Redfall är mer Far Cry än Left 4 Dead

Robot
Redfall är mer Far Cry än Left 4 Dead

Enligt Ricardo Bare från Arkane Studios.

#Arkane-studios, #Redfall


Medlem

Hur kommer coop fungera då?

Kan varje person gå vart dom vill i olika riktningar? Blir inte mycket till coop då…

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur kommer coop fungera då?

Kan varje person gå vart dom vill i olika riktningar? Blir inte mycket till coop då…

Fyfan vad jag hatar coop som begränsar var coop-partners kan gå

Härligt, jag ser fram emot att spela detta ensam.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur kommer coop fungera då?

Kan varje person gå vart dom vill i olika riktningar? Blir inte mycket till coop då…

Blir väl mer coop eftersom man måste prata och samarbeta för att klara uppdragen istället för att alla ska gå linjärt från punkt A till punkt B och hålla inne skjutknappen.

Medlem
Skrivet av noreason:

Fyfan vad jag hatar coop som begränsar var coop-partners kan gå

Håller med värsta som finns är begränsningar

Medlem
Skrivet av noreason:

Fyfan vad jag hatar coop som begränsar var coop-partners kan gå

Som State of Decay 2, ugh. Vart irriterad varje gång vi försökte oss på det, för vi ville verkligen gilla det. Men fattar inte hur de tänkte med att ha ett visst avstånd och andra spelaren ej kunde bygga eller göra annat än att döda zombiesar. Känns som en begränsning som borde försvunnit för 20 år sedan.

Medlem

Nice, var aldrig förtjust i l4d ändå.

Medlem

far cry suger jämfört med left 4 dead


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

far cry suger jämfört med left 4 dead

Det enda de spelen har gemensamt är att de är fps.


signatur

I drank what?

Medlem

Skönt med ett spel likt Borderlands och Far Cry som man både kan spela själv och i grupp.

Inaktiv

Va synd. Left 4 Dead hade ju intressantare gameplay enligt min åsikt i alla fall.

Medlem

Älskar båda men föredrar att spela själv. Hoppas de gör det bra att lira solo lika mycket som CO-OP.

Medlem

Har aldrig trott att det skulle vara något L4D-likt.

Känns som det ganska tydligt signalerat att det är mer av en "looter shooter", från dag ett?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Va synd. Left 4 Dead hade ju intressantare gameplay enligt min åsikt i alla fall.

Han vill väl mest förmedla att det är mer av en bestående värld/en bestående karaktär som man rör sig i och med och att det inte är att man kör mer klassiska "matcher".

Det är mycket mer av ett RPG, helt enkelt.

Förstår inte riktigt varför man skulle fått för sig att det är som Left 4 Dead bara för att man skjuter zombies (nej vänta, man skjuter vampyrer i Redfall så det lirar inte)
För att det finns 4 (ish) karaktärer, och man kör coop?
Mejkar inte så mycket säns heller, det är ju sant i massor av andra spel - Borderlands, Diablo osv osv osv. Hade man sett 4 karaktärer och coop och tänkt Borderlands eller Diablo så hade man nog landat ganska nära vad Redfall verkar vara dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Miindz:

Älskar båda men föredrar att spela själv. Hoppas de gör det bra att lira solo lika mycket som CO-OP.

Det ska det gå enligt utvecklarna. Likt Diablo 2, Borderlands och Far Cry.

Avstängd

Så länge spelet har en intressant story, gameplay-loopen är beroendeframkallande och vi slipper det moderna samhällets hbtq-påtryckningar så kan det säkert bli bra.

1
Skriv svar