Rapport: 20-talet utvecklare nämns inte i Callisto Protocols eftertexter

Robot
Rapport: 20-talet utvecklare nämns inte i Callisto Protocols eftertexter

Tunga namn borta, enligt källor.

#the-callisto-protocol


Medlem

Förhoppningsvis så har det bara skett av misstag.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Förhoppningsvis så har det bara skett av misstag.

Men förmodligen har det skett pga "nä de var inte lojala".


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Fick de betalt spelar det ju ingen som helst roll.

Medlem

Skall köpa spelet, men verkar verkligen inte som skapandet av spelet har gått så klanderfritt. Det är just den här typen av spel som jag brinner för, skräck i sci-fi miljö. Och hoppades verkligen att allt med spelet skulle gå bra satt det kunde bli en uppföljare.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fick de betalt spelar det ju ingen som helst roll.

Kan det väl göra om man vill jobba med andra saker?

Medlem

Tråkigt med sånt trams, spelet i sig är fantastiskt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fick de betalt spelar det ju ingen som helst roll.

Om du har gjort något som du kämpat länge med i en grupp, så får hela gruppen utan du beröm. Hade du tyckte det var rättvis fast ni alla bidragit?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Om du har gjort något som du kämpat länge med i en grupp, så får hela gruppen utan du beröm. Hade du tyckte det var rättvis fast ni alla bidragit?

Men det är ju inte riktigt samma sak.
Så länge dessa utvecklare fick betalt. Då är det rättvist.
Sen visste vore det trevligt om ens namn fanns där bland alla andra hundratals namn som ingen läser.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fick de betalt spelar det ju ingen som helst roll.

Om man vill söka nya jobb kan det vara bra att kunna visa vad man gjort tidigare. Står man då inte med så lär inte många tro på att man gjort något betydande.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan det väl göra om man vill jobba med andra saker?

Tror inte att arbetsgivare kollar på eftertexterna av en film eller spel för att se om någon har varit med. Finns bättre sätt att dokumentera anställning.

Skrivet av korvmos:

Om du har gjort något som du kämpat länge med i en grupp, så får hela gruppen utan du beröm. Hade du tyckte det var rättvis fast ni alla bidragit?

Konceptet att hela gruppen bedöms för någonting oavsett individuell prestation är inte främmande. Förutsatt att jag får motsvarigheten till full lön så spelar det ingen som helst roll. Sedan förstår jag givetvis hur folk som bryr sig om sådant ser problem med att lämnas ute men det handlar ju inte om någon form av kontrovers när det väl händer.

Medlem

Credits kan vara mer komplicerat än folk tror, speciellt vad folk gör och inte, vad de själva anser sig göra och vad de anser vilja ha för roll i credits. På företaget jag jobbar så frågar vi helt enkelt vad folk vill att det skall stå, eller om de är ok med "denna" titel i credits, flera har inga titlar eller något alls, bara namn.

Skrivet av kebbe:

Fick de betalt spelar det ju ingen som helst roll.

Det spelar ganska stor roll i en branch som denna. För i princip kan du inte säga att du jobbat med ett spel om du inte står med där, oavsett om du jobbat på t ex EA under tiden då spelet gjordes och kan visa papper på det... Det är som med film, låt säga du jobbar med film bakom kameran i 20 år, men bara var tredje film du jobbat med står du med i credits på, efter ett tag kommer folk undrar om du bara snackar när du säger att du jobbat med alla dessa filmer och folk kommer inte ens komma ihåg dig i större produktioner om du är oerfaren.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Gör som i vissa filmer där de tackar städare och hela konkaronget.
Visst, en städare kanske inte ska stå med i eftertexterna för ett spel. Men har man gjort något till ett spel så bör man stå med, hur liten del det än är.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Gör som i vissa filmer där de tackar städare och hela konkaronget.

En hel del spel har eftertexter som är så långa att jag är övertygad om att det står med folk som inte ens känner till spelet.

Det kan vara med alla som jobbar i företaget som gjort den italienska dubbningen inklusive Roberto i receptionen och Manuela från ekonomiavdelningen.

Att då vara någon som jobbat i kanske ett år för den studio som är huvudutvecklare och inte nämnas måste vara lite underligt.

1
Skriv svar