Snabbkollen - Ja eller nej till achievements?

Medlem

dom är ju kul på ett sätt, känns som man vinner mer när man lyckas. men dom tvingar en även till en spelstil man kanske annars aldrig hade använt sig av, vilket suger. så totalt blir det ett nej till achievments


signatur

//monster

Medlem

Försiktigt positiv.

Jag jagar aldrig achievements men blir lite glad när det dyker upp en pokal, skulle säkert gå bra utan men lite glädje ger det=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag använder dom som ett sätt att välja bort spel när det släpps fler och fler som verkar intressanta. Om spelet innehåller alltför jobbiga trophies eller om det innehåller en massa multiplayer trophies skippar jag det. Jag har ändå så sjukt många spel i backloggen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag tycker att det är ett måste. Det är ett bra sätt att veta/visa hur mycket man har spelat ett spel och ger en något extra att jaga. Dessutom triggar det mitt belöningssystem.

I många spel som jag spelar finns det inte något egentligt mål (som Civilization, Europa Universalis, Stellaris och Hearts of Iron) och där är achievements en viktig del av spelet.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ja varför inte. Bryr man sig inte om det kan man alltid stänga av det. Då har man båda världarna.

På Playstation går det ju tyvärr inte stänga av, bara tysta ner.
Hade gärna sett att man kunde stänga av/dölja ALLT som har med dem att göra.

Medlem

För mig kvittar det. Har aldrig brytt mig om achievements.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Hatar achivements. Det försöker ge sken av att spelet har mer att erbjuda än det faktiskt har. När det börjar komma till att samla achivements lägger jag ned och väntar på mer riktigt innehåll. De flesta achivements är också helt hjärndöda. Det enda jag tyckte var ok är "Feats of Strenght" i WoW som ändå kändes lite mer att man uträttat något lite mer krävande(gäller såklart inte alla men en hel del).

Mos
Medlem

Var är valet Beroende på spel?

Medlem

Jag tycker att dom är lite trevliga och blir glad när jag får en. Men jag sätter spelglädjen i första rummet. Så när jag tröttnar på ett spel så kunde jag inte bry mig mindre om troféerna.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Sedan i 2019 så skaffade jag en Switch som inte hade några achievements och plötsligt så kändes det så befriande att spela ett spel utan achievements, att inte ha det där tjatandet och gnagande i skallen som säger åt en att göra saker för achievements, och spel blev roligare att spela. Så ja, jag är emot dom.

Själv så saknade jag det på switchen. Även om jag ibland inte jagar dem så vill jag ha möjligheten.

Medlem

Ja. Har aldrig jagat en enda, men ibland får man någon rolig. Finns en i Hunt Showdown där man ska vara förgiftad, brinna och blöda samtidigt som jag råkade få utan att veta att den fanns.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar