IK+- och Dropzone-skaparen Archer MacLean har avlidit

Robot
IK+- och Dropzone-skaparen Archer MacLean har avlidit

Gjorde karatespelet som fick oss att tappa byxorna.

#archer-maclean, #dropzone, #ik, #international-karate


Medlem

En sorgens dag.
Minns fortfarande när jag tog High score i familjen, bad min storebrors kompis skriva ned resultatet på papper eftersom jag inte kunde skriva själv (måste varit 5-6 år). Kom upp i nivån svart bälte grad 7.

Testat spelet på äldre dagar men de är ju skitsvårt!

Medlem

Och musiken till IK+ så jävla bra!

Medlem
Medlem

IK+ minns man väl. Körde även Snookerspelet på Amiga.

Medlem

Jag såg videon om hur Archer utvecklade IK+ bara för några veckor sedan — en väldigt fascinerande historia. Jag gillade både IK+ och snooker-spelet, de gick varma på mina Amigor när jag var yngre.

Väldigt tråkigt att han gått bort.

Medlem

Awww
Jag spelar förövrigt fortfarande ik+ och har faktiskt en canvas tavla till vänster om mig av just ik+


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag Spelade spelet ik+ på amstrad cpc när man var liten


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Sorgligt. Minns IK och IK+ och även Way of the Exploding Fist som han nämnde. Bra skit. RIP Archer.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Blackwolfe:

IK+ minns man väl. Körde även Snookerspelet på Amiga.

Jimmy White’s var kalas för sin tid. Jag bodde på elevhem i gymnasiet, granne med en kille som hade Amiga, monitor, hårddisk och en flock spel som storebrors Amiga saknade. Med tillgång till grannens rumsnyckel blev det några dagars sjukfrånvaro från skolan, och på kuppen lärde jag mig snooker. (Hur det funkar, inte att spela - det är sinnesstört svårt även när man kan lira pool skapligt irl).
Lärdom: kolla snooker-vm i april/maj.


signatur
KoP
Medlem

IK+. Fortfarande ett väldigt kompetent fightingspel. Det har verkligen åldrats med värdigheten i behåll.

Medlem

Ägde aldrig Amiga eller liknande men har endå spelat en del IK+ hos en kompis som hade full setup

RiP


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade spelen massor (fortfarande ibland)... Körde det första International Karate på ZX Spectrum... måste ha varit i mitten på 80-talet, sedan på C64 där jag sedan även spelade IK+ en hel del, senare även på Amiga och Atari ST... snooker spelen var även de riktigt bra tyckte jag... Kickar ibland igån IK+ på C64'an som jag har uppställd ibland för att få nostalgikickar.. samlar på C64 och allt därikring


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

C64
Medlem

Spelar det fortfarande och det är hysteriskt bra !

Medlem

Vila i frid och tack för underhållningen du gav mig som ung.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

1
Skriv svar