem

Armored Core: Fires of Rubicon
Atomic Heart
Diablo IV
Hollow Knight: Silk song
Resident Evil 4 Remake
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Bubblare:
Hogwarts Legacy

Men mest av allt längtar jag efter Elden Ring DLC.

Medlem

Zelda, starfield, hogwarts? Bra år för jrpg, tyvärr känns många som moderna....
Ser fram emot zelda men måste spela färdigt tidigare, hamnar på villovägar hela tiden...
Starfield kan bli det som gör att jag skaffar by dator, om dom inte gör tangentbord mus-stöd till xsx, då blir det ett sådant

Medlem

Bara genom att kolla på listan ser 2023 betydligt bättre ut än 2022 men vi får se om så blir fallet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

ZF
Medlem

"Det är bra. 117 sålda PS4-konsoler är bättre."

Hittills i år..?

Känns rätt meh överlag. Pragmata och Planet Lana (Förutom att det är till Microsoft..) verkar lovande, men i övrigt får jag vibbar av den gråbruna erans (2005ish) återkomst.

Medlem

Bra artikel!

Ser personligen fram emot

The Lords of the Fallen
Lies of P
Remnant 2
Diablo 4 (Försiktigt positiv)
Bloodborne till Pc, ja man kan ju hoppas 🙂

123
Skriv svar